تهیه طرح توسعه شاهزاده حسین(ع) با ملاحظات ثبت جهانی همدان 

[ad_1] ایسنا/همدان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: از آنجا که بقعه شاهزاده حسین(ع) در محدوده پرونده ثبت جهانی همدان قرار دارد و جهانی شدن همدان برای ما در اولویت است، در تهیه طرح توسعه این بقعه متبرکه این موضوع لحاظ می‌شود. حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا حاجی‌زین‌العابدینی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت طرح توسعه

کد خبر : 351156
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
تهیه طرح توسعه شاهزاده حسین(ع) با ملاحظات ثبت جهانی همدان 

[ad_1]

ایسنا/همدان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: از آنجا که بقعه شاهزاده حسین(ع) در محدوده پرونده ثبت جهانی همدان قرار دارد و جهانی شدن همدان برای ما در اولویت است، در تهیه طرح توسعه این بقعه متبرکه این موضوع لحاظ می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا حاجی‌زین‌العابدینی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت طرح توسعه حرم شاهزاده حسین(ع) شهر همدان، بیان کرد: طرح مطالعاتی این بقعه متبرکه در دستور کار است و پس از نهایی شدن به دنبال تخصیص اعتبار خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه اداره اوقاف در رابطه با تهیه طرح توسعه و حفاظت شاهزاده حسین(ع)، به موضوع ثبت جهانی همدان نیز نگاه ویژه‌ای دارد، افزود: ما در این زمینه همسو و هم‌جهت با میراث‌فرهنگی هستیم و نمی‌خواهیم پرونده ثبت جهانی همدان دچار مشکل شود.

حاجی‌زین‌العابدینی ادامه داد: از آنجا که بقعه شاهزاده حسین(ع) در محدوده پرونده ثبت جهانی همدان قرار دارد و جهانی شدن همدان برای ما در اولویت است، در تهیه طرح توسعه این بقعه متبرکه این موضوع لحاظ می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه طرح توسعه و حفاظت شاهزاده حسین(ع) باید مورد تأیید میراث‌فرهنگی باشد، اظهار کرد: این طرح نباید به هیچ وجه مغایرتی با پرونده ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان داشته باشد تا به‌زودی شاهد جهانی شدن همدان باشیم.

به گزارش ایسنا، طرح توسعه‌ بقعه شاهزاده حسین(ع) از سال‌ها قبل مطرح شده و در دست مطالعه است. ساخت‌وسازهای غیرمجاز در جوار این بقعه تاریخی که در مرکز شهر همدان قرار دارد، در سال‌های اخیر بارها خبرساز و گاهاً متوقف شد همچنین قبلاً گفته شده تا تهیه و تأیید این طرح هر اقدامی در جوار این بقعه باید با هماهنگی میراث‌فرهنگی صورت بگیرد و بقعه شاهزاده حسین(ع) چند سالیست منتظر طرح توسعه و حفاظت است. 

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.