تهدیدات برای تسلط دلار آمریکا تا حد زیادی داخلی – نه ارز BRICS یا یوان چین – اخبار اقتصادی بیت کوین

[ad_1] بانک آمریکا هشدار داده است که تهدیدات کلیدی برای تسلط دلار آمریکا تا حد زیادی داخلی است، برخلاف رقابت با ارزهای دیگر، از جمله ارز بریکس. تحلیلگران بانک تاکید کردند: «شرایط مالی ایالات متحده، با خطرات تعطیلی دولت، یا حتی بدتر از آن، نکول، همچنان در طول بحث سقف بدهی مطرح می شود». بانک

کد خبر : 357075
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
تهدیدات برای تسلط دلار آمریکا تا حد زیادی داخلی – نه ارز BRICS یا یوان چین – اخبار اقتصادی بیت کوین

[ad_1]

بانک آمریکا هشدار داده است که تهدیدات کلیدی برای تسلط دلار آمریکا تا حد زیادی داخلی است، برخلاف رقابت با ارزهای دیگر، از جمله ارز بریکس. تحلیلگران بانک تاکید کردند: «شرایط مالی ایالات متحده، با خطرات تعطیلی دولت، یا حتی بدتر از آن، نکول، همچنان در طول بحث سقف بدهی مطرح می شود».

بانک آمریکا در مورد تهدید تسلط دلار آمریکا

بنا بر گزارش ها، بانک آمریکا روز پنجشنبه در یادداشتی اعلام کرد که با وجود عناوین اخیر کاهش دلار، دلار آمریکا در خطر از دست دادن سلطه خود به این زودی ها نیست. با این حال، این بانک هشدار داد که دلار آمریکا در معرض خطر مسائل مالی داخلی است، مانند احتمال عدم تعهد ایالات متحده به تعهدات بدهی خود.

«زیرا بیشتر نقش مسلط USD از ایستادن در مقابل TSY ناشی می شود [U.S. Treasury] تحلیلگران بانک آمریکا توضیح دادند که در بازار، نکول های غیرمنتظره ناشی از افزایش سقف بدهی، جذابیت دلار را به عنوان ذخیره ارزش به خطر می اندازد.

بنابراین، تهدیدات کلیدی برای نقش مسلط USD تا حد زیادی داخلی به نظر می رسد، در مقابل رقابت با سایر ارزها.

تحلیلگران هشدار دادند که ریسک بلندمدت برای پول ایالات متحده رضایت در مورد بدهی ها است و خاطرنشان کردند که به غیر از ژاپن، بدهی دولت ایالات متحده به عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی بالاترین میزان در گروه G10 است. علاوه بر این، صندوق بین المللی پول (IMF) پیش بینی می کند که نسبت بدهی ایالات متحده به تولید ناخالص داخلی از 122 درصد در سال 2022 به 136 درصد تا سال 2028 افزایش یابد.

بانک آمریکا توضیح داد:

حاشیه‌های مالی ایالات متحده، با خطرات تعطیلی دولت، یا حتی بدتر از آن، نکول، همچنان در طول بحث سقف بدهی مطرح می‌شود.

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده اخیراً فاش کرد که «اگر کنگره قبل از آن زمان سقف بدهی را افزایش یا تعلیق نکند، ممکن است خزانه داری نتواند تمام صورت حساب های دولت را تا اول ژوئن پرداخت کند». او همچنین هشدار داد: «اگر کنگره نتواند سقف بدهی را افزایش دهد، باعث سختی شدید خانواده‌های آمریکایی می‌شود، به موقعیت رهبری جهانی ما آسیب می‌رساند و سؤالاتی در مورد توانایی ما برای دفاع از منافع امنیت ملی ما ایجاد می‌کند.»

ارزهای جایگزین USD

علیرغم خطر عدم تعهد ایالات متحده به تعهدات بدهی خود و روند رو به رشد دلارزدایی، بانک آمریکا معتقد است که هیچ ارز جایگزین مناسبی برای دلار آمریکا وجود ندارد و دلار همچنان ارز غالب در تجارت، صورتحساب بین المللی و پرداخت های سوئیفت است. . با این وجود، تحلیلگران هشدار دادند که دلار آمریکا بخشی از سهم بازار را در میان ذخایر بانک مرکزی از دست داده است.

تحلیلگران نوشتند:

دلار آمریکا امتیاز گزاف خود را از دست نمی دهد… هیچ جایگزین واحدی ظاهر نشده است.

بانک آمریکا همچنین خاطرنشان کرد که استفاده از یوان چین می تواند در سطح بین المللی گسترش یابد، اما تاکید کرد که تنظیم کننده های چینی باید حساب سرمایه خود را باز کنند، که می تواند چین را در برابر نوسانات خروجی و تداخل سیاست پولی آسیب پذیر کند.

علاوه بر این، تحلیلگران بانک آمریکا بر این باورند که بعید است ارز بریکس جایگزین دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی شود، زیرا این امر مستلزم همکاری بین کشورهای عضوی است که تجارت محدودی با یکدیگر دارند، به غیر از چین، و روابط آنها می تواند اغلب متشنج باشد کشورهای بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی هستند. بلوک اقتصادی در سطح جهانی نفوذ پیدا کرده است. 19 کشور برای پیوستن درخواست داده اند یا برای پیوستن ابراز علاقه کرده اند.

با این حال، بسیاری از اقتصاددانان انتظار دارند که یک ارز مشترک بریکس سلطه دلار آمریکا را از بین ببرد. یک استاد دانشگاه سوئدی اخیرا گفت که پیوستن عربستان سعودی به گروه بریکس، استفاده از یوان چین را به عنوان ارز تجاری تسریع خواهد کرد.

آیا با بانک آمریکا در مورد سلطه دلار آمریکا موافق هستید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

کوین هلمز

کوین که دانشجوی اقتصاد اتریش بود، بیت کوین را در سال 2011 پیدا کرد و از آن زمان تا کنون یک مبشر بوده است. علایق او در امنیت بیت کوین، سیستم های منبع باز، اثرات شبکه و تقاطع بین اقتصاد و رمزنگاری نهفته است.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.