تورم اصلی منطقه یورو رکورد جدید را چاپ می کند، یورو/دلار آمریکا ثابت است

[ad_1] نکات کلیدی فلش تورم هسته ای منطقه یورو: هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید مشترک شدن در خبرنامه نرخ تورم اصلی در منطقه یورو برای سومین ماه متوالی افزایش یافت و به رکورد جدید 5.6 درصدی در

کد خبر : 327836
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
تورم اصلی منطقه یورو رکورد جدید را چاپ می کند، یورو/دلار آمریکا ثابت است

[ad_1]

نکات کلیدی فلش تورم هسته ای منطقه یورو:

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

نرخ تورم اصلی در منطقه یورو برای سومین ماه متوالی افزایش یافت و به رکورد جدید 5.6 درصدی در فوریه رسید. CPI اصلی که به استثنای قیمت انرژی، غذا، الکل و تنباکو است 0.8 درصد افزایش یافت. عدد اصلی این ایده را تقویت می‌کند که بدون کاهش قیمت انرژی، تورم ثابت می‌ماند و به لفاظی‌های جنگ‌طلب اخیر سیاست‌گذاران بانک مرکزی اروپا اعتبار می‌بخشد.

image1.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

نرخ تورم سالانه در فوریه 2023 به 8.5 درصد کاهش یافت که کمترین میزان از ماه می گذشته بود، اما بالاتر از انتظارات بازار 8.2 درصد بود. با نگاهی به اجزای اصلی تورم منطقه یورو، انتظار می‌رود غذا، الکل و دخانیات بالاترین نرخ سالانه را در فوریه (15.0 درصد در مقایسه با 14.1 درصد در ژانویه) داشته باشند و پس از آن انرژی (13.7 درصد در مقایسه با 18.9 درصد در ژانویه) کالاهای صنعتی غیر انرژی (6.8 درصد در مقایسه با 6.7 درصد در ژانویه) و خدمات (4.8 درصد در مقایسه با 4.4 درصد در ژانویه). با نگاهی به تک تک کشورها، افزایش هایی از فرانسه، اسپانیا و هلند داشتیم و تورم آلمان ثابت مانده است.

image2.png

تصویر بزرگتر و بانک مرکزی اروپا

با توجه به پیشینه اقتصادی کشورهای مختلف در منطقه یورو، کار بانک مرکزی اروپا سخت است. با اظهارنظرهای بیشتر کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، امروز صبح شاهد سود یورو از قیمت گذاری مجدد چرخه کوهنوردی مورد انتظار بانک مرکزی اروپا در این هفته بودیم. لاگارد همچنان بر اهمیت افزایش 50 واحدی در ثانیه در این ماه تاکید کرد و در عین حال اشاره کرد که تورم نشانه هایی از کاهش پایدار را نشان نمی دهد.

با نگاهی به نشست‌های آتی بانک مرکزی اروپا و بقیه سال، تورم و به‌ویژه داده‌های مربوط به تورم اصلی احتمالاً نیروی محرکه تصمیمات بانک مرکزی اروپا خواهد بود، رئیس‌جمهور لاگارد گفت که نیاز به نرخ‌های بالاتر همچنان وجود دارد، در حالی که اعلام کرد داده‌ها عامل محرک خواهد بود. زور. لاگارد در اظهارات بعدی تاکید کرد که بانک مرکزی مطمئن نیست که اوج نرخ چقدر خواهد بود.

با توجه به داده‌های اخیر و چیزی که اخیراً مشتاق بودم بر آن تاکید داشته باشم این است که به نظر می‌رسد اکثر فشارهای تورمی در اقتصاد بسیاری از کشورهای منطقه یورو ریشه دوانده است و گزارش تورم دیروز آلمان نیز از این موضوع حمایت می‌کند.

واکنش بازار

یورو دلار نمودار روزانه

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط Zain Vawda

واکنش اولیه EURUSD قبل از ریکاوری برای معامله نسبتاً ثابت پس از انتشار، شاهد افت 15 پیپ بود. این جفت ارز حدود 50 پیپ در روز کاهش یافته است زیرا شاخص دلار از کاهش دیروز بهبود یافته است. با نگاهی به اقدام اخیر قیمت، EURUSD در حال حاضر بین محدوده 1.0500-1.0700 به دام افتاده است و شکست در این نقطه بعید به نظر می رسد. اخیراً شاهد افزایش ارزش یورو در برابر دلار بوده‌ایم که عمدتاً به دلیل افزایش 50 واحدی در ثانیه از سوی بانک مرکزی اروپا و همچنین قیمت‌گذاری مجدد انتظارات اوج نرخ از سوی بانک مرکزی اروپا بوده است.

مقاومت درون روزی ممکن است در سطح 1.0670 یافت شود در حالی که حمایت در سمت نزولی به ترتیب در دستگیره 1.0600 و همچنین پایین ترین سطح هفتگی در 1.05300 قرار دارد.

— نوشته شده توسط زین واودا برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.