توئیت ماسک شرکت‌های رای‌دهی نیابتی «قدرت بسیار زیادی دارند»

لندن (رویترز) – میلیاردر ایلان ماسک در توییتی گفت که مشاورانی که به راهنمایی سهامداران در مورد نحوه رأی دادن در مجامع شرکت‌های سهامی عام کمک می‌کنند، بدون ذکر مثال‌های خاص، «قدرت بسیار زیادی دارند». مشاورانی از جمله خدمات سرمایه‌گذار نهادی (ISS) و گلس لوئیس گزارش‌هایی را به مشتریان سازمانی مانند طرح‌های بازنشستگی ارائه می‌کنند

کد خبر : 310866
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
توئیت ماسک شرکت‌های رای‌دهی نیابتی «قدرت بسیار زیادی دارند»


لندن (رویترز) – میلیاردر ایلان ماسک در توییتی گفت که مشاورانی که به راهنمایی سهامداران در مورد نحوه رأی دادن در مجامع شرکت‌های سهامی عام کمک می‌کنند، بدون ذکر مثال‌های خاص، «قدرت بسیار زیادی دارند».

مشاورانی از جمله خدمات سرمایه‌گذار نهادی (ISS) و گلس لوئیس گزارش‌هایی را به مشتریان سازمانی مانند طرح‌های بازنشستگی ارائه می‌کنند که نشان می‌دهد چگونه باید در مورد همه چیز از انتخاب اعضای هیئت مدیره گرفته تا امضای حقوق و مزایا رای دهند.

از آنجایی که شرکت‌ها به طور فزاینده‌ای با فشار سرمایه‌گذاران بر سر مسائل زیست‌محیطی، اجتماعی و مرتبط با حکمرانی (ESG) مانند تغییرات آب‌وهوایی مواجه می‌شوند، نقش آن‌ها در تلاقی جنبش‌های رو به رشد در ایالات متحده است که از چنین موضوعاتی عقب‌نشینی می‌کنند.

ماسک که مالک توییتر است، در پاسخ به موضوعی که توسط ویوک راماسوامی، بنیانگذار Strive Asset Management آغاز شده بود، پاسخ می‌داد که گفت: «تعجب‌آور» است که بزرگترین مشاور، ISS، چقدر بر سرمایه‌گذاران، خزانه‌داران و شرکت‌های دولتی ایالات متحده داشته است.

ISS و Glass Lewis بلافاصله پس از تماس رویترز به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

ماسک گفت: «قدرت بسیار زیادی در دست شرکت‌های «خدمات سهامداران» مانند ISS و Glass Lewis متمرکز است، زیرا بخش عمده‌ای از بازار را صندوق‌های غیرفعال/شاخصی تشکیل می‌دهند که تصمیمات رای سهامداران را به آنها برون‌سپاری می‌کنند.

ISS و Glass Lewis به طور موثر بازار سهام را کنترل می کنند.

این اظهارات آخرین شکایت ماسک در مورد عملکرد بازارها است و به دنبال انتقادات قبلی درباره نحوه ارزیابی شرکت خودروهای الکتریکی Telsa که او کنترل می کند توسط سرمایه گذاران از منظر ESG است.

همچنین در حالی است که او در یک پرونده دادگاهی در سانفرانسیسکو به دلیل ادعای کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران در ۷ اوت ۲۰۱۸ از خود دفاع می‌کند که در ۷ آگوست ۲۰۱۸ در توییتی مبنی بر اینکه برای خصوصی کردن تسلا «تامین بودجه» داشته است.

(گزارش توسط Simon Jessop؛ ویرایش توسط Sharon Singleton)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.