تنظیمات اقدام قیمت دلار آمریکا قبل از CPI: EUR/USD، GBP/USD، USD/JPY

نقاط صحبت دلار آمریکا: فردا اطلاعات مربوط به CPI مربوط به ماه می را منتشر می کند که انتظار می رود تورم کل 8.3 درصد و تورم اصلی 5.9 درصد افزایش یابد. تورم اصلی در ماه گذشته به 6.3% رسید، بنابراین 5.9% خوانده شده می تواند یک نقطه داده دلگرم کننده برای موضوع تورمی باشد

کد خبر : 215558
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰
تنظیمات اقدام قیمت دلار آمریکا قبل از CPI: EUR/USD، GBP/USD، USD/JPY


نقاط صحبت دلار آمریکا:

  • فردا اطلاعات مربوط به CPI مربوط به ماه می را منتشر می کند که انتظار می رود تورم کل 8.3 درصد و تورم اصلی 5.9 درصد افزایش یابد. تورم اصلی در ماه گذشته به 6.3% رسید، بنابراین 5.9% خوانده شده می تواند یک نقطه داده دلگرم کننده برای موضوع تورمی باشد که FOMC قبل از تصمیم گیری نرخ هفته آینده در برگرفته است.
  • افزایش 50 bp در چهارشنبه آینده بسیار مورد انتظار است و به نظر می رسد جولای برای افزایش 50 bp دیگر آماده است. سوال بزرگتر این است که بعد از آن چه اتفاقی می افتد و فدرال رزرو چقدر ممکن است برای سپتامبر و پس از آن جنگ طلب باشد. چهارشنبه یک تصمیم فصلی برای نرخ بهره در فدرال رزرو است، به این معنی که پیش‌بینی‌ها و پیش‌بینی‌های به‌روز دریافت می‌کنیم و احتمالاً این نسبت به خود افزایش 50 بشکه‌ای، بازار را متحرک‌تر خواهد کرد.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

دلار آمریکا در کانون توجه است جلوتر از فردا انتشار CPI خارج از ایالات متحده تورم اخیراً به کلید داغ بازارهای جهانی تبدیل شده است که عمدتاً به دلیل تطبیق گسترده ای که پس از ورود همه گیری به بازارها ایجاد شد، هدایت می شود. اکنون – ما خود را در طرف دیگر قضیه می یابیم زیرا نرخ تورم ایجاد شده توسط این محرک در سطوح شدید باقی می ماند که مجموعه ای از مشکلات اضافی را برای جهان به همراه دارد.

در ایالات متحده، فدرال رزرو نمی خواست این را بپذیرد و شاید بیشتر از آن، آنها نمی خواستند بر بهبودی تأثیر بگذارند. بنابراین، در تمام سال گذشته، حداقل تا زمان استماع تایید پاول در ماه نوامبر، فدرال رزرو همچنان می گفت که تورم گذرا است و در حال کاهش است، حتی اگر شواهد کمی وجود داشت که چنین چیزی را نشان دهد. اکنون بانک باید عقب‌نشینی کند و انتظار می‌رود چهارشنبه آینده افزایش 50 واحدی دیگر نرخ بهره را در این تلاش انجام دهد.

اما به نظر می رسد درسی که در فدرال رزرو گرفته شده است در جاهای دیگر ناشنوا است. ECB فقط رویکردی کفرآمیز در جهت تلاش برای جنگ طلبی در پیش گرفت از آنجایی که تورم در منطقه یورو به بالای 8 درصد رسیده است. و اوایل این هفته، BoJ موضعی به ظاهر آرام در مورد تورم 2.5 درصد اتخاذ کرد که بالاترین میزان از سال 2008 خواهد بود.

سوال بزرگ در مورد تورم در ایالات متحده این است که آیا این تورم به اوج خود رسیده است یا خیر، و فردا می تواند جزئیات کمی را در آنجا ارائه دهد زیرا انتظار می رود تورم اصلی پس از 6.3% در ماه گذشته به 5.9% کاهش یابد. با این حال انتظار می‌رود تورم سرفصل که شامل غذا و انرژی می‌شود همان 8.3 درصد ماه گذشته باشد. اما از 8.5 درصد در ماه قبل کاهش یافته است. حدس می‌زنم که تا حدودی بهبود داشته باشد، اگرچه معادل‌کردن آن با هر کاری که فدرال رزرو انجام داده است، در بهترین حالت، در این مرحله گستاخانه خواهد بود.

در نمودار زیر می‌توانیم تأثیر آن بر CPI را ببینیم که به ابتدای سال 2021 باز می‌گردد. CPI به سرعت از هدف 2 درصدی فدرال رزرو فراتر رفت و این رشد تقریباً بیشتر و بالاتر ادامه یافت و کاهش ماه گذشته بارقه‌ای از امید بود. FOMC

CPI سرفصل ایالات متحده از ژانویه 2021

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی

دلار آمریکا

دلار آمریکا از زمانی که در اواسط ماه می در DXY به بالاترین سطح خود در 105 رسید، در روند صعودی توقف کرده است. آن سطح 105 یک است سطح روانی و پس از وارد شدن به بازی، منجر به عقب نشینی 23.6 درصدی از روند صعودی اخیر دلار آمریکا شد، با یک نقطه حمایت در بازار اصلاح فیبوناچی رسم شده در 101.35.

این پایین در دوشنبه گذشته چاپ شد و از آن زمان، خریداران به آرامی به موضوع بازگشته اند و یک حرکت صعودی را به سطح فیبوناچی دیگر در 102.78 سوق داده اند.

نمودار قیمت روزانه دلار آمریکا

نمودار روزانه دلار آمریکا

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

دلار آمریکا کوتاه مدت

بر مبنای کوتاه مدت، پتانسیل شکست صعودی وجود دارد. بهبودی در هفته گذشته به شکل یک تشکیل مثلث صعودی، که اغلب با هدف شکست های صعودی مورد توجه قرار می گیرد.

با توجه به تقویم اقتصادی، این منطقی است. بانک مرکزی اروپا شاهین‌ها امروز صبح ناامید شدند و این منجر به کاهش ارزش EUR/USD شد. این به تقویت دلار کمک کرد و فردا تورم را به همراه داشت و چهارشنبه آینده فدرال رزرو را به همراه خواهد داشت. به نظر می رسد که ما در اینجا برخی از پیش موقعیت ها در حال انجام است.

نمودار قیمت دو ساعته دلار آمریکا

نمودار قیمت دو ساعته دلار آمریکا

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

بازگشت EUR/USD در اطراف بانک مرکزی اروپا

امروز صبح شاهد این بودیم که بانک مرکزی اروپا بسیار بدخواهانه تلاش می کند لحنی جنگ طلبانه به خود بگیرد. علیرغم افزایش تورم، بانک نسبت به افزایش نرخ بهره بسیار محتاط به نظر می رسید و آنچه امروز صبح اعلام کرد بعید به نظر می رسد که واقعاً جزر و مد را تغییر دهد. اما، این برای یک روز دیگر است.

در این مرحله ما ناامیدی نسبت به قیمت در و EUR/USD یک معکوس از یک منطقه کلیدی مقاومت را نشان داده است. این امر بر ناحیه حمایتی در محدوده 1.0593-1.0638 تمرکز می‌کند و آن منطقه اکنون در معرض پتانسیل شکست نزولی قرار دارد.

نمودار قیمت هشت ساعته EUR/USD

نمودار قیمت هشت ساعته یورو دلار

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; یورو دلار در Tradingview

تست پشتیبانی GBP/USD

GBP/USD به نظر من نسبت به بالا در EUR/USD واضح تر است. اما – این پشتیبانی که در چند هفته گذشته در جریان بوده است، به همین شکل باقی می‌ماند، و ما یک محدوده فشرده‌سازی را دیده‌ایم که می‌تواند یک شکست نهایی را در یک جهت یا در جهت دیگر برجسته کند.

چند چیز مختلف در اینجا در حال وقوع است زیرا سطح روانشناختی 1.2500 با اصلاح 61.8٪ حرکت اصلی 2020-2021 همخوانی دارد. این واقعیت که خریداران توانسته اند پس از فروش در ماه مه این وضعیت را حفظ کنند، دلگرم کننده است و به طور کلی، چیزی است که می تواند درها را برای پتانسیل عقب نشینی صعودی باز نگه دارد تا زمانی که حمایت از آن مبادله شود.

نمودار قیمت روزانه GBP/USD

نمودار قیمت روزانه gbpusd

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

USD/JPY – آیا این عقب نشینی بود؟

در سمت طولانی دلار آمریکا، USD/JPY این هفته واقعاً زنده شد در حالی که این جفت به بالاترین حد خود در 20 سال اخیر جهش کرد. من در این مورد صحبت کردم در طول در وبینار سه شنبه، به اشتراک گذاشتن اینکه این موضوع به یکی از برجسته ترین موضوعات در FX تبدیل شده است.

USD/JPY از شب گذشته شروع به عقب نشینی کرد و این روند تا پایان یورو ادامه داشت. اما، درست قبل از آنلاین شدن ایالات متحده، مقداری از حمایت در نقطه قبلی مقاومت روند، از حدود 133.22 گرفته شده بود.

با توجه به واگرایی بین بانک های مرکزی نماینده و موضوعات مربوط به قدرت دلار و ضعف ین، این می تواند یک مکان جذاب در چند روز معاملاتی آینده باقی بماند. اگر حمایت در ناحیه 133.22 حفظ نشود، ناحیه دیگری در اطراف مقاومت دوبله قبلی در 131.25 کاملاً آشکار است. و بین قیمت فعلی و آن نقطه، سطح روانی 132.50 است که می تواند به عنوان نقطه حمایتی ‘s2’ باقی بماند.

نمودار قیمت هشت ساعته USD/JPY

نمودار قیمت هشت ساعته usdjpy

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDJPY در Tradingview

— نوشته شده توسط جیمز استنلی، استراتژیست ارشد برای DailyFX.com

تماس بگیرید و دنبال کنید جیمز در توییتر: @JStanleyFX





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.