تنظیم قیمت دلار استرالیا: EUR/AUD، GBP/AUD، AUD/JPY

[ad_1] دلار استرالیا در مقابل دلار آمریکا، ین ژاپن، یورو، پوند انگلیس – تنظیمات اکشن قیمت: AUD از شرایط فروش بیش از حد در برابر همتایان خود بازگشته است. راEUR/AUD و GBP/AUD با موانع سختی روبروست AUD/JPY در محدوده به خوبی تثبیت شده خود باقی می ماند. پیشنهاد مانیش جرادی مبانی تجارت روند با افزایش

کد خبر : 354527
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
تنظیم قیمت دلار استرالیا: EUR/AUD، GBP/AUD، AUD/JPY

[ad_1]

دلار استرالیا در مقابل دلار آمریکا، ین ژاپن، یورو، پوند انگلیس – تنظیمات اکشن قیمت:

  • AUD از شرایط فروش بیش از حد در برابر همتایان خود بازگشته است.
  • راEUR/AUD و GBP/AUD با موانع سختی روبروست
  • AUD/JPY در محدوده به خوبی تثبیت شده خود باقی می ماند.

پیشنهاد مانیش جرادی

مبانی تجارت روند

با افزایش غیرمنتظره ای که بانک مرکزی استرالیا در نشست روز سه شنبه خود نرخ بهره را 25 واحد پایه افزایش داد، دلار استرالیا در برابر برخی از همتایان خود افزایش یافت. آیا این نشانه این است که AUD برای یک اصلاح بزرگتر آماده می شود؟ احتمالا هنوز نه.

AUD از روز جمعه پیش از تصمیم RBA در مورد نرخ بهره، در مقابل همتایان خود در G10 افزایش یافته است – این احتمال در به روز رسانی قبلی برجسته شده است. به «اقدام قیمت دلار استرالیا: AUD/USD، EUR/AUD، AUD/JPY، GBP/AUD»، منتشر شده در 27 آوریل مراجعه کنید.

RBA نرخ بنچمارک را در روز سه‌شنبه از 3.6% به 3.85% افزایش داد و درها را برای افزایش بیشتر نرخ‌ها برای کاهش فشارهای قیمتی باز نگه داشت. فیلیپ لو، فرماندار RBA گفت: «به آینده، ممکن است برای اطمینان از بازگشت تورم به هدف در یک بازه زمانی معقول، سخت‌تر کردن سیاست‌های پولی بیشتر مورد نیاز باشد.

داده‌های منتشر شده در ماه گذشته نشان داد که CPI استرالیا در سه‌ماهه ژانویه تا مارس به 7 درصد در مقایسه با 6.9 درصد پیش‌بینی شده از 7.8 درصد در سه‌ماهه قبل افزایش یافته است. فشارهای قیمتی در ماه مارس کاهش یافت و به 6.3 درصد در مقایسه با 6.5 درصد در سال گذشته رسید که نسبت به 6.8 درصد در فوریه کاهش یافت، اما بسیار بالاتر از باند هدف بانک مرکزی 2 تا 3 درصد بود. اکنون بازارها تقریباً با شانس برابر برای افزایش 25 امتیازی دیگر تا اوت قیمت گذاری می کنند.

در نمودارهای فنی، در حالی که شرایط برای کاهش افت AUD در برابر همتایان آن در حال فراهم شدن است، به خودی خود، اقدام اخیر قیمت برای نشان دادن پایان بدترین وضعیت برای AUD، به ویژه در برابر یورو و پوند، کافی نیست.

نمودار روزانه EUR/AUD

image1.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

EUR/AUD – از یک مانع کلیدی عقب نشینی می کند

EUR/AUD از یک مانع سخت در اوج اکتبر 2020 یعنی 1.6825 عقب نشینی کرده است که تقریباً همزمان با لبه بالایی کانال صعودی از اواسط سال 2022 است. جالب توجه است که تنوع بازار، همانطور که با ابعاد فراکتال اندازه گیری می شود، به نظر می رسد کم باشد زیرا EUR/AUD در ماه گذشته به بالاترین سطح چند ماهه رسید. ابعاد فراکتال توزیع تنوع را اندازه گیری می کند. زمانی که معیار به مرز پایینی می رسد، معمولاً بسته به بازار 1.25-1.30، نشان دهنده تنوع بسیار کم است زیرا فعالان بازار در همان جهت شرط بندی می کنند و شانس برگشت قیمت را افزایش می دهد. برای EUR/AUD، بعد فراکتال 65 روزه به زیر آستانه 1.27 رسید، بسیار نزدیک به آستانه پایین پرچم قرمز 1.25. (نمودار را ببینید.)

نمودار روزانه EUR/AUD

image2.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

مطمئناً عقب نشینی در روزهای اخیر برای نتیجه گیری از پایان روند صعودی کافی نیست. در واقع، این متقاطع از اوایل سال 2023 همچنان توسط یک کانال صعودی هدایت می شود. تنها شکست به زیر سطح حمایت همگرا در 1.58-1.61، از جمله میانگین متحرک 89 روزه و لبه پایین ابر ایچیموکو در نمودارهای روزانه، باعث افزایش نرخ خواهد شد. احتمال یک اصلاح بزرگتر (نزولی).

نمودار روزانه GBP/AUD

image3.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

GBP/AUD: شرایط خرید بیش از حد با نزدیک شدن کراس به سقف

GBP/AUD نشانه هایی از فرسودگی را نشان می دهد زیرا از سال 2021 به یک سد سفت در خط روند افقی نزدیک می شود، در حدود 1.9150. به نظر می رسد تنوع بازار در پوند / AUD کم باشد – هفته گذشته به آستانه پایین 1.25 رسید و پرچم قرمز را به نمایش گذاشت. با این حال، با وجود عقب نشینی مختصر در روزهای اخیر، این روند همچنان صعودی است. تنها شکستن زیر سطح 1.8100-1.8250 خطر عقب نشینی عمیق تر را افزایش می دهد.

نمودار روزانه GBP/AUD

image4.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

AUD/JPY: بسیار در محدوده

الگوی شمعدان ستاره تیرانداز در نمودارهای شمعدان روزانه در مقاومت ثابت روی میانگین متحرک 200 روزه، نشانه دلگرمی برای گاو نر نیست. با این حال، AUD/JPY به خوبی در محدوده تثبیت شده 86.00-93.00 باقی می ماند. برای تداوم حرکت صعودی، کراس نیاز به شکستن بالاترین نرخ فوریه 93.00 دارد.

نمودار روزانه AUD/USD

image5.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته شده توسط مانیش جرادی، استراتژیست DailyFX.com

— با جرادی در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JaradiManish



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.