تمرکز بانک مرکزی اسرائیل در حالی که طرح اصلاحات قضایی به شکل رسید توسط رویترز

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس‌های شکل جدید اسرائیل در این تصویر دیده می‌شوند که در 9 نوامبر 2021 گرفته شده است. رویترز/نیر الیاس/تصویر نوشته استیون شیر اورشلیم (رویترز) – در اواخر روز چهارشنبه، شیکل اسرائیل در برابر دلار تا حد زیادی بدون تغییر باقی ماند و پس از افت بیشتر ارز که به گفته

کد خبر : 324602
تاریخ انتشار : جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱
تمرکز بانک مرکزی اسرائیل در حالی که طرح اصلاحات قضایی به شکل رسید توسط رویترز

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس‌های شکل جدید اسرائیل در این تصویر دیده می‌شوند که در 9 نوامبر 2021 گرفته شده است. رویترز/نیر الیاس/تصویر

نوشته استیون شیر

اورشلیم (رویترز) – در اواخر روز چهارشنبه، شیکل اسرائیل در برابر دلار تا حد زیادی بدون تغییر باقی ماند و پس از افت بیشتر ارز که به گفته برخی می‌تواند جرقه مداخله بانک مرکزی باشد، بهبود یافت، زیرا سرمایه‌گذاران از طرحی برای بازنگری در دستگاه قضایی این کشور نگران هستند.

شیکل در ساعت 1515 به وقت گرینویچ پس از کاهش بیش از 1.5 درصدی در یک مرحله به 3.69، پایین ترین سطح از مارس 2020 و پس از تضعیف 1.6 درصدی در روز سه شنبه، به 3.633 در هر واحد پول آمریکا رسید. یکی از استراتژیست‌های یک بانک اسرائیلی گفت که جهش بعد از ظهر ناشی از بهره‌گیری صادرکنندگان از دلار بالاتر است.

از زمان رسیدن به بالاترین سطح 3.34 در 25 ژانویه، شیکل با توجه به صحبت ها در مورد برداشتن حساب های بانکی شرکت های محلی از اسرائیل و دور ماندن سرمایه گذاران خارجی به دلیل تغییرات قضایی پیشنهادی دولت، تقریباً 10 درصد کاهش یافته است.

زمروت امام اوغلو، اقتصاددان BofA Securities گفت که اگرچه سروصدای سیاسی معمولاً بر دارایی‌ها یا سیاست اقتصادی اسرائیل تأثیر نمی‌گذارد، “این بار متفاوت است”.

“اگر این احساسات ادامه یابد، ما انتظار کاهش بیشتر ارزش شیکل را داریم. بانک اسراییل می تواند به جای افزایش بیشتر نرخ سیاستی خود، در ارز مداخله کند، زیرا به پایان چرخه صعود خود نزدیک شده است و معمولاً افزایش ها تاثیر کمی بر ارز دارند زمانی که وی در یادداشتی خطاب به مشتریان نوشت که عامل اساسی در پشت استهلاک، اطمینان است.

طرح اصلاحات دولت به آن قدرت بیشتری در انتخاب قضات می دهد و در عین حال قدرت دیوان عالی را برای لغو قوانین محدود می کند. لوایح جدیدی که روز چهارشنبه در پارلمان به تصویب اولیه رسید، شامل لایحه ای بود که دیوان عالی را از مداخله در انتصابات وزیران منع می کرد.

جاناتان کاتز، اقتصاددان ارشد Leader Capital Markets، گفت: «روند تضعیف شیکل به احتمال زیاد تا زمانی که مصالحه منطقی حاصل نشود ادامه خواهد داشت. توسط بانک اسرائیل ترجیح داده شده است.

بانک مرکزی که روز چهارشنبه از اظهار نظر خودداری کرد، طی 15 سال گذشته ده ها میلیارد دلار خریده است تا از تقویت سریع شیکل جلوگیری کند و ذخایر ارزی آن به 201 میلیارد دلار برسد.

کاتز گفت: «اگر این (کاهش ارزش شیکل) به سرعت ادامه یابد، می‌توانیم شاهد افزایش نرخ‌های بانک اسرائیل به 5 درصد در تصمیم بعدی (3 آوریل) و احتمالاً زودتر از آن باشیم.

در حالی که نرخ تورم سالانه اسرائیل در ژانویه به بالاترین میزان در بیش از 14 سال گذشته یعنی 5.4 درصد رسیده است، سیاستگذاران به افزایش نرخ بهره معیار در روز دوشنبه به 4.25 درصد رأی دادند، هشتمین افزایش متوالی آن. با این حال، این موضوع تحت الشعاع طرح قضایی تصویب رای اولیه خود قرار گرفت.

پس از رای پارلمان روز دوشنبه، سیتی اعلام کرد که ارزش دلار را به ارزش 3.95 دلار هدف قرار داده است.

منتقدان می‌گویند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر – که به دلیل اتهامات اختلاس که آنها را رد می‌کند محاکمه می‌شود – به دنبال تغییرات قانونی است که به کنترل‌ها و تعادل‌های دموکراتیک اسرائیل آسیب می‌زند، فساد را ممکن می‌سازد و انزوای دیپلماتیک را به همراه خواهد داشت.

موافقان می گویند که این تغییرات برای مهار آنچه به نظر آنها یک قوه قضاییه فعال است که در سیاست مداخله می کند، لازم است.

قیمت اوراق قرضه دولتی تا 0.7 درصد کاهش یافت، در حالی که شاخص اصلی سهام تل آویو-125 0.5 درصد کاهش یافت و هم اوراق قرضه و هم سهام نیز پس از افت شدید اولیه بهبود یافتند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.