تنظیم قراردادها و نظارت بر قرارداد توسط وکیل دادگستری

[ad_1] قراردادها از عوامل مهم ایجاد تعهد میان افراد شمرده می‌شوند و طرفین یک قرارداد با انشای آن قوانینی را میان خود وضع می‌نماید. قراردادها جز پیچیده‌ترین و حساس‌ترین روابط میان انسان‌ها هستند و به همین دلیل مواد قانونی بسیاری برای این امر وضع شده است. طرفین یک قرارداد با انشای آن قوانینی را میان

کد خبر : 453693
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
تنظیم قراردادها و نظارت بر قرارداد توسط وکیل دادگستری

[ad_1]

قراردادها از عوامل مهم ایجاد تعهد میان افراد شمرده می‌شوند و طرفین یک قرارداد با انشای آن قوانینی را میان خود وضع می‌نماید.

قراردادها جز پیچیده‌ترین و حساس‌ترین روابط میان انسان‌ها هستند و به همین دلیل مواد قانونی بسیاری برای این امر وضع شده است. طرفین یک قرارداد با انشای آن قوانینی را میان خود وضع می‌نمایند که در چارچوب ماده ۱۰ قانون مدنی توافقات میان طرفین قرارداد و افراد ثالث قابلیت استناد دارند. طرفین قرارداد، مدت قرارداد و یا در صورت لزوم تمدید مدت قرارداد، تعهدات طرفین، تاریخ اجرای تعهدات، قیمت یا ثمن معامله، تقسیم سود و ضرر و زیان، خسارات ناشی از قرارداد و وجه التزام، شرایط فسخ قرارداد، شرایط توافق برای تعیین مرجع حل اختلاف در صورت حدوث آن و…….. جز نکات مهم در حین مذاکرات و پیش از انعقاد قرارداد است.

قانون آمره و تکمیلی

برخی قوانین هستند که توافق برخلاف آنها جایز نیست و قوانین آمره تلقی می‌شوند توافق بر خلاف قوانین آمره از آنجایی که ارتباط مستقیم به نظم عمومی جامعه دارد جایز نمی باشد و توافق برخلاف آن نظم عمومی را دچار اختلال می کند مانند قوانین ارث، برخی قوانین که قوانین تکمیلی نامیده می‌شوند میتوان برخلاف آن توافق کرد زیرا ارتباطی با نظم عمومی ندارند.

قدرت الزام آوری قرارداد

نحوه بیان تعهدات در قرارداد و قدرت الزام آوری آن که در صورت عدم اجرای درست تعهدات طرفین بتوان از طریق مراجع ذی صلاح  ضرر و زیان وارده را جبران کرد و ازین حیث دارای اهمیت بسزایی است که در جلسه انعقاد قرارداد حضور وکیل حضور داشته باشد.

تنظیم قرارداد با شرایط اشتباه و عدم بیان درست تعهدات و عدم گنجاندن خسارات قرارداد و وجه التزام دارای تبعات حقوقی گسترده‌ای است و ضرر و زیان مالی بسیاری را در پی خواهد داشت درست است که نگارش قرارداد اهمیت بسیاری دارد اما پیش از انعقاد قرارداد در مرحله مذاکرات طرفین و توافقات اولیه نیز دارای اهمیت بسزایی است که حضور وکیل در این پروسه قاعدتاً به نفع طرفین خواهد بود و در قراردادها در صورت درج اشتباه نحوه مطالبه خسارت گاه بار اثبات وقوع خسارت در پی نقض تعهد بر عهده شخص زیان دیده است اما با نحوه نگارش درست نیاز به اثبات ورود ضرر نیست و صرف نقض تعهد سبب دریافت خسارات قراردادی یا وجه التزام می‌شود.

بیشتر بخوانید :شماره وکیل پایه یک دادگستری جهت مشاوره حقوقی

قراداد تجاری

در قراردادهای تجاری  در مباحث نگارش اساسنامه و شرکت نامه، مشخص نمودن سهم الشرکه و سهام هر یک از شرکا، حدود تکالیف و منافع شرکا نیز می‌توانید با وکیل مشورت نمایید و نگارش اساسنامه را به وکیل دادگستری واگذار نمایید. تسلط به قانون تجارت، روابط بین تجار، آشنایی به مسائل شرکت‌ها و انواع شرکت‌ها، تسلط بر قوانین ثبت شرکت‌ها از جمله موارد بسیار مهمی است که با وکیل دادگستری باید مشورت نمایید.

حضور وکیل در جلسه انعقاد قرارداد

مراجعه به وکیل و حضور او در جلسه انعقاد قرارداد این مزیت را دارد که منافع شما را در قرارداد تضمین کند. حضور وکیل و نظارت او بر جلسه انعقاد قرارداد ضرورت دارد در جلسه انعقاد قرارداد ممکن است طرف مقابل شما خواست جدیدی را مطرح کند که شما پیش بینی نکرده باشید بنابراین حضور وکیل و قدرت تجزیه و تحلیل و تسلط او بر قوانین این حوزه سبب حفظ منافع شما در جلسه خواهد شد.

شرایط اساسی صحت عقد و قرارداد

قراردادها و عقود دارای شرایط اساسی صحت قرارداد هستند که رعایت آنها الزام آور است.

اهلیت طرفین برای انشای قرارداد، معلوم و معین بودن موضوع معامله، قصد و رضای طرفین حین انعقاد قرارداد و مشروع بودن جهت معامله، ۴ شرط اساسی برای صحت یک قرارداد هستند.

اهلیت شامل دو مورد اهلیت تمتع و اهلیت استیفا می‌باشد که اهلیت تمتع به این معناست که شخص قابلیت دارا شدن یک مال را داشته باشد و اهلیت استیفا به این معنی است که شخص قابلیت اجرای یک حق را داشته باشد، معلوم و معین بودن موضوع معامله به این معنی است که مورد معامله مجهول یا مبهم بین موارد مشابه نباشد و ویژگی‌ها و اوصاف آن مشخص باشد، قصد و رضای حین انعقاد قرارداد به این معنی است که معامله صوری یا به قصد فرار از دین نباشد زیرا معامله بدون قصد باطل است ، مشروع بودن جهت معامله به این معنی است که معامله به جهت موضوعات نامشروع منعقد نگردد ذکر جهت معامله ضرورتی ندارد اما در صورت ذکر شدن لزوماً باید مشروع باشد.

بیشتر بخوانید :بهترین وکیل طلاق در تهران

عقود معین و نامعین

صراحتاً ذکر شده و قوانین و حدود آنها بیان شده است نسبت به عقودی که در قانون صراحتاً نام آنها اعلام نشده می‌توان در چهارچوب ماده ۱۰ قانون مدنی قراردادی را یا عقودی را برخلاف قوانین آمره نباشد منعقد کرد.

برخی عقودی که در قانون وجود دارد و نوع تنظیم آنها و نگارش آن بسیار اهمیت دارد در حال حاضر میان مردم بسیار رایج است عقد صلح نامه و هبه نامه می‌باشد درج موضوع صلح و مدت آن بسیار اهمیت دارد.

صلح نامه به صورت معوض و بلاعوض منعقد می‌شود در صلح نامه‌ها اغلب به صورت عمری منعقد می‌گردند برای آشنایی به تمامی نکات لازم درخصوص این عقود و تنظیم آن و قوانین مالیاتی که درمواقعی که مالی به شما هبه شده و یا صلح بلاعوض شده و مالیات درامد اتفاقی که مبلغ بالایی است که چگومه عقود تنظیم شوند تا شامل مالیات بالا نشوید با وکلای تخصصی سفیران مشورت و در جلسه های نگارش عقد و قرارداد،  وکیل همراه داشته باشید.

قراداد مشارکت

در هنگام انعقاد قراردادهای مشارکت فی مابین کارفرما و پیمانکار اگر این قرارداد توسط وکیل و یا مشاور حقوقی تنظیم گردد و تعهدات طرفین به صورت کامل و مطابق با قانون در قرارداد ذکر شود از وقوع بسیاری چالش‌ها حین کار جلوگیری میشود.

در قرارداد مشارکت برخی شرایط مانند شرایط ساخت، تعیین قدر السهم، بررسی اسناد و مدارک و تایید نقشه‌ها، بررسی اوراق هویتی و بسیار مسائل و نکات مهم دیگری که وجود دارد و نیاز به بررسی دارد که حضور وکیل و نظارت قرارداد را اهمیت می بخشد.

نگارش مبایعه نامه

در هنگام عقد مبایعه نامه ارکان بسیار مهمی وجود دارد من جمله در صورت عدم تحویل به موقع ملک ، عدم پرداخت به موقع ثمن، عدم حضور طرفین هنگام انتقال سند جهت اخذ گواهی عدم حضور در دفترخانه و …… وجود دارد که با دانستن اختیارات قانونی خود برای فسخ یا مطالبه خسارت در هنگام انعقاد قرارداد و گنجاندن مواد قانونی لازم در قرارداد از مشکلات عدیده احتمالی جلوگیری می‌نماید.

تحریر شروط ضمن عقد

مورد مهم بعدی ثبت شروط ضمن عقد می‌باشد که برای لازم الاجرا بودن لزوماً بایستی به صورت جداگانه در دفاتر اسناد رسمی ثبت شوند و صرف ثبت در عقدنامه ازدواج برای لازم الاجرا بودن کافی نیست، در حال حاضر برای ثبت شروط ضمن عقد بسیاری از دفترخانه‌ها شروط ضمن عقد را به علت اختلافات احتمالی فی مابین زوجین و عدم توافق ثبت رسمی نمی‌نمایند و اعلام میکنند که بایستی با وکیل خود در دفترخانه حاضر شوید تا سر دفتر متنی را که وکیل شما برایتان تنظیم کرده ثبت نماید. از آنجایی که شرایط در زوجین متفاوت بسیار مختلف می‌باشد نمی‌توانید به متن‌های آماده دفاتر اسناد رسمی اتکا نمایید و لزوماً برای مشورت نزد وکیل رفته تا با در نظر گرفتن شرایط زوج و زوجه شروط ضمن عقد شما را به صورت دقیق تنظیم نماید.

در مقاله فوق موارد بسیار مهمی را که میتوانید جهت ارجاع نگارش و تنظیم قرارداد به وکیل و حین نگارش آن در جلسه انعقاد عقود و قرادادها با وکیل به جهت نظارت هماهنگ شوید و با همراهی وکیل حضور داشته باشید، صحبت کردیم. میتوانید به جهت همراهی وکلای سفیران در جلسه انعقاد قرارداد یا نگارش و تنظیم آن با موسسه درارتباط باشید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.