تورم آمریکا به 8.3 درصد کاهش یافت اما کمتر از پیش‌بینی‌ها کاهش یافت، نزدک 100 با افزایش بازدهی کاهش یافت

نکات کلیدی تورم آمریکا: آوریل شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده 0 افزایش یافت.3٪ بر اساس فصلی تعدیل و 8.3درصد در 12 ماه گذشته، کمی بالاتر از انتظارات پیشرفت تورم اصلی 0.6% ماه به ماه و 6.2درصد نسبت به سال قبل، همچنین تاپینگ پیش بینی ها همانطور که داده ها حاکی از آن است، معاملات

کد خبر : 205554
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
تورم آمریکا به 8.3 درصد کاهش یافت اما کمتر از پیش‌بینی‌ها کاهش یافت، نزدک 100 با افزایش بازدهی کاهش یافت


نکات کلیدی تورم آمریکا:

  • آوریل شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده 0 افزایش یافت.3٪ بر اساس فصلی تعدیل و 8.3درصد در 12 ماه گذشته، کمی بالاتر از انتظارات
  • پیشرفت تورم اصلی 0.6% ماه به ماه و 6.2درصد نسبت به سال قبل، همچنین تاپینگ پیش بینی ها
  • همانطور که داده ها حاکی از آن است، معاملات آتی نزدک 100 سودها را پاک می کند و در قلمرو منفی فرو می رود تورم در تلاش است تا از نظر مادی کاهش یابد

بیشترین خوانده شده: S&P 500، Nasdaq 100 Outlook – داده های تورم ایالات متحده برای ایجاد یا شکستن روحیه بازار

تورم ایالات متحده در ماه گذشته به صورت سالانه تعدیل شد، اما در سطح چند درصدی باقی ماند.بالاترین دهه و بیش از داده های منتشر شده توسط وزارت کار در روز چهارشنبه نشان داد که چهار برابر بالاتر از هدف فدرال رزرو 2 درصد است.

بر اساس آخرین گزارش این آژانس، شاخص قیمت مصرف کننده که طیف گسترده ای از کالاها و خدمات را اندازه گیری می کند، پس از افزایش 1.2 درصدی در ماه مارس، در ماه آوریل 0.3 درصد رشد کرد و این شاخص را از 8.5 درصد به 8.3 درصد رساند. فشارهای تورمی در پایان سه ماهه اول به اوج چرخه رسید، اما همچنان در تلاش برای کاهش مادی هستند. تحلیلگرانی که توسط بلومبرگ نیوز مورد نظرسنجی قرار گرفتند، پیش‌بینی کردند که CPI 0.2 درصد نسبت به سال قبل و 8.1 درصد افزایش داشته باشد.

منبع: DailyFX

با تمرکز بر محرک های ماهانه رقم تیتر، قیمت مواد غذایی 0.9 درصد افزایش یافت که مطابق با سرعت اخیر افزایش در این دسته است. در همین حال، پس از افزایش 11 درصدی در ماه مارس به دلیل افزایش شدید قیمت نفت پس از تهاجم روسیه به اوکراین، هزینه های انرژی 2.7 درصد کاهش یافت. این یک تحول مثبت است، زیرا نشان می دهد که بدترین شوک بازار کالا ممکن است به پایان برسد.

بدون احتساب غذا و انرژی، به اصطلاح CPI اصلی، که تمایل به کاهش سر و صدای گذرا و منعکس کننده روندهای بلندمدت در اقتصاد دارد، 0.6 درصد بر اساس تعدیل فصلی و 6.2 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. به نظر می رسد کاهش نرخ سالانه، که از 6.5 درصد کاهش یافته است، این نظریه را تأیید می کند که نشانگر اصلی نیز در ماه مارس به بالاترین حد خود رسیده است.

اجزای CPI

منبع: اداره آمار کار ایالات متحده

از نظر مشارکت کنندگان ماهانه برای شاخص اصلی، شاخص سرپناه 0.5 درصد افزایش یافت که با افزایش دو ماهه قبل مطابقت داشت، در میان بازار اجاره تنگ. در همین حال، حمل‌ونقل گرم باقی ماند و 3.1 درصد جهش کرد که نشان دهنده چرخش تقاضای خانوارها به سمت مصرف خدمات است. در مقابل، خودروهای فرسوده و کامیون‌ها به رشد خود ادامه دادند و پس از افت 3.8 درصدی در ماه مارس، به دلیل کاهش تقاضا و کاهش قیمت کالاهای بادوام، 0.4 درصد کاهش یافتند.

با کاهش نرخ تورم، اما به طور مادی کاهش نیافته است، مطمئن نیستیم که به اوج چشم‌انداز تیزبینی سیاست‌های بانک مرکزی رسیده‌ایم. در مقابل این پس‌زمینه، بازدهی ممکن است همچنان به قیمت بالاتر بر اساس انتظارات از پاسخ انقباضی بیشتر ادامه دهد. این سناریو ممکن است این نگرانی را تشدید می کند که چرخه پیاده روی فدرال رزرو باعث رکود اقتصادی شود و تضعیف شود احساسات و پیچیده تر شدن بهبود بازار سهام.

بلافاصله پس از عبور ارقام CPI، بازدهی خزانه داری ایالات متحده افزایش یافت و باعث شد که معاملات آتی نزدک 100 تمام سودهای قبل از بازار را پاک کند و بیش از 1 درصد در قلمرو منفی فرو رود. مقامات فدرال رزرو نشان داده اند که آنها افزایش نرخ بهره اولیه را با افزایش نیم درصدی تایید می کنند، اما تمایل کمی برای تعدیل های بزرگتر نشان داده اند. با این حال، در مواجهه با تورم بی‌امان، بانک در نهایت ممکن است در جلسات آتی افزایش‌های 75 واحدی را اعمال کند تا سیاست پولی را سریع‌تر به یک موضع خنثی برساند. این یک ریسک قابل توجه برای سهام است.

معاملات آتی نزدک 100

نمودار Nasdaq 100 با استفاده از TradingView تهیه شد

ابزارهای آموزشی برای تاجران

  • آیا تازه شروع کرده اید؟ دانلود مبتدیان راهنمای معامله گران FX
  • آیا می خواهید در مورد شخصیت تجاری خود بیشتر بدانید؟ را بگیرید مسابقه DailyFX و دریابید
  • داده های موقعیت یابی مشتری IG اطلاعات ارزشمندی را در مورد احساسات بازار ارائه می دهد. راهنمای رایگان خود را دریافت کنید در مورد نحوه استفاده از این اندیکاتور تجاری قدرتمند در اینجا.

— نوشته شده توسط دیگو کولمن، استراتژیست بازار برای DailyFX





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.