تمجید بلینکن از موضع آیت‌الله سیستانی

به نقل از سایت میدل ایست نیوز، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا شنبه ضمن تاکید بر حمایت کشورش از عراق، اشاره «آیت‌الله سیستانی»، مرجعیت عالی دینی عراق به لزوم نظارت بین‌المللی بر انتخابات آتی عراق را تمجید کرد. وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای گفت: «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه این کشور شنبه نشستی

کد خبر : 81720
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
تمجید بلینکن از موضع آیت‌الله سیستانی



به نقل از سایت میدل ایست نیوز، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا شنبه ضمن تاکید بر حمایت کشورش از عراق، اشاره «آیت‌الله سیستانی»، مرجعیت عالی دینی عراق به لزوم نظارت بین‌المللی بر انتخابات آتی عراق را تمجید کرد.

وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای گفت: «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه این کشور شنبه نشستی با بلینکن همتای آمریکایی خود در چارچوب دور چهارم گفت‌وگوی راهبردی بین عراق و آمریکا برگزار کرد.

در بیانیه مذکور آمده که دو طرف درباره اهمیت تداوم حمایت از روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها رایزنی و درباره آخرین تحولات منطقه و اهمیت تشدید رایزنی‌ها درباره مسائل منطقه‌ای و چالش‌هایی که ثبات منطقه با آن مواجه است، تبادل نظر کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق گفت که بغداد به حمایت و تقویت روابط دوجانبه با آمریکا به گونه‌ای که استراتژی آن را منعکس کند امیدوار است و بر لزوم همکاری برای تحقق منافع مشترک برای دو ملت دوست تاکید کرد.

>>> بیشتر بخوانید:
محورهای توافق راهبردی آمریکا و عراق منتشر شد

وزرای امور خارجه عراق و آمریکا گفت‌وگوی راهبردی بین دو کشور را بررسی و مجددا بر اصولی که در چارچوب راهبردی بر آن توافق شد، تاکید کردند.

از طرفی دیگر وزیر امور خارجه آمریکا اشاره کرد که وزارت امور خارجه در حال همکاری با کنگره برای تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار به عنوان کمک به کمیساریای انتخابات، آموزش و رایزنی و تشویق عراقی ها به مشارکت گسترده در انتخابات آتی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا از تلاش‌های عراق در مبارزه با فساد و اصلاحات اقتصادی اعلام حمایت کرد و گفت که آمریکا هنوز به کمک به دولت عراق برای تحقق آینده‌ای امن و شکوفا پایبند است.

310 310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.