توجه به نرخ رشد تولید ناخالص داخلی ایالات متحده، تصمیم BoJ نرخ بهره

[ad_1] دو روز پایانی هفته معاملاتی، پیشخوانی از رشد اقتصادی سه ماهه سوم در ایالات متحده و تصمیم بانک ژاپن (BoJ) درباره نرخ بهره را نشان خواهد داد. بازار پیش بینی می کند تولید ناخالص داخلی (GDP) برای ایالات متحده در سطح 2.4 درصد در سه ماهه سوم در مقایسه با منفی 0.6 درصد در

کد خبر : 272505
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
توجه به نرخ رشد تولید ناخالص داخلی ایالات متحده، تصمیم BoJ نرخ بهره

[ad_1]

دو روز پایانی هفته معاملاتی، پیشخوانی از رشد اقتصادی سه ماهه سوم در ایالات متحده و تصمیم بانک ژاپن (BoJ) درباره نرخ بهره را نشان خواهد داد.

بازار پیش بینی می کند تولید ناخالص داخلی (GDP) برای ایالات متحده در سطح 2.4 درصد در سه ماهه سوم در مقایسه با منفی 0.6 درصد در سه ماهه دوم باشد. اگر نتیجه واقعی منتشر شده در روز پنجشنبه کمتر از حد انتظار باشد، ممکن است قدرت دلار آمریکا تضعیف شود و این ممکن است با توجه به روند کلی تورم بالا و افزایش نرخ های بهره که بر اعتماد سرمایه گذاران تاثیر می گذارد، صدق کند.

از سوی دیگر، بازار کار در ایالات متحده نسبتاً قوی باقی می ماند و از سناریوی خروج اقتصاد ایالات متحده از رکود فنی که در نیمه اول سال مشاهده شد، حمایت می کند. قدرت اخیر در بخش مالی در گزارش‌های سود شرکت‌های با سرمایه بزرگ نشان داده شده است و این می‌تواند به رشد کلی تولید ناخالص داخلی کمک کند زیرا بخش بانکی از افزایش درآمد نرخ بهره سود می‌برد.

روز جمعه، BoJ دستورالعمل نرخ بهره خود را اعلام خواهد کرد که انتظار می رود در سطح منفی 0.1 درصد بدون تغییر باقی بماند. چالش‌های متعددی برای مواضع غیرقانونی BoJ وجود دارد، که با آسیب‌پذیری ین در برابر دلار قوی شروع می‌شود که بانک مرکزی را وادار به مداخله برای تقویت ارزش ین می‌کند.

چالش دیگر افزایش تورم در ژاپن است که به دو رقمی که در اروپا و بریتانیا دیده می شود نرسیده است اما با این وجود روند صعودی 3 درصدی دارد. اگر سیگنال‌هایی مبنی بر تغییر موضع در بیانیه پولی BoJ وجود داشته باشد، می‌تواند تأثیر منفی بر روی نزول ارز ین داشته باشد.

چالش دیگر برای سیاست گذاران پولی ژاپن، افزایش تورم در شرکای تجاری اصلی است که قیمت واردات را بالا می برد. برای مثال ژاپن دومین شریک تجاری استرالیا است. استرالیا تورم بالاتر از حد انتظار را 7.3 درصد در سه ماهه سوم در مقابل 6.1 درصد در سه ماهه دوم گزارش کرد. با توجه به اینکه تولیدکنندگان و صادرکنندگان معدن تمایل دارند هزینه‌های بالاتری را به مشتریان خود منتقل کنند، احتمالاً این روند همچنان محرک تورم در ژاپن خواهد بود.

سرانجام، آلمان، بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا، نرخ رشد تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم خود را در روز جمعه منتشر خواهد کرد. پیش بینی می شود در سه ماهه، تولید ناخالص داخلی از 0.1 درصد در سه ماهه دوم به منفی 0.2 درصد در سه ماهه سوم کاهش یابد. به طور سالانه تولید ناخالص داخلی از 1.7 درصد در سه ماهه سوم سال گذشته به 0.8 درصد در مدت مشابه سال جاری کاهش یافته است.

نرخ تورم اولیه سالانه آلمان برای ماه اکتبر نیز قرار است روز جمعه منتشر شود و انتظار می رود از 10 درصد در سپتامبر به 10.1 درصد افزایش یابد. هر چیزی غیرمنتظره در تولید ناخالص داخلی نهایی و ارقام تورم ممکن است بر تقاطع ارز یورو تأثیر بگذارد.

آیا تجارت در اخبار به شما علاقه دارد؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگان

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.