توسعه گردشگری سمیرم نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است

ایسنا/اصفهان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمیرم گفت: شهرستان سمیرم دارای ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری و به ویژه گردشگری طبیعی است که به همین دلیل باید در حوزه زیرساخت‌های گردشگری و تخصیص اعتبارات ملی برای توسعه این زیرساخت‌ها مسئولان نگاه ویژه‌ای داشته باشند. سعید سلیمانیان در گفت‌وگو با ایسنا درباره

کد خبر : 281001
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۰۲
توسعه گردشگری سمیرم نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است



ایسنا/اصفهان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمیرم گفت: شهرستان سمیرم دارای ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری و به ویژه گردشگری طبیعی است که به همین دلیل باید در حوزه زیرساخت‌های گردشگری و تخصیص اعتبارات ملی برای توسعه این زیرساخت‌ها مسئولان نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

سعید سلیمانیان در گفت‌وگو با ایسنا درباره ظرفیت‌های گردشگری شهرستان سمیرم و آثار تاریخی آن، اظهار کرد: تا کنون در شهرستان سمیرم ۱۸۵ اثر تاریخی شناسایی شده که از این تعداد ۲۲ اثر به ثبت آثار ملی رسیده و ۴ اثر در فهرست آثار طبیعی(آبشار سمیرم، سیدان، تنگ خشک، تنگ ریگان) به ثبت رسیده است.

وی افزود: در سمیرم یک بنا متعلق به دوران سلجوقی است که بیش از ۹۰۰ سال قدمت دارد و اکنون به موزه تاریخ و فرهنگ این شهرستان تبدیل شده است. همچنین شبستان مسجد جامع، بنای تاریخی حمام خواجگان و حمام شیدون از دیگر آثار تاریخی مهم سمیرم است که توسط اداره میراث فرهنگی در یک دهه اخیر مرمت و بازسازی شده‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمیرم گفت: آثار تاریخی شهرستان سمیرم بیشتر شامل قبرستان‌های قدیمی، تپه‌های باستانی و میل‌های سنگی بوده که این آثار بیشتر نیاز به تعیین حریم، کاوش و باستان‌شناسی دارند. به عبارتی در حوزه کاوش و باستان‌شناسی نیاز به مطالعه و شناسایی داریم تا اطلاعات خود درباره این آثار را افزایش و بهتر بتوانیم تعیین حریم آن را انجام دهیم.

سلیمانیان ادامه داد: این آثار تاریخی نیاز به مرمت اضطراری ندارند و بیشتر نیازمند کاوش هستند. البته شبستان مسجد جامع سمیرم در طرح مرمت قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری ۵۴ نقطه سیاحتی داریم، گفت: از این تعداد ۹ نقطه به عنوان منطقه نمونه گردشگری و ۴ اثر ثبت طبیعی شده است. در مجموع جز شهرستان‌هایی هستیم که در حوزه طبیعت‌گردی خیلی شناخته شده هستیم و ظرفیت این را داریم که در حوزه طبیعت‌گردی و اکوتوریسم بتوانیم گردشگر جذب کنیم که در سال‌های اخیر تا حد زیادی این مهم محقق شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمیرم، افزود: آنچه که اکنون در حوزه گردشگری مشکل داریم نبود زیرساخت‌های کافی برای حضور گردشگران است که نیاز داریم اعتبارات ویژه‌ای در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری به اداره میراث فرهنگی به عنوان متولی و شهرداری‌ها تحت عنوان بهره‌بردار تعلق بگیرد تا بتوانیم زیرساخت‌های لازم را برای توسعه گردشگری سمیرم فراهم کنیم.

سلیمانیان اظهار کرد: یکی از کارهای مهم، تدوین طرح جامع گردشگری شهرستان سمیرم با همکاری جهاد دانشگاهی اصفهان محسوب می‌شود که اکنون در حال انجام است. در این طرح نقاطی که ظرفیت گردشگری دارد را شناسایی و نقشه‌های آن را آماده می‌کنیم تا بسته سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاران آماده و اعتباراتی را که به اداره میراث می‌دهند بتوانیم طبق برنامه از این اعتبارات استفاده کنیم.

وی گفت: اعتباراتی که به شهرستان به‌عنوان اعتبارات استانی و ملی داده می‌شود، اندک است. در این حوزه می‌طلبد که در اعتبارات ملی نگاه ویژه‌ای به سمیرم شود. اگر نگاه ملی به شهرستان وجود داشته باشد تا بتوانیم زیرساخت‌های گردشگری را آماده کنیم می‌توانیم فضا را برای حضور گردشگران فراهم و از طرفی اشتغال را در روستاهایی که دارای ظرفیت بالای گردشگری هستند، فراهم کنیم.

 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمیرم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این شهرستان ۱۳ خانه بومگردی دارای مجوز و ۱۵ خانه بومگردی دیگر در دست احداث داریم. هتل، مهمانپذیر، ۳۰ خانه مسافر دارای مجوز و پارک محوطه طبیعی دارای مجوز از دیگر امکانات گردشگری سمیرم است.

سلیمانیان یادآور شد: بدون شک شهرستان سمیرم دارای ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری طبیعی است که به همین دلیل نیاز است در حوزه زیرساخت‌های گردشگری و تخصیص اعتبار برای توسعه این زیرساخت‌ها مسئولان نگاه ویژه‌ای داشته باشند. وقتی طرح جامع گردشگری شهرستان آماده شود فضا برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم می‌شود.  

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.