تنظیمات اقدام قیمت ین ژاپن: USD/JPY، EUR/JPY، GBP/JPY، CAD/JPY

نکات صحبت ین ژاپن: در حالی که دلار از زمان نشست دسامبر FOMC در نوسان بوده است، ین ژاپن همچنان در حال حرکت است و در ابتدا از جهش اواخر ماه با صعودهای ین عقب نشینی کرد و سپس یک فشار رو به جلو دیگر انجام داد. با توجه به اینکه تورم در ژاپن به

کد خبر : 302281
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹
تنظیمات اقدام قیمت ین ژاپن: USD/JPY، EUR/JPY، GBP/JPY، CAD/JPY


نکات صحبت ین ژاپن:

  • در حالی که دلار از زمان نشست دسامبر FOMC در نوسان بوده است، ین ژاپن همچنان در حال حرکت است و در ابتدا از جهش اواخر ماه با صعودهای ین عقب نشینی کرد و سپس یک فشار رو به جلو دیگر انجام داد.
  • با توجه به اینکه تورم در ژاپن به بالاترین حد خود در 40 سال گذشته رسیده است و بانک مرکزی ژاپن برای تغییر رهبری در ماه آوریل آماده می شود، انتظارات برای نوعی تغییر در اطراف سیاست پولی ژاپن در حال ایجاد است. و با توجه به اینکه این سیاست چقدر سست و منفعل بوده است، به طور منطقی، هر گونه حرکت یا تغییر به نوعی سخت‌تر می‌شود، و این در حال حاضر باعث افزایش قیمت ین است.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

ین ژاپن در بیشتر سه ماهه اول سال گذشته محدود به محدوده بود و در تضاد کامل با سه ماهه اول سال 2021 بود، زمانی که روند صعودی دلار/ین به تازگی آماده عرضه می شد. در سال 2021، امیدها برای بهبود در حال افزایش بود و این از طریق نرخ های بهره ابراز می شد، با این انتظار که فدرال رزرو در مقطعی نیاز به افزایش نرخ داشته باشد.

در حالی که فدرال رزرو تا سال 2022 حرکت صعودی را آغاز نکرد، حرکت در نرخ ها به جرقه روند صعودی USD/JPY کمک کرد. بانک مرکزی ژاپن یکی از سست‌ترین و منفعل‌ترین بانک‌های مرکزی در جهان بود و با شروع افزایش نرخ‌ها، چشم‌انداز حمل به معادله می‌آمد و معاملات حمل می‌تواند به محرک‌های عظیم FX تبدیل شود. تجارت برتر من در سه ماهه چهارم 2021 سمت طولانی GBP/JPY بود که عمدتاً ناشی از انتظارات من در مورد این موضوع بود، زیرا جهان شروع به آماده شدن برای افزایش قیمت کرد. و در حالی که سه ماهه چهارم سود خالص دلار/ین (و پوند/ین) را به همراه داشت، باز شدن درهای سال 2022 همان چیزی است که واقعاً شروع کننده روندهای ین است که در 9 ماه اول سال گذشته تسلط داشتند.

دلیل آن این است که یک بار دیگر معاملات را انجام دهید. با توجه به اینکه ین به عنوان یکی از ارزهای کم بازده در جهان، با حمایت سیاست نرخ منفی بانک مرکزی ژاپن، باقی مانده است، ین ارز مورد علاقه تامین مالی بود. بنابراین معامله‌گران می‌توانستند ارزهایی مانند USD یا GBP یا حتی یورو را خریداری کنند که شاهد افزایش نرخ‌ها بودند – در حالی که برای این معاملات با ین با بازده پایین تامین مالی می‌شدند. این به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا از طریق پرداخت‌های مبادله یا جابجایی، سود را به دست آورند. اما امکان اقلام تعهدی اصلی را نیز به همراه داشت زیرا سایر معامله گران به این تجارت پرداختند.

این امر به USD/JPY کمک کرد تا در اکتبر سال گذشته به بالاترین حد خود در 34 سال اخیر برسد و در نهایت برای اولین بار از سال 1990 سطح روانی 150.00 را ثبت کرد. با این حال، از آن زمان، آنها شروع به تصاحب یک سطح متفاوت کردند.

نمودار قیمت ماهانه USD/JPY

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD/JPY در Tradingview

USD/JPY از 150

آن 150 چاپ در اواسط اکتبر در یک صبح جمعه منتشر شد. در ابتدا، قیمت ها از سطح روانی تقریباً 200 پیپ افزایش یافت. اما این به سرعت معکوس شد و قیمت‌ها به شدت پایین‌تر آمدند و پایین‌ترین قیمت آن جلسه را در 146.16 تعیین کردند، که باعث می‌شود در روزی که جفت توانست در نهایت بالای دسته 150 آزمایش کند، 579 پیپ معکوس شود.

با این حال، اتفاقی که از زمان اوج‌گیری رخ داده است، مهم‌تر است، و خریداران نتوانسته‌اند با قیمت USD/JPY به صندلی راننده بازگردند، با افزایش دیگری در اواخر دسامبر، زیرا انتظارات برای ایجاد این تغییر ممکن است در جریان باشد.

نمودار قیمت روزانه USD/JPY

image2.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD/JPY در Tradingview

Carry Unwind، تست پشتیبانی USD/JPY

با توجه به افزایش مبادلات تجاری USD/JPY در طول سال گذشته، چشم انداز تغییر در BoJ و به نوبه خود، میزان مبادله یا جابجایی که می توان با حفظ موقعیت های خرید به دست آورد، وجود دارد. اثر معکوس نیز می تواند کار کند. وقتی نرخ‌ها در ایالات متحده پایین می‌آیند یا این احتمال وجود دارد که BoJ از سیاست‌های بی‌سعود خود دور شود، خوب اکنون دلایلی وجود دارد که معامله‌گران در مسیر طولانی برای بستن این موقعیت قرار داشتند.

این به عنوان بار باز کردن شناخته می‌شود و همانطور که در ماه دسامبر دیدیم، می‌تواند خیلی سریع کار کند، به‌ویژه پس از اعلامیه یا حتی اشاره‌ای ظریف مبنی بر اینکه ممکن است تغییر در افق باشد. به همین دلیل است که حرکت‌های نزولی دلار/ین بسیار خشن و سریع بود، زیرا معامله‌گران به سرعت موقعیت‌های خود را فروختند و با شکسته شدن حمایت، توقف‌های بیشتری انجام شد و عرضه بیشتر به بازار اضافه شد که منجر به سقوط بیشتر و بیشتر شد.

در USD/JPY، تصویر نرخ ها همچنان مورد توجه است، زیرا فدرال رزرو همچنان به ایجاد زمینه برای افزایش بیشتر در سال 2023 ادامه می دهد. با این حال، در جاهای دیگر، سوالات فراوانی در مورد پتانسیل افزایش نرخ وجود دارد و اینجاست که برخی از انحرافات در تنظیمات ین می تواند جالب توجه باشد.

نمودار چهار ساعته USD/JPY

image3.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD/JPY در Tradingview

EUR/JPY

یورو در 9 ماه اول سال گذشته بسیار ضعیف بود اما به اندازه ین ژاپن ضعیف نبود. این به خوبی با روند صعودی این جفت نشان داده می شود که در بیشتر معاملات سال 2022 ادامه داشت، اما به شکلی ناهموار نیز اتفاق افتاد. روند صعودی EUR/JPY در سال گذشته به عنوان یک گوه افزایشی ایجاد شد. چنین تشکل‌هایی اغلب با هدف معکوس‌های نزولی مورد بررسی قرار می‌گیرند و با کمک جهش ین در اواخر دسامبر شروع شده است.

EUR/JPY دیروز به پایین ترین سطح خود رسید و اکنون از آن جهش می کند. سوال بزرگ این است که در کجا ممکن است یک پایین‌تر-بالا ظاهر شود و پایین‌تر-بالای اخیر در پیش‌بینی خط روند در قسمت زیرین گوه در حال افزایش است.

پتانسیل مقاومت در سطح روانشناختی 140.00 باقی می ماند که در حال حاضر در حال آزمایش است، اما، از منظر اقدام قیمت، ممکن است حالت بهتری برای این مقاومت در پایین نوسان قبلی در حدود 140.88 وجود داشته باشد.

نمودار قیمت روزانه EUR/JPY

image4.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EUR/JPY در Tradingview

GBP/JPY

تورم 10 درصدی در شرایط رکود یا حرکت به سمت رکود، نقطه بسیار نامطلوبی برای بانک مرکزی است. این موقعیت بانک انگلستان را در لحظه ای که تورم بسیار بالاتر از هدف باقی می ماند، توضیح می دهد، اما همانطور که قبلاً نظر بانک را شنیده ایم، همانطور که BoE در نوامبر گفت که آنها طولانی ترین رکود در بیش از 100 سال گذشته را پیش بینی می کنند.

GBP/JPY هزینه ای مشابه با EUR/JPY در سال 2022 داشت، با قدرت فوق العاده در 9 ماه اول سال ناشی از تجارت حمل و نقل. و شروع باز شدن آن موضوع در Q4 ظاهر شد.

طرف نزولی GBP/JPY معامله برتر من برای سه ماهه اول 2023 است، به همین دلیل، زیرا من انتظار دارم که معامله حمل همچنان کاهش یابد. این جفت قبلاً یک حرکت نزولی تهاجمی به سمت هدف اول در دسته 160.00 انجام داده است. با این حال، یک هدف دیگر باقی مانده است، و آن در نقطه اصلی حمایت در حدود دسته 149.00 است.

در این مرحله، قیمت از حمایت فیبوناچی بالا می‌رود و سربار پتانسیل مقاومت، در منطقه از 159.46 تا سطح روانی 160 وجود دارد. اگر بالای 160.00 بشکند، نقطه مقاومت بعدی در حدود 162.50 نشان می دهد که یک نوسان قبلی است که با سطح روانی همخوانی دارد.

نمودار قیمت روزانه GBP/JPY

image5.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBP/JPY در Tradingview

CAD/JPY

CAD/JPY یکی از راه‌اندازی‌های بهتر من در Q4 بود و واقعاً از حالت تثبیت شروع شد. به طور مشابه، روند صعودی این جفت ارز را در بیشتر سال گذشته هدایت کرد. اما با تبدیل شدن صفحه به ماه نوامبر و با شروع تضعیف دلار کانادا و ظاهر شدن مجدد قدرت ین ژاپن، چشم انداز برگشت شروع به باز کرد.

CAD/JPY در 10 نوامبر به زیر خط روند کلیدی رسید و فروشندگان به فشار خود ادامه دادند و این جفت ارز را برای بیش از 1000 پیپ طی یک ماه و نیم آینده به پیش برد. در این مرحله، با ورود به مبادلات 2023، این جفت ارزهای فروش بیش از حد را از تعدادی از نقاط برتر نشان می دهد، که خود یک محرک صعودی نیست، بلکه یک نشانه “کمتر نزولی” است.

با این حال، جالب‌تر، نمایش اخیر قدرت CAD است که این سوال را مطرح می‌کند که آیا تغییری در دلار کانادا وجود دارد یا خیر. امکان برگشت نیز وجود دارد، زیرا قیمت در الگوی نزولی قرار گرفته است. حمایت کوتاه مدت را می توان در محدوده بین دو سطح فیبوناچی در 96.55 و 96.98 جستجو کرد، با مقاومت خط روند فقط در بالای دسته 98.00. اگر گاوها بتوانند شکست را مجبور کنند، احتمال برگشت کمی روشن می شود و تمرکز مقاومت بعدی به نوسان قیمت 99.43 می رود.

نمودار چهار ساعته CAD/JPY

image6.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; CAD/JPY در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.