تورم سالانه منطقه یورو در ماه سپتامبر به 9.9 درصد افزایش یافت، هزینه نان سر به فلک کشید، اعتراضات شروع شد – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] بر اساس گزارش دفتر آمار اتحادیه اروپا یورواستات در روز چهارشنبه، تورم سالانه منطقه یورو در ماه سپتامبر به 9.9 درصد رسیده است، در حالی که در ماه اوت 9.1 درصد افزایش یافته است. نرخ تورم در ماه سپتامبر به بالاترین حد خود در 40 سال گذشته رسید و سرمایه گذاران گمان می کنند

کد خبر : 269713
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱:۳۰
تورم سالانه منطقه یورو در ماه سپتامبر به 9.9 درصد افزایش یافت، هزینه نان سر به فلک کشید، اعتراضات شروع شد – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

بر اساس گزارش دفتر آمار اتحادیه اروپا یورواستات در روز چهارشنبه، تورم سالانه منطقه یورو در ماه سپتامبر به 9.9 درصد رسیده است، در حالی که در ماه اوت 9.1 درصد افزایش یافته است. نرخ تورم در ماه سپتامبر به بالاترین حد خود در 40 سال گذشته رسید و سرمایه گذاران گمان می کنند که منطقه یورو در معرض خطر سقوط مالی قرار دارد.

شاخص قیمت مصرف کننده اتحادیه اروپا به بالاترین حد خود در 40 سال گذشته رسید، ساکنان اتحادیه اروپا برای اعتراض به تورم سوزان به خیابان ها آمدند.

بر اساس گزارش اخیر منتشر شده توسط یورواستات در صبح چهارشنبه، تورم اروپا از سپتامبر 2021 به شدت افزایش یافته است. به‌روزرسانی شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) یورواستات نشان می‌دهد: «نرخ تورم سالانه منطقه یورو در سپتامبر 2022 9.9 درصد بود، در حالی که در ماه اوت 9.1 درصد بود». یک سال قبل، این نرخ 3.4٪ بود. تورم سالانه اتحادیه اروپا در سپتامبر 2022 10.9 درصد بود که از 10.1 درصد در ماه اوت بیشتر بود. یک سال قبل، این نرخ 3.6٪ بود.

تورم سالانه منطقه یورو در سپتامبر به 9.9 درصد افزایش یافت، هزینه نان افزایش یافت، اعتراضات شروع شد
نمودار از به روز رسانی شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) یورواستات که در 19 اکتبر 2022 منتشر شد.

اعلامیه یورواستات به دنبال گزارش تورم اخیر منتشر شده شش روز پیش توسط اداره آمار کار ایالات متحده در 13 اکتبر است. تورم در ایالات متحده برای ماه سپتامبر 8.2 درصد در سال منتهی به سپتامبر افزایش یافته است. CPI منطقه یورو به دنبال ارز فیات منطقه یعنی یورو است که در رقابت با دلار آمریکا تلاش می کند. گزارش اخیر منتشر شده توسط استراتژیست های سیتی FX می گوید که گروهی از تحلیلگران ارز پیشنهاد می کنند در صورت تداوم آشفتگی کلان، یورو در برابر دلار آمریکا تا 0.86 دلار سقوط کند.

تورم سالانه منطقه یورو در سپتامبر به 9.9 درصد افزایش یافت، هزینه نان افزایش یافت، اعتراضات شروع شد
اعتراض به کمبود مواد غذایی و تورم در پاریس، فرانسه.

گزارش ها حاکی از آن است که قیمت نان در اروپا به طور سرسام آور در حال افزایش است زیرا افزایش هزینه برق، تخم مرغ و آرد نانوایان را مجبور به افزایش قیمت نان در سراسر جهان کرده است. نیویورک تایمز توضیح می دهد که از هر 10 نانوایی در بلژیک، 1 نانوایی به دلیل افزایش تورم که کسب و کارشان را می خورد، مغازه خود را تعطیل کرده است. مقداری حساب ها می گویند که تورم آنقدر بد بوده است که ساکنان پاریس هزاران نفر برای انتقاد از افزایش قیمت ها به خیابان ها ریخته اند.

تورم سالانه منطقه یورو در سپتامبر به 9.9 درصد افزایش یافت، هزینه نان افزایش یافت، اعتراضات شروع شد
اعتراض به تورم در آلمان

فیلیپ هایمبرگر، اقتصاددان مؤسسه مطالعات اقتصادی بین‌المللی وین، خاطرنشان می‌کند که در حالی که تورم در سطح جهان ویران می‌کند، اروپا با بدترین آن مواجه است. هایمبرگر: «در سرتاسر جهان، تورم عمدتاً توسط قیمت‌های انرژی و قیمت‌های مواد غذایی (محصول انرژی) در زمینه مسائل زنجیره تأمین ایجاد می‌شود. توییت کرد در روز چهارشنبه هایمبرگر در ادامه افزود:

تأثیر عوامل عرضه در اروپا به ویژه قوی است.

برخی ناظران دارند آمریکا را مقصر دانست به اتهام دخالت در خرابکاری نورد استریم، که باعث افزایش بیشتر تورم انرژی اروپا شده است. گزارش‌ها همچنین اشاره می‌کنند که علاوه بر پاریس، فرانسه، تظاهرکنندگان گزارش شده‌اند در آلمان جمع شدند، اتریش و یونان همچنین، در اعتراض به تورم داغی که منطقه یورو را در نوردیده است.

به عنوان مثال، تورم در آلمان به یک نرخ هماهنگ عظیم در 10.9 درصد رسیده است که به بالاترین میزان در 25 سال گذشته در این کشور رسیده است. تورم منطقه یورو امروز آنقدر بد است که شرکت های جهانی مستقر در این منطقه شروع به نقل مکان به سمت شرق در اروپا در جستجوی صرفه جویی در هزینه کرده اند. در اول اکتبر، تلگراف گزارش داد که تحلیلگران بازار معتقدند که منطقه یورو در معرض «خطر است [a] رکود مالی» به دلیل «تورم فزاینده و نرخ‌های بالاتر».

برچسب ها در این داستان

تورم 9.9 درصد، نانوایی های بلژیک، هزینه نان، حرکت کسب و کار، یورو، تورم یورو، تورم اروپا، اروپایی ها، یورواستات، یورواستات CPI، تورم منطقه یورو، هزینه غذا، فرانسه، تورم آلمان، تورم، سطوح تورم، فشارهای تورمی، خرابکاری نورد استریم پاریس، فیلیپ هایمبرگر، معترضان، اعتراضات، مسائل زنجیره تامین، تورم بریتانیا، تورم ایالات متحده

نظر شما در مورد افزایش تورم داغ منطقه یورو در ماه سپتامبر چیست؟ نظرات خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 6000 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons، Eurostat

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.