توانمندسازی در برابر ترس: بیت کوین، تولد در خانه و حاکمیت مسئولانه

[ad_1] من از طریق … بیت کوین حاکمیت زیادی به دست آورده ام و به همان اندازه سپاسگزارم که شریک زندگی من با انتخاب زایمان در خانه همین کار را انجام داده است.» این یک سرمقاله نظری توسط Conor Chepenik است، سازمان دهنده جلسه Mass Adoption Bitcoin و پدر فرزندی که در خانه به دنیا

کد خبر : 338593
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
توانمندسازی در برابر ترس: بیت کوین، تولد در خانه و حاکمیت مسئولانه

[ad_1]

من از طریق … بیت کوین حاکمیت زیادی به دست آورده ام و به همان اندازه سپاسگزارم که شریک زندگی من با انتخاب زایمان در خانه همین کار را انجام داده است.»

این یک سرمقاله نظری توسط Conor Chepenik است، سازمان دهنده جلسه Mass Adoption Bitcoin و پدر فرزندی که در خانه به دنیا آمده است.

وقتی همسرم در ابتدا از زایمان در خانه برای اولین فرزندمان صحبت کرد، من زیاد به آن فکر نکردم. به عنوان یک مرد، من اطلاعات محدودی در مورد زایمان داشتم. برای تمام زندگی من، به نظر می رسید که یک دانش عمومی است که زایمان در بیمارستان همان کاری است که شما انجام می دهید، زیرا “ایمن” است. خوشبختانه، شریک زندگی من به دانش عمومی اعتماد نکرد، او رفت و برای خودش تأیید کرد.

آیا می دانستید در سال 2021، زایمان سزارین 32.1 درصد از تولدهای زنده در ایالات متحده را تشکیل می داد؟ وقتی این را فهمیدم تعجب کردم. یک سوم زنان در یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان زایمان طبیعی نداشتند؟

همچنین یاد گرفتم که القای زودهنگام زنان در یک بیمارستان رایج است. معمولاً زمانی انجام می شود که نگرانی برای سلامت مادر یا نوزاد وجود داشته باشد، اما القای زایمان انتخابی نیز اغلب برای راحتی انجام می شود. القای زایمان خطرات مختلفی از جمله القای ناموفق، ضربان قلب پایین جنین، عفونت، پارگی رحم و افزایش خونریزی پس از زایمان را به همراه دارد.

علاوه بر این، اپیدورال‌های حاوی فنتانیل باعث ایجاد مشکلاتی در نوزادان در چسبیدن به سینه‌های مادرشان می‌شود. این به معنای ضربه زدن به بیمارستان ها نیست. لازم به ذکر است که بدن زنان مدت ها قبل از ایجاد بیمارستان توسط انسان ها قادر به تولد نوزادان بوده است.

در ابتدا، زایمان در خانه برای من ایده‌ای شیک به نظر می‌رسید، زیرا به این معنی بود که باید از راحتی اتاق نشیمنم شاهد ورود فرزندم به این دنیا باشم. اما پس از یادگیری این آمار، طرز فکر من به سرعت به سمت زایمان در خانه تغییر کرد که نه تنها جالب، بلکه بهترین گزینه ما بود.

اکنون، ممکن است تعجب کنید که چرا مقاله ای در مجله بیت کوین درباره زایمان صحبت می کند. پاسخ ساده است: بیت کوین، مانند تولد در خانه، ریشه در ایده اعتماد به خود و توانایی های خود دارد. بیت کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که امکان تراکنش های امن و خصوصی را بدون واسطه هایی مانند بانک ها یا دولت ها فراهم می کند. پس انداز در بیت کوین راهی برای اعتماد به توانایی خود در مدیریت دارایی های مالی است.

اگر وقت، تحقیق و تمایلی برای تأیید ارزش این چیزها نداشته باشید، هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید زایمان در خانه را انجام دهید یا در بیت کوین پس انداز کنید. مهم است که تصمیمات آگاهانه ای بگیرید که با ارزش ها و ترجیحات شما همسو باشد، زیرا همه برای تولد در خانه یا بیت کوین مناسب نیستند.

از تصمیم گیری مبتنی بر ترس اجتناب کنید

تولید شده توسط نویسنده با استفاده از کافه شبانه.استودیو

فقط به این دلیل که فردی در مقامی که دارای قدرت است، روش خاصی را توصیه می کند، لزوماً به این معنی نیست که انتخاب مناسبی برای شماست. به هر قیمتی باید از تصمیم گیری مبتنی بر ترس اجتناب شود. زایمان در خانه می تواند ترسناک باشد، درست همانطور که نگه داشتن بخش زیادی از ثروت شما در بیت کوین می تواند ترسناک باشد. توانمندسازی افراد، به جای ترس از تحریک آنها، به افراد کمک می کند تا تصمیماتی را اتخاذ کنند که به نفع آنهاست.

به عنوان مثال، برخی از پزشکان ممکن است زایمان در بیمارستان را توصیه کنند و برخی از بانکداران ممکن است به دلیل امنیت و امنیت آن موسسات، نگهداری پول شما را در بانک توصیه کنند. این را بدون تأیید خودتان نپذیرید. هر کس متفاوت است، به این معنی که مهم است که مزایا و معایب هر گزینه را بسنجیم.

در حالی که زایمان در بیمارستان ممکن است دسترسی به تجهیزات پزشکی پیشرفته و متخصصان را فراهم کند، اما خطر بیشتری از مداخله پزشکی و عوارض را نیز به همراه دارد. به طور مشابه، در حالی که بانک ها ممکن است راحتی و درک ایمنی را ارائه دهند، خطر زیان ناشی از تورم یا ورشکستگی بانک را نیز به همراه دارند. همانطور که با فروپاشی Silvergate، Silicon Valley Bank (SVB) و Signature Bank دیدیم، برای اینکه یک بانک در دنیای دیجیتال ما اتفاق بیفتد، کار زیادی لازم نیست.

مطمئناً فدرال رزرو، خزانه داری ایالات متحده و شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) به تازگی اعلام کرده اند که FDIC سپرده گذاران SVB ما را وثیقه خواهد کرد، اما چیزی که این کارشناسان مالی فاش نمی کنند این است که این بدان معناست که با چاپ پول، تورم دوباره پاره خواهد شد. تا این سپرده گذاران دوباره کامل شوند.

با این اطلاعیه، احتمالاً می توانید مطمئن باشید که اکثر سپرده ها در هر بانکی در ایالات متحده در صورت ورشکستگی بانک تضمین می شوند. متأسفانه، دلارهای موجود در آن حساب بانکی هر زمان که دلارهای بیشتری از هوا ایجاد می کنند، قدرت خرید خود را از دست می دهند. رقیق سازی یک مفهوم ساده است. برای کسانی که آن را درک نمی کنند، توماس ماسی کار بزرگی انجام داد که آن را در این توضیح داد ویدئو حدود سه دقیقه با صرف زمان برای آموزش خود و تصمیم گیری آگاهانه، می توانید استقلال خود را حفظ کنید و انتخاب هایی داشته باشید که در واقع به نفع شما هستند.

دلیل دیگری که مردم استدلال می کنند که شما باید پول خود را به جای بیت کوین در بانک نگه دارید این است که با بیت کوین، اگر چیزی را بهم ریخته اید، دیگر نمی توانید پول خود را پس بگیرید. این درست است. شما مسئول UTXO های خود هستید. اگر در تراکنش بیت کوین انگشت خود را چاق کنید، هیچ بانکی وجود ندارد که تماس بگیرد و بگوید آن تراکنش را مسدود کنید. این معامله ای است که هنگام نگه داشتن کلیدهای خصوصی خود با آن مواجه می شوید. با آزادی بیشتر، مسئولیت بیشتری نیز به همراه دارد.

بیت کوین و زایمان در خانه برای افراد ضعیف و وابسته نیست. من به همسرم به خاطر انتخاب زایمان در خانه افتخار می کنم و نوزاد شاد و سالم ما گواهی بر مزایای اعتماد به بدن است. در حالی که بدون شک مواردی وجود دارد که پزشکان و بانک ها به ترتیب جان و پول را نجات داده اند، هر دو به اعتماد به شخص ثالث متکی هستند. حاکمیت به معنای اقدام مستقل و به حداقل رساندن دخالت خارجی است.

زندگی با معامله

البته با همه چیز معاوضه هایی وجود دارد. من به دلیل حماقت خودم بیت کوین را از دست داده ام و مطمئن هستم که داستان های ترسناکی از افرادی وجود دارد که فرزندان خود را به دلیل عدم مراقبت های پزشکی از دست می دهند. با این حال، من فقط می توانم از روی شواهد حکایتی صحبت کنم، اما معتقدم که تا حد ممکن حاکم بودن ارزش بسیار زیادی دارد. مایه تاسف است که می بینیم بانک ها شکست می خورند و مادران به خاطر سیستم فعلی ما آسیب می بینند. با این حال، من فکر نمی کنم اکثر افراد در این سیستم ها شرور باشند. آنها فقط در داخل سیستم های فاسد هستند.

اگر بخواهید و بتوانید، نگه داشتن بیت کوین خود و زایمان در خانه ارزش دارد. اگر واقعاً حاکم هستید، حتی ممکن است به زایمان رایگان فکر کنید، که به معنای زایمان بدون هیچ گونه کمک پزشکی است. شریک زندگی من یک ماما داشت و این شگفت انگیز بود. خیلی خوشحالم که برای اولین فرزندمان کسی را داشتیم که ما را راهنمایی کند.

این من را به یاد کسی انداخت که خود سرپرستی بیت کوین خود را بر عهده می گیرد اما به گره شخص دیگری متکی است، مانند کسانی که ممکن است از کیف پول Muun استفاده کنند. بله، شما برای ارسال و دریافت بیت کوین خود به سرور شخص دیگری متکی هستید. اگر می توانید، باید گره خود را اجرا کنید و کاملاً مستقل باشید. گفته می‌شود، اگر به تازگی از سوراخ خرگوش بیت‌کوین شروع کرده‌اید، اولین گام اغلب به سادگی برداشتن سکه‌های خود از یک صرافی است. اگر سرپرستی خود را بر عهده نگیرید، بهتر از کسی نیستید که تمام سرمایه خود را در یک بانک دارد – یا شاید بدتر از آن، زیرا صرافی‌های ارز دیجیتال بیمه FDIC دریافت نمی‌کنند.

وقتی با تجربه تر شدید همیشه می توانید اجرای یک گره را یاد بگیرید. به طور مشابه، داشتن یک ماما برای کمک به زایمان در خانه ممکن است برای فرزند اول منطقی باشد. همه افراد بدون هیچ گونه کمک پزشکی آماده زایمان نیستند و تکیه بر فردی با تجربه بیشتر می تواند بسیار ارزشمند باشد. این همان چیزی بود که شریک زندگی من انتخاب کرد، و حتی با وجود اینکه به اندازه زایمان رایگان یک گزینه مستقل نبود، ما هنوز یک تجربه باورنکردنی داشتیم.

همانطور که به پدربزرگم توصیه نمی‌کنم که گره بیت‌کوین را راه‌اندازی کند، شریک زندگی‌ام هم به دوستانش پیشنهاد نمی‌کند که اولین بچه‌هایشان را به تنهایی به دنیا بیاورند. بسیار مهم است که گزینه های خود را بسنجید، تحقیق کنید و تصمیمات آگاهانه ای بگیرید که برای موقعیت فردی شما کارآمد باشد. من شخصاً از طریق تجربه خود با بیت کوین، حاکمیت زیادی به دست آورده ام و به همان اندازه از اینکه شریک زندگی من با انتخاب زایمان در خانه همین کار را انجام داده است، سپاسگزارم. من معتقدم که درس‌های ارزشمندی می‌توان از هر دو جامعه آموخت، زیرا هر دوی آنها استقلال و اتکا به خود را در اولویت قرار می‌دهند. بیت کوین‌کنندگان اهمیت کنترل دارایی‌های مالی خود را درک می‌کنند، در حالی که متولدین خانه، مالکیت تجربیات زایمان خود و اعتماد به توانایی‌های طبیعی بدن خود را در اولویت قرار می‌دهند. با درک و پذیرش این ارزش ها، می توانیم جوامع توانمندتر و خودکفاتری ایجاد کنیم.

بدون راه حل آسان

در زندگی هیچ راه حل آسانی وجود ندارد. هر تصمیمی که می‌گیریم با مجموعه‌ای از معاوضه‌ها همراه است، و این وظیفه ماست که همه آنها را در نظر بگیریم نه اینکه آن‌ها را به یک «متخصص» برون سپاری کنیم. اگرچه ممکن است مفاهیم بیت کوین و تولد در خانه بسیار متفاوت به نظر برسد، اما آنها یک هدف مشترک دارند – تضمین موفقیت نسل های آینده.

این یک نشانه امیدوارکننده برای آینده است، زیرا این کودکان رهبران و تصمیم گیرندگان جامعه ما خواهند شد. صرف نظر از باورها یا ارزش های والدینشان، آنها جهانی را به ارث خواهند برد که دائماً در حال تغییر است، و قدرت شکل دادن به آن را به روش هایی خواهند داشت که ما هنوز نمی توانیم تصور کنیم. ما نمی توانیم به آنها پاسخ درستی بدهیم، اما می توانیم آینده را آموزش دهیم نسل‌ها چگونه گزینه‌های خود را بسنجند و برای تصمیم‌گیری درست به خود اعتماد کنند، نه دیگران.

تولید شده توسط نویسنده با استفاده از کافه شبانه.استودیو

این یک پست مهمان توسط Conor Chepenik است. نظرات بیان شده کاملاً متعلق به خود آنها است و لزوماً نظرات BTC Inc یا مجله Bitcoin را منعکس نمی کند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.