تور مجازی دریاچه ژنو ؛ گشتی مسحور کننده در سوئیس ریورا

سواحل دریاچه ژنو که سوئیس ریورا نیز نام دارد، مکان‌ها و ساختمان‌های تاریخی و فرهنگی زیادی را در خود جای داده است و جزو بهترین مناطق گردشگری سوئیس به شمار می‌روند. نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۲/۲۸ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۰۸/۲۶ به‌روزرسانی شده است. سواحل دریاچه‌ی لِمان یا همان «دریاچه‌ی ژنو» (Lake

کد خبر : 48505
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۸
تور مجازی دریاچه ژنو ؛ گشتی مسحور کننده در سوئیس ریورا


سواحل دریاچه ژنو که سوئیس ریورا نیز نام دارد، مکان‌ها و ساختمان‌های تاریخی و فرهنگی زیادی را در خود جای داده است و جزو بهترین مناطق گردشگری سوئیس به شمار می‌روند.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۲/۲۸ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۰۸/۲۶ به‌روزرسانی شده است.

سواحل دریاچه‌ی لِمان یا همان «دریاچه‌ی ژنو» (Lake Geneva) با نام «سوئیس ریورا» (Swiss Riviera) نیز شناخته می‌شوند؛ البته این نام تا حدودی نامی رسمی است و به سراسر منطقه‌ی اطراف دریاچه که مکان‌های تاریخی و فرهنگی مختلفی در آن وجود دارد، اطلاق می‌شود. تمام این مکان‌ها در خط ساحلی دریاچه‌ی ژنو قرار گرفته‌اند و به همین دلیل نام سوئیس ریورا برای سواحل اطراف این دریاچه‌ی معروف نیز به کار گرفته می‌شود.

در این مقاله قصد داریم با تور مجازی به این منطقه تاریخی و فرهنگی سوئیس با مناظر طبیعی زیبا سفر کنیم. این منطقه بخش‌های مختلفی دارد که یکی از آن‌ها شهر لوزان است.

به لوزان پایتخت المپیک نیز گفته می‌شود

در لوزان تاریخ و زندگی مدرن با یکدیگر ترکیب شده‌اند و سازمان‌های بسیار مهمی مثل کمیته‌ی بین‌المللی المپیک و چند فدراسیون بین‌المللی ورزشی دیگر نیز در آن قرار داد و به همین دلیل به‌صورت غیررسمی، پایتخت المپیک نیز نامیده می‌شود. از سوی دیگر بناهای یادبود باستانی، معابد، موزه‌ها، خیابان‌های آرام و پارک‌های سحرانگیز این شهر نیز جذابیت زیادی دارد.

در کل در لوزان ۴۶ مکان ثبت‌شده در فهرست آثار ملی وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به بقایای سکونتگاه‌های رومی در منطقه‌ی «ویدی» (vidy)، مجموعه‌ی «برج بل ایر» (Tour Bel-Air)، «پل شودرون» (Chauderon bridge)، ایستگاه راه‌آهن و «پارک مون پِروس» (Mon-Peros park) اشاره کرد. 

میدان سن فرانسوا «Saint-François»، میدان اصلی شهر، پر از ساختمان‌های متعلق به قرن هجدهم و نوزدهم است و به یاد فرانسوای قدیس نام‌گذاری شده است. این میدان به‌همراه «کلیسای نوتردام لوزان» (cathedral of Notre-Dame) در منطقه‌ی لاسیته (La Cité) جزو برجسته‌ترین آثار معماری لوزان محسوب می‌شود. با بازدید از لوزان می‌توانید از تماشای چشم‌انداز زیبای دریاچه‌ی ژنو نیز لذت ببرید. 

در ضمن، در این منطقه رودی به نام «رود فلون» (Flon river) وجود دارد که زمانی از میان شهر می‌گذشته و در قرن نوزدهم پوشیده شده است و اکنون هم پل‌های عابر پیاده تمام سطح آن را در برگرفته‌اند. در شهر لوزان تاکستان‌های زیادی نیز وجود دارند که تاریخ ایجاد آن‌ها به زمان امپراتوری روم و دوران قرون‌وسطا بازمی‌گردد.

مزارع انگور لوزان

قلعه‌ی شیلون در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است

منطقه‌ی لوو (Lavaux) که یکی از بخش‌های زیبای سوئیس ریورا است در سال ۲۰۰۷ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد. در این منطقه قلعه‌ی زیبایی به نام «قلعه‌ی شیلون» (Chillon Castle) قرار دارد. این قلعه‌ی باشکوه در سال ۱۱۶۰ به دست اعضای «خاندان ساوی» (House of Savoy) که جزو مقتدرترین خاندان‌های فرمانروای منطقه‌ی تاریخی ساوی بودند، روی صخره‌ای کوچک در نزدیکی دریاچه بنا شد. پنجره‌های اتاق‌ پذیرایی این اقامتگاه رو به دریاچه بود و در قسمتی که مشرف به خشکی بود، برج‌های مستحکم زیادی برای حفظ امنیت ساختمان دیده می‌شد.

شیلون در طول قرن‌های متوالی بارها بازسازی شد؛ اما در قرن شانزدهم، دسترسی به آن دیگر امکان‌پذیر نبود و تبدیل به زندان شد. امروزه در این قلعه چند خانه و یک موزه ایجاد شده است و خود ساختمان قلعه هم یکی از جاذبه‌های گردشگری زیبای اطراف دریاچه به‌شمارمی‌رود.

قلعه میشل سوئیس

«شهر تاریخی ووه» (Vevey old town) نیز یکی از بخش‌های جذاب منطقه‌ی لوو محسوب می‌شود. در نقشه‌های باستانی رومی، این شهر به‌عنوان سکونتگاهی بین روم و بریتانیا مشخص شده است. این شهر که نام آن در آثار «بطلمیوس»، فیلسوف یونانی نیز ذکر شده است، در قرن نوزدهم به مکان موردعلاقه‌ی افراد مرفه جامعه تبدیل شد.

در آن زمان، یکی از شهروندان این شهر به نام «هنری نِستله» (Henri Nestlé) تولید غذا را آغاز و شهروند دیگری به نام «دنیل پیتر» (Daniel Peter) نخستین دستور تهیه‌ی شکلات سوئیسی را طراحی کرد. مشارکت این دو فرد و ترکیب شدن ایده‌های آن‌ها با یکدیگر، زمینه‌ی ایجاد شرکت عظیم نستله (Nestlé) را فراهم کرد که دفاتر مرکزی آن هنوز در ویوی قرار دارند و ساختمان اصلی آن نیز یکی از میراث‌ تاریخی سوئیس به‌شمارمی‌رود.

شهر تاریخی ویوی

شهر تاریخی ویوی

مقاله‌ مرتبط:

در ووه، ۱۴ ساختمان ثبت‌شده در فهرست آثار ملی قرار دارد که یکی از آن‌ها ساختمان «گرنت» (Grenette) در میدان بزرگ، «گراند پلاس» (Grande-Place) است. گرنت زمانی انبار غله بوده، اما اکنون به دفتر گردشگری تبدیل شده و بخشی از آن بازاری سرپوشیده با بافتی تاریخی است. میدان این شهر چشم‌انداز زیبایی به دریاچه‌ی ژنو دارد و اگر هوا خوب باشد می‌توانید در آن از تماشای مناظر زیبای رشته‌کوه آلپ در منطقه‌ی ساوی نیز لذت ببرید.

چنگال بزرگی که در میان دریاچه فرورفته است، یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های ووه به شمار می‌رود این چنگال در سال ۱۹۹۵ به مناسبت دهمین سالگرد افتتاح «موزه‌ی آلیمنتاریوم» (Alimentarium museum) در این مکان نصب شد.

چنگال ویوی

در ادامه شما را به تماشای تصاویر بیشتر از بخش‌های مختلف سوئیس ریورا دعوت می‌کنیم. تجربیات خود از سفر به سوئیس را با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.