توافق مبادله ارز نیجریه و چین نتوانست فشار بر نایرا را کاهش دهد – اخبار بیت کوین آفریقا

[ad_1] کارشناسان اقتصادی نیجریه می گویند که توافق پنج ساله سوآپ ارزی این کشور با چین فشار بر پول نیجریه را کاهش نداده است. به گفته یکی از کارشناسان، اجرای قرارداد مبادله به دلیل اندازه عدم تعادل تجاری بین نیجریه و چین متوقف شده است. کاهش فشار روی نایرا به گفته کارشناسان اقتصاد نیجریه، توافق

کد خبر : 346630
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
توافق مبادله ارز نیجریه و چین نتوانست فشار بر نایرا را کاهش دهد – اخبار بیت کوین آفریقا

[ad_1]

کارشناسان اقتصادی نیجریه می گویند که توافق پنج ساله سوآپ ارزی این کشور با چین فشار بر پول نیجریه را کاهش نداده است. به گفته یکی از کارشناسان، اجرای قرارداد مبادله به دلیل اندازه عدم تعادل تجاری بین نیجریه و چین متوقف شده است.

کاهش فشار روی نایرا

به گفته کارشناسان اقتصاد نیجریه، توافق پنج ساله سوآپ ارزی این کشور با چین نتوانسته فشار بر نایرا را کاهش دهد. این توافق که بین بانک مرکزی نیجریه (CBN) و بانک خلق چین (PBOC) امضا شد، همچنین برای کاهش فشار بر ذخایر خارجی نیجریه و تضمین ثبات ارز خارجی انجام شد.

با این حال، از زمان امضای قرارداد سوآپ در سال 2018، ارز نیجریه در برابر دلار از N305:1$ در سال 2018 به بیش از N460:$1 در هفته اول آوریل 2023 کاهش یافته است. در برابر یوان، ارز نیجریه از سال 2018 کاهش یافته است. نرخ مبادله N48:CNY1 به N66.70:CNY1 در 6 آوریل 2023. در بازار موازی ارز خارجی، منبع کلیدی دلار برای بسیاری از مشاغل و افراد نیجریه، نرخ مبادله نایرا/دلار گزارش شده است که بیش از N730 بوده است: 1 دلار

گزارش‌ها درباره شکست قرارداد سوآپ ارزی در زمانی منتشر شد که چندین کشور به دنبال ایجاد ترتیبات مشابه با چین بوده یا هستند.

Taiwo Oyedele، رئیس خدمات مشاوره مالیاتی و شرکتی در PWC نیجریه، در توضیح اینکه چرا توافق سوآپ ارز با چین ظاهراً در متوقف کردن کاهش نایرا شکست خورده است، به عدم تعادل تجاری بین دو کشور اشاره کرد.

وی ادامه داد: «پیاده سازی تا کنون به دلیل عدم تعادل تجاری بین نیجریه و چین یک چالش بوده است. اویدله گفت: در حالی که ما اینقدر از چین وارد می کنیم، تقریباً به اندازه آن صادرات نداریم، که در واقع علاوه بر بی ثباتی نسبی در ارزش نایرا، در حال کاهش بوده است.

به گفته اویدله، نیجریه همچنان می‌تواند با جایگزین کردن یا ترویج جایگزین‌های تولید داخلی برای واردات، این وضعیت را برطرف کند.

افکار خود را در مورد این داستان چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

ترنس زیموارا

ترنس زیموارا روزنامه نگار، نویسنده و نویسنده برنده جایزه زیمبابوه است. او به طور گسترده در مورد مشکلات اقتصادی برخی از کشورهای آفریقایی و همچنین اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می توانند راه فراری را برای آفریقایی ها فراهم کنند، نوشته است.







اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.