توزیع رایگان قرص ویتامینD در مازندران

[ad_1] هوشمند نیوز/مازندران معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به اجرای پویش مصرف ماهانه ویتامین D در استان اشاره کرد و گفت: افراد می‌توانند اول هر ماه با مراجعه به خانه بهداشت شهری و روستایی قرص ویتامین D را به صورت رایگان دریافت کنند. دکترعباس علی‌پور در گفت‌وگو با هوشمند نیوز اظهار کرد: با جبران

کد خبر : 420291
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲:۳۶
توزیع رایگان قرص ویتامینD در مازندران

[ad_1]

هوشمند نیوز/مازندران معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به اجرای پویش مصرف ماهانه ویتامین D در استان اشاره کرد و گفت: افراد می‌توانند اول هر ماه با مراجعه به خانه بهداشت شهری و روستایی قرص ویتامین D را به صورت رایگان دریافت کنند.

دکترعباس علی‌پور در گفت‌وگو با هوشمند نیوز اظهار کرد: با جبران کمبود ویتامینD  نباید این مکمل را به صورت خودسرانه قطع شود؛ لازم است با مراجعه به پزشک میزان دوز دریافتی تعیین شود.

وی با اعلام اینکه سن پوکی استخوان در ایران به زیر ۳۰ سال رسیده است، اظهار کرد: اگر مواظب نباشیم آسیب‌های ناشی از کمبود ویتامین D به شکل جدی تر خود را نشان می‌دهد و عوارض سنگینی را برای خانوارها به همراه خواهد داشت.

این مسئول با اعلام اینکه افراد تحت پوشش تمام مراکز بهداشتی و درمانی می‌توانند هر ماه قرص ویتامین D  را به صورت رایگان دریافت کنند، تصریح کرد: با این اقدام جلوی بیماری‌هایی که به دلیل کمبود ویتامین D ایجاد می‌شود گرفته خواهد شد.

دکتر علیپور با اعلام اینکه یکی از عوارض مهم ناشی از کمبود ویتامین D پوکی استخوان است، خاطرنشان کرد: بنا بر آمار بنیاد بین‌المللی پوکی استخوان، ۱ نفر از هر ۳ زن بالای ۵۰ سال و ۱ نفر از هر ۵ مرد در سراسر دنیا در طول زندگی خود شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان را تجربه خواهند کرد.

وی افزود: در حال حاضر آمار دقیقی از موارد ابتلا و روند این بیماری در مازندران در دسترس نیست اما با توجه به افزایش سالمندی در استان تخمین زده می‌شود ابتلا به پوکی استخوان روند افزایشی داشته باشد.

توزیع رایگان قرص ویتامینD در مازندران
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: بیشترین میزان ابتلا در زنان بالای ۵۰ سال در جهان، کشور و مازندران است؛ البته دلایل زیادی برای آن ذکرشده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به یائسگی اشاره کرد. در این دوران به علت کاهش هورمون استروژن از میزان تراکم استخوانی کاسته می‌شود. این بیماری علائم قابل‌توجهی ندارد لذا به بیماری خاموش شناخته می‌شود.

این مسئول افزود: در اجرای پویش توزیع ماهانه قرص ویتامین D در مراکز خدمات جامع سلامت به سالمندان، مدارس دخترانه و پسرانه مقطع دبیرستان، ادارات و مراکز آموزشی به صورت رایگان قرص ویتامینD توزیع شد.

توزیع رایگان قرص ویتامینD در مازندران

به گزارش هوشمند نیوز، ویتامین دی (کلسیفرول) یک ویتامین محلول در چربی است، یعنی در بافت‌های چربی بدن ذخیره می‌شود. ویتامین دی به طور طبیعی در بعضی غذاها وجود دارد، به بعضی غذاها اضافه می‌شود و به صورت مکمل نیز در دسترس است. همچنین تابیدن اشعه فرابنفش (UV) نور خورشید به پوست باعث ساخت ویتامین دی در بدن می‌شود.

ویتامین دی با افزایش جذب کلسیم در روده و تنظیم غلظت کافی کلسیم و فسفات در خون، باعث استخوان‌سازی طبیعی می‌شود. این ویتامین برای رشد و بازسازی استخوان ضروری است. کمبود ویتامین دی باعث می‌شود استخوان‌ها نازک، شکننده یا بدشکل شوند.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.