تمرکز قیمت طلا بر بحران اوکراین، مذاکرات بایدن و شی

[ad_1] چشم انداز قیمت طلا: قیمت طلا در بحبوحه امیدها برای کاهش تنش در اوکراین کاهش یافته است در حالی که تحریم‌ها روسیه را به سمت مذاکره تحت فشار قرار می‌دهد، همه نگاه‌ها به مذاکرات بایدن-شی است برای شروع روند نزولی جدید قیمت طلا، به پایین‌تر از 1800 دلار در هر اونس نیاز است قیمت

کد خبر : 180406
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
تمرکز قیمت طلا بر بحران اوکراین، مذاکرات بایدن و شی

[ad_1]

چشم انداز قیمت طلا:

  • قیمت طلا در بحبوحه امیدها برای کاهش تنش در اوکراین کاهش یافته است
  • در حالی که تحریم‌ها روسیه را به سمت مذاکره تحت فشار قرار می‌دهد، همه نگاه‌ها به مذاکرات بایدن-شی است
  • برای شروع روند نزولی جدید قیمت طلا، به پایین‌تر از 1800 دلار در هر اونس نیاز است

قیمت طلا پس از فروش تهاجمی از بالاترین رقم هفته گذشته بالاتر از رقم 2000 دلار در هر اونس، اندکی تثبیت شده است. به نظر می‌رسد تهاجم روسیه به اوکراین، کاتالیزور محرک بازی باشد، و این کاهش احتمالاً امیدهای گسترده‌تری برای کاهش تنش پس از اظهارنظرهای حمایتی محتاطانه مسکو و کیف را منعکس می‌کند.

به طور مشخص، این افت در کنار کاهش موازی اختلاف بین معاملات آتی نفت خام برنت در ماه اول و دوم ثبت شد. این نشان دهنده کاهش نگرانی های مربوط به اختلال در عرضه است. از آنجایی که روسیه بزرگترین صادرکننده انرژی در جهان است، با شروع درگیری، این گسترش به شدت گسترش یافت.

به نظر می رسد که اعلام سیاست پولی این هفته FOMC علیرغم حساسیت معمول آن نسبت به روندهای نرخ بهره، کمک چندانی به رشد روند فلز زرد نکرده است. به نظر نمی رسد که افزایش نرخ 25 واحدی در ثانیه که به طور گسترده پیش بینی شده بود، اشتهای سرمایه گذاران را برای ذخیره جایگزین های ارزش ضد فیات مانند شمش تغییر دهد.

نمودار قیمت طلا

نمودار قیمت طلا ایجاد شده با استفاده از TradingView

با نگاه به آینده، جریان اخبار مرتبط با اوکراین احتمالا در خط مقدم باقی خواهد ماند. اگر به نظر می رسد مذاکرات آتش بس پیشرفت کمی داشته باشد، طلا ممکن است با فشار فروش مجدد روبرو شود. نشانه‌های تفاهم بین جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده و شی جین پینگ، همتای چینی‌اش در گفتگوی اواخر امروز نیز ممکن است تاثیرگذار باشد.

چین از پیوستن به تلاش‌های غرب برای مقابله با روسیه خودداری کرده است، اما اظهارات مقامات کلیدی در هفته‌های اخیر لحن آشتی‌جویانه‌ای را در قبال ایالات متحده ایجاد کرده است، حتی در شرایطی که آنها خواستار راه‌حل دیپلماتیک برای بحران شدند. این نشان می دهد که پکن ممکن است متقاعد شود که مسکو را از تحریم ها رد کند.

این ممکن است فشار بر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را تشدید کند تا به طور جدی پای میز مذاکره بیاید، نتیجه ای که بازارها احتمالاً از آن استقبال خواهند کرد. شکستن حمایت در 1908.20 ممکن است در مرحله بعدی 1870.75 را آشکار کند. لغزش به زیر رقم 1800 دلار در هر اونس برای ایجاد یک روند نزولی بلندمدت ضروری به نظر می رسد.

از طرف دیگر، در صورت عدم وجود پیشرفت، طلا ممکن است جهش بزرگتری داشته باشد. به نظر می رسد که بازیابی جایگاهی بالاتر از مقاومت در 1965.55 زمینه را برای حمله دیگری به شمال از دسته 2000 دلار در هر اونس فراهم کند. پاک کردن نوسان اوج در 2009.17 ممکن است پس از آن 50% پسوند فیبوناچی را در 2040.16 هدف قرار دهد.

منابع بازرگانی طلا

— نوشته شده توسط ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارشد، APAC برای DailyFX

برای ارتباط با ایلیا از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @IlyaSpivak در توییتر



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.