تورم کمتر، تولید ناخالص داخلی بهتر باعث پیشرفت داوجونز می شود

[ad_1] اشتراک گذاری: میانگین صنعتی داوجونز تا این هفته 1.17 درصد افزایش یافته است. معاملات آتی DJIA در پیش‌بازار جمعه 0.5 درصد رشد کرد. Walgreens Boots Alliance 9 درصد از درآمد خود را کاهش داد. 34600 همچنان هدف اصلی گاو نر برای شکستن است. تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول ایالات متحده در

کد خبر : 368890
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
تورم کمتر، تولید ناخالص داخلی بهتر باعث پیشرفت داوجونز می شود

[ad_1]


اشتراک گذاری:

  • میانگین صنعتی داوجونز تا این هفته 1.17 درصد افزایش یافته است.
  • معاملات آتی DJIA در پیش‌بازار جمعه 0.5 درصد رشد کرد.
  • Walgreens Boots Alliance 9 درصد از درآمد خود را کاهش داد.
  • 34600 همچنان هدف اصلی گاو نر برای شکستن است.
  • تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول ایالات متحده در روز پنجشنبه مجدداً به 2 درصد سالانه ارزیابی شد.

را میانگین صنعتی داوجونز (DJIA) در این هفته پس از روند نزولی هفته گذشته دوباره بازگشت. آمارهای اقتصادی مثبت زیادی در این هفته منتشر شد و در روز پنجشنبه تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول ایالات متحده از 1.3 درصد به 2 درصد ارزیابی شد. این غافلگیری این دیدگاه را در وال استریت تقویت کرده است که “فرود نرم” واقعاً یک واقعیت است.

در روز جمعه، DJIA پس از باز شدن 0.8 درصد افزایش یافت که با روز پنجشنبه برای بهترین نتیجه در کل هفته مطابقت داشت. S&P 500 حتی بهتر است، 1.1٪ افزایش یافته است و NASDAQ تاکنون 1.5٪ بازدهی داشته است.

اخبار داوجونز: اقتصاد سه ماهه اول از 1.3 درصد به 2 درصد رسید

در نیمه دوم سال 2022، اقتصاد ایالات متحده از 3.2 درصد رشد سالانه در سه ماهه سوم به 2.9 درصد در سه ماهه چهارم رسید. این امر در آن زمان به عنوان نشانه ای تلقی می شد که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طبق برنامه شروع به کار کرده است. هنگامی که دفتر تحلیل اقتصادی (BEA) رقم اولیه تولید ناخالص داخلی خود را برای سه ماهه اول سال جاری 1.3% منتشر کرد، افت ناگهانی به عنوان شواهد بیشتری مبنی بر قریب الوقوع بودن رکود در نظر گرفته شد.

سپس در روز پنجشنبه، BEA رقم Q1 را تا 2% اصلاح کرد. حالا ناگهان نگرانی ها نابجا به نظر می رسند. به نظر می رسد که خوانش اقتصادی بهتر نیز با تعداد مشاغل مناسبی که در ماه های اخیر ظاهر شده اند مطابقت دارد.

در اوایل این هفته، انتشار شاخص اعتماد مصرف‌کننده هیئت کنفرانس انتظارات را شکست داد. قرائت ماه ژوئن در واقع بالاترین سطح گزارش شده در 18 ماه گذشته بود. فروش خانه های جدید در ایالات متحده نیز از انتظارات کاهش یافت. علاوه بر این، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا همگی کاهش کاملا مثبتی را در تورم کل در این هفته گزارش کردند که نشان می‌دهد ثبات قیمت‌ها بار دیگر در میان کشورهای OECD عادی شده است.

برای داو جونز، این خبر خوب بیشتری است. هر چه سریعتر تورم کاهش یابد در حالی که رشد اقتصادی در مسیر رشد مشخص باقی بماند، فدرال رزرو سریعتر نرخ بهره را کاهش می دهد. پاول هفته گذشته در کاپیتول هیل حضور پیدا کرد و بار دیگر انتظار دوبار افزایش نرخ بهره در نیمه دوم سال را تکرار کرد. با این حال، داده‌های بیشتری که فرود نرم را تأیید می‌کند، به سرمایه‌گذاران این ایده را می‌دهد که قبلاً نرخ پایانه را دیده‌اند.

Walgreens Boots Alliance به تخریب طولانی مدت با نتایج فصلی ادامه می دهد

سهام شاخص داو اتحاد چکمه های Walgreens (WBA) گزارش درآمد روز سه‌شنبه، 27 ژوئیه، که به حماسه یک غول بزرگ در حال شکست ادامه داد. سهام Walgreens پس از کاهش بیش از 10 درصدی سود کل سال، بیش از 9 درصد سقوط کرد و به پایین ترین سطح قیمت خود از سپتامبر 2010 رسید.

درآمد در سه ماهه قبل از توافق حاصل شد، اما 7 سنت از دست دادن سود هر سهم باعث شد سرمایه گذاران شواهد بیشتری مبنی بر از دست دادن مزیت رقابتی Walgreens داشته باشند. این داروخانه زنجیره ای از بسته شدن 150 محل در ایالات متحده و 300 فروشگاه دیگر در بریتانیا خبر داد. این شرکت در سال 2015 شروع به بستن فروشگاه‌ها به منظور کاهش هزینه‌ها کرد، اما این تعطیلی به یک موضوع 9 ساله تبدیل شده است.

اکنون بسیاری از تحلیلگران فکر می کنند که Walgreens به زودی از شاخص داو جونز حذف خواهد شد و در نتیجه بخش بزرگی از سهامداران خود را که از طریق صندوق های شاخص و ETF مالک آن هستند، از دست خواهد داد. دویچه بانک رتبه Walgreens را پس از درآمد کاهش داد و قیمت هدف خود را از 46 دلار به 34 دلار کاهش داد.

سوالات متداول داو جونز

میانگین صنعتی داوجونز، یکی از قدیمی ترین شاخص های بورس در جهان، از 30 سهام پرمعامله در ایالات متحده تشکیل شده است. شاخص به جای وزندهی با ارزش، وزنی بر اساس قیمت دارد. با جمع کردن قیمت سهام تشکیل دهنده و تقسیم آنها بر ضریب فعلی 0.152 محاسبه می شود. این شاخص توسط چارلز داو، که همچنین وال استریت ژورنال را تأسیس کرد، تأسیس شد. در سال‌های بعد، به دلیل اینکه بر خلاف شاخص‌های گسترده‌تر مانند S&P 500، تنها 30 شرکت را دنبال می‌کند، به دلیل اینکه به اندازه کافی نماینده گسترده نیست، مورد انتقاد قرار گرفته است.

عوامل مختلف باعث ایجاد میانگین صنعتی داوجونز (DJIA) می شود. عملکرد کل شرکت‌های جزء که در گزارش‌های سود فصلی شرکت آشکار می‌شود، اصلی‌ترین عملکرد است. داده های اقتصاد کلان ایالات متحده و جهانی نیز به دلیل تأثیر آن بر احساسات سرمایه گذاران کمک می کند. سطح نرخ بهره تعیین شده توسط فدرال رزرو (فدرال رزرو)، همچنین بر DJIA تأثیر می گذارد زیرا بر هزینه اعتبار تأثیر می گذارد، که بسیاری از شرکت ها به شدت به آن وابسته هستند. بنابراین، تورم می تواند یک محرک اصلی و همچنین معیارهای دیگری باشد که بر تصمیمات فدرال رزرو تأثیر می گذارد.

نظریه داو روشی برای شناسایی روند اولیه بازار سهام است که توسط چارلز داو توسعه یافته است. یک گام کلیدی این است که جهت میانگین صنعتی داوجونز (DJIA) و میانگین حمل و نقل داوجونز (DJTA) را مقایسه کنید و فقط روندهایی را دنبال کنید که هر دو در یک جهت حرکت می کنند. حجم یک معیار تاییدی است. این نظریه از عناصر تحلیل اوج و پایین استفاده می کند. تئوری داو سه مرحله روند را مطرح می کند: انباشت، زمانی که پول هوشمند شروع به خرید یا فروش می کند. مشارکت عمومی، زمانی که عموم مردم به آن ملحق شوند؛ و توزیع، زمانی که پول هوشمند خارج می شود.

روش های مختلفی برای تجارت DJIA وجود دارد. یکی از آنها استفاده از ETF است که به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا DJIA را به عنوان یک اوراق بهادار واحد معامله کنند، به جای اینکه مجبور باشند سهام تمام 30 شرکت را بخرند. یک مثال برجسته، میانگین ETF صنعتی SPDR داوجونز (DIA) است. قراردادهای آتی DJIA معامله گران را قادر می سازد تا در مورد ارزش آتی شاخص حدس و گمان بپردازند و گزینه ها حق خرید یا فروش شاخص را با قیمت از پیش تعیین شده در آینده فراهم می کنند، اما نه تعهد. صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، سرمایه‌گذاران را قادر می‌سازد تا سهمی از یک سبد متنوع از سهام DJIA را خریداری کنند و بنابراین در معرض شاخص کلی قرار می‌گیرند.

آنچه آنها در مورد داو جونز گفتند – کریستینا هوپر

کریستینا هوپر، استراتژیست بازار جهانی در Invesco، این هفته پیش بینی کرد که اقتصاد ایالات متحده از رکود تمام عیار دور خواهد شد. هوپر گفت که رشد ممکن است نابرابر باقی بماند، اما باید در سال 2024 افزایش یابد.

ما همچنان بر این باوریم که ایالات متحده احتمالاً از یک رکود اقتصادی گسترده اجتناب خواهد کرد. درعوض، انتظار داریم در نیمه دوم سال جاری ضعف داشته باشیم زیرا سیاستگذاران به یک فرود پر دست انداز دست می یابند، اما با این وجود پیش بینی می کنیم که فعالیت نسبتاً انعطاف پذیر باقی بماند.

پیش بینی داو جونز

شاخص داوجونز به منطقه مقاومت 34200 تا 34600 بازگشته است. این منطقه قیمت ها را حداقل هفت بار در هفت ماه گذشته کاهش داده است. گاوها باید بشکنند و به بالای 34600 در نمودار هفتگی ببندند تا به یک رالی واقعی برسند. نزدیک شدن به بالاتر احتمالاً سطح 35500 را به هدف صعودی بعدی تبدیل می کند

محدوده 32600 تا 32800 در حال حاضر منطقه پشتیبانی است. میانگین متحرک ساده 9 روزه (SMA) به نظر می رسید که در هفته گذشته آماده شکستن زیر میانگین متحرک 21 روزه است، اما اکنون به نظر می رسد که این رالی دوباره بازگشته است. شکستن 34600 واقعاً مهم است. شکستن و بسته شدن در بالا با هجوم به شاخص استقبال می شود، در حالی که شکست به طور خودکار منجر به فروش می شود.


نمودار روزانه DJIA

.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.