تورم در ماه آگوست صعودی شد – UOB

آلوین لیو، اقتصاددان ارشد گروه UOB و ویکتور یونگ، استراتژیست نرخ ها، آخرین انتشار ارقام تورم ایالات متحده را بررسی می کنند. خوراکی های کلیدی تورم شاخص کل قیمت مصرف کننده (CPI) ایالات متحده از بالاترین سطح اخیر کاهش یافته است، اما همچنان در 8.3 درصد سالانه (از 8.5 درصد سالانه در ژوئیه)، بالاتر از

کد خبر : 255717
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
تورم در ماه آگوست صعودی شد – UOB


آلوین لیو، اقتصاددان ارشد گروه UOB و ویکتور یونگ، استراتژیست نرخ ها، آخرین انتشار ارقام تورم ایالات متحده را بررسی می کنند.

خوراکی های کلیدی

تورم شاخص کل قیمت مصرف کننده (CPI) ایالات متحده از بالاترین سطح اخیر کاهش یافته است، اما همچنان در 8.3 درصد سالانه (از 8.5 درصد سالانه در ژوئیه)، بالاتر از تخمین های بلومبرگ 8.1 درصد (اما مطابق با پیش بینی ما) افزایش یافته است. بر اساس صبح/متر، شاخص CPI سرفصل افزایش یافت و 0.1 درصد در مترمربع افزایش یافت (در مقایسه با ثابت بودن 0 درصد در ژوئیه) و در برابر برآورد بلومبرگ که کاهش 0.1 درصدی در مترمربع را نشان می‌داد، سریع‌تر شد.

نگرانی بزرگ‌تر، تورم اصلی CPI (که غذا و انرژی را حذف می‌کند) بود که به‌طور متوالی بالاتر رفت و منعکس‌کننده شتاب زیربنایی بدون کاهش فشار قیمت‌ها بود. بر اساس am/m، تورم اصلی در ماه آگوست با 0.6 درصد افزایش سریع‌تر (از 0.3 درصد در ژوئیه و بالاتر از برآورد بلومبرگ 0.3 درصد) افزایش یافت. در مقایسه با یک سال قبل، در ماه اوت به 6.3 درصد در سال، از 5.9 درصد در ژوئیه و بالاتر از برآورد بلومبرگ برای 6.1 درصد افزایش یافت.

تورم کالاها کاهش بیشتری پیدا کرد و به 0.8- درصد در مترمربع رسید، 12.1 درصد سالانه در ژوئیه (از -0.5 درصد میلیون در متر، 12.1 درصد سالانه در جولای)، اما تورم خدمات – بزرگتر و در نتیجه بیشتر شد. مؤلفه مهم CPI – به افزایش خود ادامه داد و سرعت دوباره شتاب گرفت، 0.7% m/m، 6.8% سالانه (از 0.3% m/m، 6.2% سالانه در ژوئیه)، که با بالاترین سطح قبلی مطابقت داشت. اکتبر 1982 (6.76٪ سالانه). افزایش مستمر تورم خدمات در ماه‌های اخیر نشانه روشنی است که رشد دستمزدها انتقال معنی‌داری به فشار قیمت‌ها دارد.»

در حالی که آخرین تورم اصلی ایالات متحده کمتر از 9.1 درصد ثبت شده در ژوئن بود، این امر عمدتاً منعکس کننده کاهش قیمت بنزین بود، اما هزینه زندگی همچنان از نظر مادی بالا است همانطور که با افزایش مداوم هزینه های غذا و سرپناه نشان داده شده است و تورم خدمات در حال گرمتر شدن است. در میان تقویت تقاضا ما پیش‌بینی تورم اصلی خود را به طور متوسط ​​8.5 درصد و پیش‌بینی تورم اصلی خود را 6.5 درصد برای سال 2022 حفظ می‌کنیم. متعاقباً، همچنان انتظار داریم که تورم اصلی و اصلی در سال 2023 کاهش یابد، اما به احتمال زیاد به طور متوسط ​​بالاتر از 3.0 درصد (نسبت به قبل) خواهد بود. پیش بینی 2.5٪. موازنه ریسک بر تورم همچنان رو به افزایش است.»



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.