تنش‌های آمریکا و عربستان در حالی تشدید می‌شود که گزارش می‌گوید ولیعهد دیگر علاقه‌ای به خشنود کردن ایالات متحده ندارد – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] پس از آنکه عربستان سعودی و اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با اعلام کاهش تولید نفت جهان را شگفت زده کردند، سخنگوی شورای امنیت ملی بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که کاهش تولید توصیه نمی شود. بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده است، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به همکاران

کد خبر : 342773
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲:۳۰
تنش‌های آمریکا و عربستان در حالی تشدید می‌شود که گزارش می‌گوید ولیعهد دیگر علاقه‌ای به خشنود کردن ایالات متحده ندارد – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

پس از آنکه عربستان سعودی و اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با اعلام کاهش تولید نفت جهان را شگفت زده کردند، سخنگوی شورای امنیت ملی بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که کاهش تولید توصیه نمی شود. بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده است، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به همکاران خود گفته است که ریاض دیگر علاقه ای به جلب رضایت آمریکا ندارد.

تغییر رو به رشد دور شدن از هژمونی دلار آمریکا در تجارت و امور مالی جهانی

اخیراً تمرکز زیادی روی اعضای اوپک و کشورهای بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) شده است، زیرا چندین عضو این گروه‌ها در حال تغییر اتحاد هستند. روز یکشنبه، 2 آوریل، چندین تولیدکننده بزرگ نفت از جمله عربستان سعودی، روسیه، امارات متحده عربی (امارات)، عراق، کویت، عمان و الجزایر، برنامه‌های خود را برای کاهش تولید نفت در سال 2023 اعلام کردند. و تخمین زده می شود که تولید روزانه 1.15 میلیون بشکه کاهش یابد.

پس از این تصمیم، کاخ سفید در واکنش به این خبر اعلام کرد که کاهش تولید نفت توصیه نمی شود. علیرغم اظهارات دولت بایدن و سیاستگذاران مختلف دموکرات مبنی بر عواقب آخرین باری که تولیدکنندگان بزرگ نفت در اکتبر 2022 تولید خود را کاهش دادند، به نظر می رسد رهبران عربستان سعودی اهمیتی نمی دهند. طبق گزارش وال استریت ژورنال (WSJ) که در 3 آوریل منتشر شد، شاهزاده محمد «در اواخر سال گذشته به همکاران خود گفت که دیگر علاقه ای به جلب رضایت مردم ندارد. [United States]”

طبق گزارش سامر سعید و استفان کالین در WSJ، “افراد آشنا به گفتگو” توضیح دادند که شاهزاده “چیزی در ازای هر چیزی که به واشنگتن می دهد” می خواهد. این گزارش همچنین ادعا می‌کند که کاهش تولید نفت «پیامدهای سیاسی عمده‌ای دارد و می‌تواند به تنش‌های قابل توجه ریاض با واشنگتن بیافزاید». گزارش ها حاکی از آن است که در اکتبر گذشته، مقامات دولت عربستان، جو بایدن، رئیس جمهور این کشور را به دلیل هوشیاری ذهنی وی مورد تمسخر قرار می دهند. در ماه جولای، بایدن برای دیدار با شاهزاده به عربستان سعودی پرواز کرد و سعودی ها را برای تولید بیشتر نفت تحت فشار قرار داد.

در حالی که دولت سعودی و ولیعهد محمد بن سلمان این روزها علاقه ای به راضی نگه داشتن آمریکا ندارند، روابط عربستان سعودی با چین قوی تر شده است.

با این حال، دولت سعودی درخواست های او را رد کرد و پس از خروج بایدن، رئیس جمهور آمریکا در یک برنامه تلویزیونی پخش شده در عربستان سعودی مورد تمسخر قرار گرفت و او را “جو خواب آلود” خطاب کرد. در آن زمان، افراد آشنا به این موضوع به WSJ گفتند که اعضای ناشناس دولت سعودی می‌گویند که شاهزاده و تیمش به طور خصوصی رئیس جمهور بایدن را پشت سر او مسخره می‌کنند. بایدن همچنین زمانی که برای دیدن شاهزاده سفر کرد مورد تمسخر قرار گرفت و تصمیم گرفت با شاهزاده دست ندهد و در عوض یک مشت الهام گرفته از بیماری همه گیر ارائه کرد.

در میان پیام دولت عربستان سعودی و تنش‌های آمریکا با کشورهای بریکس، به نظر می‌رسد استثنایی‌گرایی دولت آمریکا که الهام‌بخش کمدی سال 2004 بود، «تیم آمریکا: پلیس جهانی» سریع‌تر از همیشه در حال محو شدن است. امسال، پس از 48 سال رابطه صرفاً با دلار آمریکا، محمد الجدان، وزیر دارایی عربستان سعودی، گفت که این پادشاهی برای تجارت با ارزهایی غیر از دلار آمریکا باز است.

بسیاری از تحلیلگران و اقتصاددانان تاکید کرده اند که دلار آمریکا از سال 1944 توسط طرح دلارهای نفتی حمایت شده است. رویدادهای اخیر در سال 2023 نشان می دهد که برتری دلار آمریکا در حال عقب نشینی است و به نظر می رسد بسیاری از مقامات خارج از کشور اهمیتی نمی دهند که ایالات متحده چیست. این روزها فکر می کند

برچسب ها در این داستان

اتحاد، دولت بایدن، برزیل، کشورهای بریکس، چین، چین، دولت عربستان سعودی، تغییرات آب و هوایی، ولیعهد محمد بن سلمان، ارز، دیپلماسی، سیاست اقتصادی، انرژی، انتقال انرژی، سیاست زیست محیطی، امور مالی، سوخت های فسیلی، تجارت جهانی، فناوری سبز ، هند، روابط بین الملل، خاورمیانه، شورای امنیت ملی، مذاکرات، بازار نفت، تولید نفت، اوپک، دلار نفتی، خشنود کننده، پیامدهای سیاسی، انرژی های تجدیدپذیر، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، تنش ها، ایالات متحده، دلار آمریکا، ایالات متحده آمریکا -روابط عربستان، واشنگتن

به نظر شما پیامدهای بلندمدت این تنش‌ها بین آمریکا و عربستان سعودی بر بازار جهانی نفت و روابط بین‌المللی این دو کشور چه خواهد بود؟ نظرات خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 6000 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.