تنظیمات اقدام قیمت دلار کانادا: USD/CAD، CAD/JPY، EUR/CAD

[ad_1] نقاط صحبت دلار کانادا: ضعف دلار کانادا همچنان ادامه دارد زیرا CAD یکی از معدود ارزهای اصلی ضعیفتر از USD بوده است. CAD/JPY شب گذشته عمیق‌تر شد و نشان داد که چگونه «روند دوست شماست»، پس از تنظیمی که در اوایل نوامبر به آن نگاه کردم، که شروع به باز کردن درها برای برگشت‌های

کد خبر : 295804
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵
تنظیمات اقدام قیمت دلار کانادا: USD/CAD، CAD/JPY، EUR/CAD

[ad_1]

نقاط صحبت دلار کانادا:

  • ضعف دلار کانادا همچنان ادامه دارد زیرا CAD یکی از معدود ارزهای اصلی ضعیفتر از USD بوده است.
  • CAD/JPY شب گذشته عمیق‌تر شد و نشان داد که چگونه «روند دوست شماست»، پس از تنظیمی که در اوایل نوامبر به آن نگاه کردم، که شروع به باز کردن درها برای برگشت‌های نزولی در CAD/JPY کرد. این جفت ارز اکنون با کمک اخیر بانک ژاپن بیش از 1000 پیپ کاهش یافته است.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

دلار کانادا به عنوان یکی از ضعیف‌ترین ارزهای جهانی ادامه می‌دهد، حتی ضعیف‌تر از دلار آمریکا همانطور که من چندین بار در ماه گذشته به آن نگاه کرده بودم. در USD/CAD، علی‌رغم اینکه DXY در ماه گذشته عمیق‌تر می‌کند و فروخته می‌شود، USD/CAD در واقع یک مسیر صعودی داشته است و تشکیل مثلث صعودی را ایجاد کرده است. این نشان می‌دهد که CAD چقدر ضعیف بوده است – به اندازه‌ای ضعیف که نه تنها از ضعف دلار پیشی بگیرد، بلکه آنقدر ضعیف است که در واقع حرکت صعودی در جفت USD/CAD ایجاد کند.

اما، شاید قانع‌کننده‌تر، تنظیم CAD/JPY است که من آن را پیگیری کرده‌ام. چیزی که به عنوان یک شکست از یک مثلث متقارن شروع شد، اکنون بیش از 1000 پیپ را اجرا کرده است، زیرا نقطه حمایت بلندمدت فیبوناچی وارد عمل شده است. و EUR/CAD همچنان در یک روند صعودی ثابت باقی مانده است، که باز هم تا حد زیادی مدیون آن ضعف CAD است، و این جفت ارز اکنون در بالاترین سطح 2022 مقاومت پیدا می کند، همان ناحیه ای که در فوریه سال جاری مقاومت را مهار می کرد. در زیر، هر جفت را تجزیه می کنم.

USD/CAD

دلار آمریکا ضعیف بوده است و این به خوبی در نمودار DXY نشان داده شده است. پس از یک روند تاول زا در 9 ماهه اول سال جاری، سه ماهه چهارم تاکنون به دلار تغییر کرده است و این به افزایش بسیاری از جفت‌های اصلی مانند EUR/USD، GBP/USD و حتی AUD/USD کمک کرده است.

و این ضعف دلار در ابتدا در USD/CAD نشان داده شد – از 13 اکتبر تا 15 و 16 نوامبر، زمانی که نقطه حمایتی در مقاومت قبلی، در 1.3224 ترسیم شد. زمانی که کمی بیش از یک ماه پیش وارد بازی شد، این سطح را برجسته کرده بودم و در حال حاضر، این سطح پایین ترین سطح سه ماهه فعلی را نشان می دهد.

با این حال، از اواسط نوامبر، ضعف CAD سرعت جفت اصلی را تعیین کرده است و عملکرد قیمت تا مقاومت در دسته 1.3700 افزایش یافته است، که اکنون با تلاش های متعدد گاوها برای شکست شکست مواجه شده است.

نمودار قیمت روزانه USD/CAD

image1.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDCAD در Tradingview

USD/CAD کوتاه مدت

در این مرحله، این جفت پس از یک تلاش شکست خورده دیگر عقب می‌نشیند. اکنون سوال بزرگ این است که حمایت ممکن است در کجا ظاهر شود، و نقطه تلاقی درست بالای سطح روانی 1.3500 وجود دارد که از خط روند صعودی گرفته شده است که پایین‌ترین سطح از اواسط نوامبر همراه با نوسان دسامبر را به هم متصل می‌کند.

نمودار چهار ساعته USD/CAD

image2.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDCAD در Tradingview

تصویر بزرگتر USD/CAD

USD/CAD حتی با وجود ضعیف بودن دلار آمریکا بسیار قوی بوده است، بنابراین اگر قدرت USD بازگردد، می‌تواند پس‌زمینه جذابی برای پتانسیل شکست USD/CAD وجود داشته باشد. سطح 1.4000 به عنوان یک نقطه مرجع باقی می ماند، زیرا این سطح تقریباً چند ماه پیش با گاوهای نر حدود 23 پیپ زیر رقم بزرگ متوقف شد.

نمودار هفتگی USD/CAD

image3.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDCAD در Tradingview

CAD/JPY

هنگامی که در اواسط نوامبر در حال بررسی CAD بودم، زیرا USD/CAD روی پشتیبانی نشسته بود، چشم انداز ضعف CAD مبتنی بر گسترده هنوز به طور گسترده پذیرفته نشده بود. CAD/JPY و EUR/CAD دارای پس‌زمینه‌هایی بودند که به نظر می‌رسید هر دو بیشتر با سناریوهای ضعف CAD سازگار باشند و کمی بیش از یک ماه بعد CAD/JPY بیش از 1000 پیپ کاهش یافته است.

البته، محرک اخیر این جفت، یعنی قدرت ین مبتنی بر گسترده، بخشی از محاسبات من در آن زمان نبود. اما، این مزیت ماندن در روند را به همراه دارد، زیرا تغییری که در ماه نوامبر آغاز شد تنها به دلیل سرفصل‌های مطلوب به کاهش قیمت‌ها کمک کرده است.

قیمت در اوایل نوامبر از مثلث متقارن شکست و سپس به سرعت از خط روند عبور کرد که منجر به کاهش سطح روانی 100 شد که پایین‌ترین حد در دو هفته گذشته را تا زمان شکست شب گذشته حفظ کرد.

در این مرحله، این جفت بسیار کشش دارد و در سطح فیبوناچی که در 96.55 ترسیم شده است، حمایت پیدا می کند. حمایت قبلی اکنون به پتانسیل مقاومت تبدیل می‌شود، و این در اطراف ناحیه 99.49-100.00 حمایت قبلی ترسیم می‌شود.

این بازار هنوز ضعیف است: مشکل زمان‌بندی است زیرا قبلاً یک حرکت واقعاً بزرگ چاپ شده است.

نمودار قیمت روزانه CAD/JPY

image4.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; CADJPY در Tradingview

EUR/CAD

وقتی ماه گذشته شروع به ردیف کردن تنظیمات صعودی در EUR/CAD کردم، قیمت با فشار صعودی روی میانگین متحرک 200 روزه شروع به کار کرد. مشابه CAD/JPY در بالا، این جفت از آن زمان با بیش از 1000 پیپ حرکت کرده است و ضعف CAD نقش مهمی در این حرکت بازی می‌کند.

در این مرحله، قیمت‌ها اکنون تا 76.4 درصد از روند نزولی که از سپتامبر گذشته آغاز شده بود، عقب‌نشینی کرده‌اند، در حالی که مقاومت در سطح فیبوناچی نشان می‌دهد که RSI هفتگی نشان می‌دهد برای اولین بار در این جفت از اوایل سال 2020 بیش از حد خرید شده است.

نمودار هفتگی EUR/CAD

image5.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURCAD در Tradingview

EUR/CAD

از نمودارهای کوتاه‌مدت، می‌توانیم ببینیم که هنوز هیچ شواهدی وجود ندارد که روند آماده تغییر است، اما به همین ترتیب، نقطه مقاومت کاملاً واضحی وجود دارد که شروع به خفه کردن اوج‌ها کرده است. علاوه بر این، چند فیتیله بالایی قابل توجه در شمع های روزانه اخیراً وجود دارد، که نشان دهنده فروش گاو نر پس از صعودهای جدید است، که نشان می دهد ممکن است به عقب نشینی نزدیک شده باشیم.

با توجه به اینکه روند چقدر قوی بوده است، ترسیم آن نقطه عقب نشینی می تواند یک چالش باشد. اگر در حرکت صعودی اخیر، یک اصلاح فیب را ترسیم کنیم، چند نقطه در ردیف قرار می گیرند اما چیزی نزدیک به آن نیست. تلاقی بین 23.6% اصلاحی و یک سطح دیگر فیبوناچی، با یک منطقه از 1.4188-1.4250، و دیگری در اطراف 38.2% اصلاحی درست در داخل سطح روانی 1.4000 وجود دارد.

نمودار روزانه EUR/CAD

image6.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURCAD در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.