تورم دسامبر کره جنوبی همانطور که انتظار می رفت در 5.0 درصد ثابت بود

[ad_1] سئول (رویترز) – داده‌های رسمی روز جمعه نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده کره جنوبی در دسامبر 5.0 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت که با انتظارات بازار و سرعت مشاهده شده در نوامبر مطابقت داشت. بر اساس داده های آمار کره، شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) 0.2 درصد بیشتر از ماه نوامبر بود،

کد خبر : 299746
تاریخ انتشار : جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ - ۸:۲۲
تورم دسامبر کره جنوبی همانطور که انتظار می رفت در 5.0 درصد ثابت بود

[ad_1]

سئول (رویترز) – داده‌های رسمی روز جمعه نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده کره جنوبی در دسامبر 5.0 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت که با انتظارات بازار و سرعت مشاهده شده در نوامبر مطابقت داشت.

بر اساس داده های آمار کره، شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) 0.2 درصد بیشتر از ماه نوامبر بود، زمانی که 0.1 درصد کاهش ماهانه نشان داد. میانگین پیش‌بینی‌های یک نظرسنجی رویترز حاکی از افزایش 0.1 درصدی CPI در ماه و 5.0 درصدی نسبت به سال قبل بود.

تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که قیمت محصولات کشاورزی 1.6 درصد کمتر از دسامبر 2021 بوده است. اما قیمت های آب و برق 23.2 درصد و قیمت خدمات خصوصی 6.0 درصد جهش کردند و نرخ تورم کلی سالانه را بالا نگه داشتند. نرخ سالانه در ماه جولای به 6.3 درصد رسید.

بانک مرکزی و دولت هر دو گفته اند که تورم تنها به تدریج کاهش می یابد و عدم اطمینان زیادی در مورد مسیر تورم کوتاه مدت وجود دارد.

پس از انتشار داده ها، بانک کره در بیانیه ای اعلام کرد که انتظار دارد تورم سالانه تا اوایل سال 2023 حدود 5 درصد باشد که هم ریسک های صعودی و هم نزولی دارد.

به طور جداگانه، وزارت دارایی با اشاره به تعدیل قیمت ها در آغاز سال جدید و افزایش تقاضا در تعطیلات سال نو قمری به عنوان عوامل خطر، گفت که به تلاش ها برای تثبیت قیمت ها ادامه خواهد داد.

بانک کره از آگوست 2021 نرخ بهره سیاستی خود را 275 واحد افزایش داده است و انتظار می‌رود که در اوایل سال 2023 تنها یک افزایش دیگر در چرخه فعلی اعمال کند.

شاخص CPI اصلی، که قیمت‌های مواد غذایی و انرژی بی‌ثبات را حذف می‌کند، در دسامبر نسبت به سال قبل 4.1 درصد افزایش یافت، پس از افزایش سالانه 4.3 درصدی نوامبر، سریع‌ترین سرعت در نزدیک به 14 سال گذشته. کاهش نرخ اصلی سالانه در دسامبر اولین بار از نوامبر 2021 بود.

میانگین سطح CPI برای کل سال 2022، 5.1 درصد بیشتر از یک سال قبل بود که نسبت به افزایش 2.5 درصدی که در سال 2021 مشاهده شد، به شدت شتاب داشت. از سال 1998، هیچ متوسط ​​نرخ تورم سالیانه تا این حد بالا نبوده است.

(گزارش توسط جیحون لی؛ ویرایش توسط دایان کرافت و بردلی پرت)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.