توئیت ضرغامی از تاجیکستان – ایسنا

عزت‌الله ضرغامی که همراه رییس‌جمهور به تاجیکستان سفر کرده است، با اشاره به ایران‌هراسی در این کشور فارسی‌زبان، گفت: گردشگری بین ایران و تاجیکستان به دلیل برخی سوءتفاهم‌ها بسیار عقب مانده است. به گزارش ایسنا، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور را در سفر به تاجیکستان برای شرکت در نشست

کد خبر : 105387
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۴:۳۸
توئیت ضرغامی از تاجیکستان – ایسنا



عزت‌الله ضرغامی که همراه رییس‌جمهور به تاجیکستان سفر کرده است، با اشاره به ایران‌هراسی در این کشور فارسی‌زبان، گفت: گردشگری بین ایران و تاجیکستان به دلیل برخی سوءتفاهم‌ها بسیار عقب مانده است.

به گزارش ایسنا، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور را در سفر به تاجیکستان برای شرکت در نشست سران اجلاس شانگهای همراهی می‌کند، در توئیتر نوشت: «امروز همراه رئیس‌جمهور به تاجیکستان آمده‌ام. گردشگری بین ما و آن‌ها به دلیل برخی سوءتفاهم‌ها بسیار عقب مانده است. باید زیر میز ایران‌هراسی بزنیم و ایران‌دوستی را جایگزین کنیم.

تاجیک‌ها خیلی خوبن!

تندیس‌های بزرگ رودکی و اسماعیل سامانی در میادین بزرگ شهر دوشنبه خاطره‌انگیز است.»

ایران و تاجیکستان اشتراکات فرهنگی و تاریخی بسیاری دارند که گاه تحت تاثیر روابط سیاسی دو کشور قرار گرفته و برخی فعالیت‌های فرهنگی، همچون مدارس فارسی‌زبان را متوقف و تعطیل کرده و سبب اختلاف‌های فرهنگی بین دو کشور نیز شده است و یا، ادعاهایی که تاجیکستان درباره مالکیت رودکی، شاعر پارسی‌زبان دارد؛ شاعری که زادگاهش در جغرافیای ایران فرهنگی بوده و در نزدیکی شهر دوشنبه آرامیده است.  

نادیده نباید گرفت که اشتراکات فرهنگی دو کشور گاهی سبب پیوند شده است، همچون نوروز باستانی که پرونده مشترک آن از سوی ایران و ۱۲ کشور از جمله تاجیکستان در یونسکو ثبت شد یا ثبت جشن مهرگان در یونسکو که ایران درحال آماده‌سازی پرونده آن است و ثبت مشترک آن را به تاجیکستان پیشنهاد کرده است.

به باور کارشناسان سیاسی، روابط ایران و تاجیکستان را که در مقاطعی تحت تاثیر فرمان‌های تحریم نیز بوده است، با تقویت پیوند فرهنگی و گسترش تعاملات گردشگری بین دو کشور که زبان مشترک نیز دارند، می‌توان عمیق‌تر کرد.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.