تهدیدی از محسن یگانه، قهر شهره سلطانی و فیلم جدید مهران مدیری

[ad_1] تازه‌هایی از فیلم جدید مهران مدیری، یادی از عزت‌الله انتظامی، اظهاراتی درباره ماندگارترین تصویر «زن» در فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی، تازه‌هایی از تئاتر، اظهارات وزیر ارشاد درباره برگزاری کنسرت‌ها و ادعای ممنوع‌الورودی یک بازیگر زن به مشهد، درگذشت سه هنرمند، تهدیدی از سوی محسن یگانه، قهر شهره سلطانی با سینما، تشییع پیکر یک خواننده پیشکسوت و

کد خبر : 364509
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰:۰۹
تهدیدی از محسن یگانه، قهر شهره سلطانی و فیلم جدید مهران مدیری

[ad_1]

تازه‌هایی از فیلم جدید مهران مدیری، یادی از عزت‌الله انتظامی، اظهاراتی درباره ماندگارترین تصویر «زن» در فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی، تازه‌هایی از تئاتر، اظهارات وزیر ارشاد درباره برگزاری کنسرت‌ها و ادعای ممنوع‌الورودی یک بازیگر زن به مشهد، درگذشت سه هنرمند، تهدیدی از سوی محسن یگانه، قهر شهره سلطانی با سینما، تشییع پیکر یک خواننده پیشکسوت و کشف پادگان سه‌هزارساله پشت یک سد از اخبار فرهنگی هنری ۳۰ و ۳۱ خردادماه بودند.

به گزارش ایسنا، مهران مدیری برای فیلمی با نام «ساعت ۶ صبح» متقاضی دریافت پروانه ساخت شده است. مدیری هفت سال پس از فیلم «ساعت ۵ عصر» در تدارک ساخت دومین فیلم سینمایی خود است. این فیلم سال گذشته با نام «بن‌بست» متقاضی دریافت پروانه ساخت شده بود که به تازگی نام آن به «ساعت ۶ صبح» تغییر یافته است.در حال حاضر «ساعت ۶ صبح» در مرحله پیش‌تولید است و تمام عوامل و بازیگران آن مشخص شده‌اند و به زودی فیلمبرداری آن آغاز خواهد شد. 

تولد عزت‌الله انتظامی

از سویی همزمان با سالروز تولد عزت‌الله انتظامی (۳۰ خردادماه)، خاطره‌ای از این هنرمند درباره بازی‌اش در نمایش «کرگدن» و پیشنهاد یک مامور ساواک درباره یکی از دیالوگ‌های این نمایش منتشر شد.

بیشتر بخوانید:

چرا «هزاردستان» اهمیت زیادی دارد؟ + ویدئو

زنان ماندگار سینما؛ از هما روستا تا گلچهره سجادیه

اصغر نقی‌زاده نیز در آستانه برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا» درباره ماندگارترین تصویر «زن» در فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی گفت: فیلم‌های زیادی در سینمای ایران بوده‌اند که تصویر ماندگاری از زن ارائه کرده‌اند؛ از بازی گلچهره سجادیه در «سرزمین خورشید» احمدرضا درویش گرفته تا بیتا بادران در «آژانس شیشه‌ای» – همسر شخصیت عباس – که در داستان فیلم حضوری تأثیرگذار دارد. هما روستا نیز در فیلم «از کرخه تا راین» ابراهیم حاتمی‌کیا حضوری تأثیرگذار دارد. اگر بخواهیم در نمونه‌های متأخر و در ژانرهایی مثل کمدی هم مثال بیاوریم به نظرم همسر کاراکتر فریبرز در سریال «زیرخاکی» که خانم ژاله صامتی نقش آن را ایفا کرده بود تصویری ماندگار در ذهن مخاطب است.

اخبار بین‌الملل را بخوانید: 

نفرت «الیور استون» از یک فیلم

چرا «اوپنهایمر» یک فیلم ترسناک است؟

اعتصاب، ساخت سریال ۱۸۸ میلیون دلاری را لغو کرد

جایزه ویژه کارلووی واری برای «رابین رایت»

چند نمایش جدید به صحنه می‌آیند

علاوه بر این‌ها، قرار است که نمایش‌های «‌آلزایمر» به کارگردانی حامد رحیمی نصر، «مرضیه جان» به کارگردانی محمد ‌پیغمبری و «مردگان بی کفن و دفن» به کارگردانی نیکا ‌ملک‌مطیعی در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه روند.

همچنین نمایش «تئاتر بی‌حیوان» نوشته ژان میشل ریب، ترجمه شهلا حائری و به کارگردانی قاسم عبداللهی از هشتم تیرماه در تماشاخانه سیمرغ به صحنه می‌رود.

اظهارات وزیر ارشاد درباره برگزاری کنسرت‌ها و ادعای ممنوع‌الورودی یک بازیگر زن به مشهد

وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره ادعای ممنوع‌الورودی یک بازیگر زن به مشهد، تامین امنیت برنامه‌های فرهنگی و هنری و برگزاری کنسرت‌ها در سالن وزارت کشور اظهاراتی داشت.

بیشتر بخوانید:

انتقاد از رفتارهای غیراخلاقی

صدای ماندگار کودکی تجلیل شد

همچنین مژگان عظیمی، بازیگر تلویزیون و دوبلور انیمیشن‌های «هایدی»، «پزشک دهکده» و «قصه‌های جزیره» با حضور مدیران شبکه مستند و پیشکسوتان دوبله تجلیل شد.   

قهر شهره سلطانی با سینما

در ادامه، گفت‌وگویی داشتیم با شهره سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون که این روزها با سریال «سیاه‌چاله» در شبکه نمایش خانگی دیده می‌شود. مشروخ این مصاحبه را در این لینک بخوانید. 

تازه‌هایی از ادبیات و کتاب؛ از مرگ فریدون طاعتی تا یادنامه عبدالله انوار 

به دنبال سوژه کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان و راهکارهایی که برای کتاب‌خوان کردن بچه‌ها وجود دارد با مهدی رجبی ـ نویسنده ادبیات کودک و نوجوان ـ گفت‌وگو کردیم و او بیان کرد که «کتاب‌خوانی از خانواده‌ها آغاز می‌شود، بچه‌ها در مدرسه کتاب‌خوان نمی‌شوند.»

گپ و گفتی هم با  کامیار عابدی ـ پژوهشگر و منتقد ادبی ـ درباه کارکرد رسانه‌ای شعر داشتیم که معتقد است: «با رایج شدن روزنامه‌ها، دیگر جای رسانه‌ای به نام شعر کمرنگ شد.»

در ادامه، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جمع اصحاب رسانه به معرفی مهم‌ترین فعالیت‌ها و برنامه‌های تابستانی این مجموعه پرداخت.

همچنین اعلام شد که سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به منظور تجلیل ازمقام علمی استاد عبدالله انوار، یادنامه او را در قالب کتاب و با عنوان «آسمان معرفت» به قلمِ چهره‌های فرهیخته و فرهنگی کشور منتشر خواهد کرد.

افزون بر این‌ها باخبر شدیم که فریدون طاعتی، مدیر کتابفروشی و نشر طاعتی در رشت از دنیا رفت. او نخستین کتاب هوشنگ ابتهاج با عنوان «نخستین نغمه‌ها» را منتشر کرده بود.

نمایشگاه‌های جدید در راه است

قرار است که سه نمایشگاه تجسمی «در برابر فراموشی»، «سطل آشغال» و «روایت سهمگین ترانه حوا» در گالری‌های خانه هنرمندان ایران افتتاح شوند. نمایشگاه عکس، چیدمان و ویدئو آرت روز پنجشنبه (اول تیرماه) و دو نمایشگاه عکس و نقاشی، جمعه (دوم تیرماه) در گالری‌های این مجموعه افتتاح می‌شوند و نمایشگاه گروهی «پیکر» با آثار فیگوراتیو از دوم تیرماه به صورت آنلاین در سایت گالری آرتیبیشن به نمایش درمی‌آید.

همچنین گروه «مهر و ما» متشکل از هنرمندان اتیسم، سندروم داون و سی پی اواخر شهریورماه سال جاری به صحنه می‌رود.

تشییع پیکر خواننده پیشکسوت و درگذشت یک نوازنده تار

مراسم تشییع پیکر نصرالله ناصح‌پور خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی نیز چهارشنبه ۳۱ خردادماه از مقابل خانه هنرمندان ایران برگزار شد. این در حالی بود که علیرضا اصغری ـ نوازنده تار و آهنگساز موسیقی ایرانی ـ بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری در ۴۶ سالگی از دنیا رفت.

وعده تکرار کنسرت

در ادامه، گزارشی از نخستین شب از کنسرت مشترک سهراب پورناظری و علی قمصری با نام «در هوای بی چگونگی» داشتیم که مخاطبان خود را بارها به وجد آوردند، مورد تشویق قرار گرفتند و البته روند کلی اجرا انتقادهایی را هم به همراه داشت.

تهدید محسن یگانه به افشای پشت‌پرده‌های موسیقی

همچنین «محسن یگانه» که اخیرا در حواشی اخبار موسیقی حضور پررنگی داشت و نامش نیز در فهرست ممنوع‌الفعالیت‌ها به چشم می‌خورد که البته از سوی وزیر ارشاد تکذیب شد، اکنون در کنسرت اخیرش از قصدش برای صحبت درباره پشت‌پرده‌های موسیقی خبر داد.

کشف پادگان سه‌هزارساله پشت یک سد

همچنین در ادامه کاوش‌های نجات‌بخشی سد چپرآباد که به‌زودی آبگیری خواهد شد، باستان‌شناسان یک محوطه تاریخی را شناسایی کردند که قدمت آن به هزاره اول پیش از میلاد (حدود سه‌هزار سال قبل) می‌رسد.

توزیع پربحث بودجه ناچیز میراث‌ فرهنگی و مرگ چهره گردشگری

گزارشی هم از توزیع پربحث بودجه ناچیز میراث‌ فرهنگی داشتیم، میزان بودجه میراث‌ فرهنگی از گذشته تا امروز مورد بحث بوده و با وجود اعتراض‌های مکرر، همچنان یکی از معضلات اصلی این حوزه است. از سوی دیگر، دغدغه دیگری که مطرح می‌شود شکل توزیع این بودجه بین استان‌هاست که دلایل آن برای بسیاری از استان‌ها روشن و شفاف نیست.

جلال نصیریان چهره ماندگار صنعت گردشگری و پذیرایی و هتل‌داری ایران بود که از دنیا رفت.

در نهایت این‌که کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین شعار اربعین سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. براین اساس «حیاتنا الحسین» شعار اربعین ۱۴۰۲ شد.

پیشنهادهایی برای خواندن:

چگونه بداهه‌نوازی کنیم؟

شاهکار گمشده به بازار هنر بازگشت

میلیاردری که به خاطر «تایتانیک» ناپدید شد

بازسازی چهره نوجوان ۱۳۰۰ساله + عکس

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.