توافق با وزارت صمت برای حمایت از تورگردانان و آژانس داران

ایسنا/مرکزی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به جلسه با وزارت صمت در حوزه صندوق حمایت از سرمایه گذاران و صادرکنندگان در بخش صنایع دستی، بیان کرد: با وزارت صمت توافق شده است که برای تورگردانان و آژانس داران که ممکن است در برخی از حوادث متضرر شوند، حمایت لازم از طریق

کد خبر : 288195
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
توافق با وزارت صمت برای حمایت از تورگردانان و آژانس داران



ایسنا/مرکزی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به جلسه با وزارت صمت در حوزه صندوق حمایت از سرمایه گذاران و صادرکنندگان در بخش صنایع دستی، بیان کرد: با وزارت صمت توافق شده است که برای تورگردانان و آژانس داران که ممکن است در برخی از حوادث متضرر شوند، حمایت لازم از طریق صندوق اعمال شود.

عزت الله ضرغامی، امروز پنجشنبه ۱۰ آذر در حاشیه افتتاح مجتمع گردشگری رونیکا پالاس در شهرستان دلیجان، در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از شهرهای مختلف استان از جمله اراک که فردا انجام می شود، اظهار کرد: استان مرکزی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جزو استان های نمونه و سرآمد است.

وی با اشاره به بازدید از شهرهای دلیجان و نراق که صبح روز دهم آذرماه انجام شد، گفت: شهر نراق به لحاظ میراث فرهنگی و تعداد ابنیه تاریخی، فوق العاده و نیازمند رسیدگی بیشتر است و کاربری های مناسبی برای بازدید از سوی مردم نیز تعریف شده است. تاکنون اقدامات بسیاری خوبی در این عرصه به انجام رسیده است، اما کافی نیست.

ضرغامی با تاکید بر اینکه نراق شهری بسیار ارزشمند با بافت تاریخی فوق العاده است، نراق را کلکسیونی از موضوعات مرتبط با میراث فرهنگی دانست و افزود: این شهر دارای همه شاخصه های میراث فرهنگی و گردشگری است و تلاش بر این است که از اعتبارات استانی و ملی بهره برداری بیشتری صورت گیرد و اماکنی در این شهر که نیازمند مرمت و بازسازی است با کمک نهادهای استان تقویت شود تا زمینه گردشگری برای مردم بیش از گذشته فراهم شود.

وی بیان کرد: غار نخجیر یکی از بهترین جاذبه های تاریخی دلیجان به شمار می رود و این نعمت بزرگ خدادادی در کمتر نقطه ای از جهان وجود دارد. لازم است که سرمایه گذاری بیشتری در غار نخجیر صورت گیرد و جاذبه های تکمیلی ایجاد شود. مجوز لازم برای استفاده از تسهیلات وزارتخانه توسط سرمایه گذاران نیز داده شد تا جاذبه های تکمیلی برای بهره مندی بازدیدکنندگان از خدمات مختلف و کیفی ایجاد شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: مسلما ایجاد جاذبه های تکمیلی موقعیت بیشتر و بهتری برای گردشگران بویژه گردشگری خانواده محور فراهم می کند چراکه باید برای همه اعضای خانواده امکانات گردشگری مهیا باشد.

وی با اشاره به وجود مجتمع های گردشگری در محورهای مواصلاتی، گفت: سرمایه گذاران با انگیزه و پرتلاشی را در این عرصه شاهدیم و حتی با توجه به افتتاح مجتمع گردشگری رونیکا پالاس در دلیجان، برای ادامه پروژه های مشابه با توجه به اهلیت و نیاز منطقه صحبت شد. خوشبختانه مشوق های خوبی در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد و به لحاظ زمین، تسهیلات و هماهنگی با نهادی مرتبط و مسائل مالیاتی مشوق هایی در نظر گرفته شده است. در شورای اقتصاد کشور با حضور ریاست جمهوری مجددا وام های مربوط به هتل ها و مراکز گردشگری برای دو سال استمهال شد که البته رقم بالایی است، اما شورا موافقت لازم را اعلام کرد.

ضرغامی اضافه کرد: در سایر مشوق ها به لحاظ زیرساخت های رفاهی اتفاقات خوبی افتاده است و با وزیر نیرو نیز هفته گذشته توافق شد برای مراکز گردشگری قیمت آب و برق تا حد امکان با قیمت پایین محاسبه شود، همچنین در بحث تامین گاز و سوخت یارانه ای برای شناورها در حوزه گردشگری دریایی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به جلسه با وزارت صمت در حوزه صندوق حمایت از سرمایه گذاران و صادرکنندگان در بخش صنایع دستی، بیان کرد: گردشگری فعال و ورود گردشگر به کشور، مانند صادرات مبحثی ارزآور است و به عنوان تضمین برای تورگردانان و آژانس داران که ممکن است در برخی از حوادث متضرر شوند با وزارت صمت توافق شده است که حمایت لازم از طریق صندوق اعمال شود. این امر قطعا رونق و ایجاد انگیزه برای حوزه گردشگری را به همراه دارد و امید است که استان مرکزی با ظرفیت بالای خود و سرمایه گذاران آماده به کار، در این حوزه موفق تر باشد. تنها باید جهت حفظ انگیزه سرمایه گذاران تلاش کرد و این امر قطعا چهره استان در حوزه وزارت میراث فرهنگی را متحول خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر میراث فرهنگی در روز اول سفر خود به استان مرکزی از کاروانسرای دو دهک دلیجان، شهر تاریخی نراق، بازار شمس السلطنه، کاروانسرای حاج مهدی نراقی، خانه فاضلین نراقی، اقامتگاه بومگردی نراقی ها، موزه شهاب سنگ و غار نخجیر بازدید کرد و مجتمع گردشگری رونیکا را افتتاح کرد.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.