تمام آن چه باید در مورد الزامات ویزای کار جدید انگلیس بدانید

[ad_1] با اجرایی شدن خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، در حال حاضر الزامات ویزای کار جدید انگلیس در این کشور اجرایی شده‌اند. با معرفی سیستم مهاجرتی جدید بر اساس امتیاز قوانین و الزامات جدیدی نیز برای متقاضیان ویزای کار انگلیس اجرایی شده‌اند. هم اکنون در این کشور یک سیستم مهاجرت بر اساس امتیاز اجرا شده،

کد خبر : 90033
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۵۸
تمام آن چه باید در مورد الزامات ویزای کار جدید انگلیس بدانید

[ad_1]

با اجرایی شدن خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، در حال حاضر الزامات ویزای کار جدید انگلیس در این کشور اجرایی شده‌اند. با معرفی سیستم مهاجرتی جدید بر اساس امتیاز قوانین و الزامات جدیدی نیز برای متقاضیان ویزای کار انگلیس اجرایی شده‌اند. هم اکنون در این کشور یک سیستم مهاجرت بر اساس امتیاز اجرا شده، ولی جالب است بدانید این سیستم انعطاف پذیرتر بوده و به افراد بیشتری امکان دریافت اجازه کار در انگلیس خواهد داد. قبلاً ویزای Tier 2 تنها راه برای ورود به کشور انگلیس با ویزای کار بود. تا زمانی که شما یک پیشنهاد شغلی نگرفته بودید و یک کارفرمای انگلیسی حاضر به قبول اسپانسری شما نشده بود، دریافت ویزای کار انگلیس برایتان تقریباً غیرممکن محسوب می‌شد. در سیستم مهاجرتی جدید بر اساس امتیاز انگلیس انعطاف پذیری بیشتری وجود دارد.

آیا مشاغل مختلف از نظر مهارتی تفاوتی برای دریافت ویزای کار انگلیس ایجاد می‌کنند؟

هر شغل یک کد SOC در سیستم جدید ویزای کار انگلیس دارد. شما می‌توانید برای یافتن کد SOC شغل مد نظر خود، از ابزار ONS Occupation Coding استفاده کنید. ظاهراً قوانین مهاجرتی انگلیس قرار است به گونه‌ای به روزرسانی شود که تعداد مشاغل واجد شرایط مسیر مهاجرتی کارگر مهار افزایش پیدا نماید. سطح مهارتی جدید برای مسیر مهاجرتی کارگر ماهر انگلیس RQF3 یا بالاست که معادل A-Level یا معادل آن می‌باشد. در قوانین جدید اشاره‌ای به الزام داشتن مدرک تحصیلی نشده است. البته باید اشاره کرد که در واقعیت، افراد خیلی زیادی نمی‌توانند بدون داشتن مدرک تحصیلی خوب شغلی با پرداختی بالا برای خود پیدا کرده و دیگر شرایط مد نظر برای آن شغل را داشته باشند.

پیشنهاد شغلی

سیستم جدید بر اساس امتیاز اشاره می‌کند که متقاضی باید یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای مورد تأیید وزارت کشور انگلیس داشته باشد. به جمله قبلی بسیار دقت کنید. قبلاً، برای دریافت ویزای Tier 2 شما باید یک Certificate of Sponsorship یا همان مدرک اسپانسری می‌داشتید. دریافت این مدرک یکی از پروسه‌های بسیار سخت در پرونده مهاجرت کاری به انگلیس محسوب می‌شد. برای دریافت COS کارفرمای شما باید مبلغی را پرداخت و پرونده را به جریان می‌انداخت. زمان بررسی این پرونده بین چند روز تا چند ماه می‌توانست متفاوت باشد.

کار در انگلیس با سیستم امتیازی

همین موضوع پروسه دریافت ویزای کار انگلیس را دشوارتر می‌کرد. در الزامات جدید ویزای کار انگلیس صرفاً به «پیشنهاد کار» اشاره شده، بدین معنی که شما صرفاً بایستی یک نامه استخدام از سوی یک کارفرما داشته باشید. روی کاغذ این گونه می‌توان برداشت کرد که اگر شما ویزای کار انگلیس را دریافت کردید و کارفرما دیگر حاضر به استخدام شما نبود، امکان بررسی یک پیشنهاد شغلی دیگر برای شما وجود خواهد داشت. این موضوع در ویزای Tier 2 امکان پذیر نبود. ویزای کارگر ماهر جدید انگلیس ظاهراً انعطاف پذیرتر است.

الزام میزان حقوق در ویزای کارگر ماهر انگلیس

اگر متقاضی بیش از حداقل حقوق تعیین شده دریافتی خواهد داشت وی واجد شرایط ثبت نام برای این ویزا می‌باشد.

اگر حقوق متقاضی کمتر از حداقل حقوق تعیین شده ولی بیشتر از 20 هزار و 480 پوند است، تنها در صورتی وی قادر به ثبت نام خواهد بود که پیشنهاد شغلی او برای شغلی با متقاضی کم یا یک PhD مرتبط با شغل باشد.

امتیازات لازم برای ویزای کار جدید انگلیس

مشخصات

قابل معاوضه

امتیازات

پیشنهاد شغلی از سوی اسپانسر تأیید شده

نه

20

شغل با سطح مهارت مناسب

نه

20

توانایی مکالمه زبان انگلیسی در سطح لازم را دارد

نه

10

حقوق سالیانه بین 20 هزار و 480 پوند تا 23 هزار و 39 پوند

بله

0

حقوق سالیانه بین 23 هزار و 40 پوند تا 25 هزار و 599 پوند

بله

10

حقوق سالیانه 25 هزار و 600 پوند و بالا

بله

20

متقاضی مشاغل با کمبود نیرو که توسط کمیته مشورتی مهاجرت مشخص شده است

بله

20

مدرک تحصیلی: PhD در رشته مرتبط با شغل

بله

10

مدرک تحصیلی: PhD در یکی از رشته‌های علمی، فناوری، مهندسی و ریاضی مرتبط با شغل

بله

20

 

همان طور که می‌بینید، برخی از الزامات قابل معاوضه نیستند. این الزامات شامل موارد زیر هستند:

پیشنهاد شغلی از سوی اسپانسر تأیید شده

شغل با سطح مهارت مناسب

الزام داشتن توانایی صحبت به زبان انگلیس

ویزای کار جدید انگلیس

این بدین معنی می‌باشد که شما باید سه الزام بالا را حتماً داشته باشید تا بتوانید شانس ثبت نام برای ویزای کار جدید انگلیس را کسب کنید. برای واجد شرایط شدن اخذ ویزای کار جدید انگلیس، شما بایستی در کل 70 امتیاز به دست بیاورید. 50 امتیاز از سه الزام اصلی به دست می‌آید و 20 امتیاز دیگر را می‌توانید از شش دسته دیگر کسب کنید. بیایید برای درک آسان‌تر این موضوع، چند مثال پیچیده را با شما مطرح کنیم.

چند مثال از واجد شرایط بودن سیستم امتیازی ویزای کاری جدید انگلیس

علی، یک طراح گرافیک را در نظر بگیرید که قصد دارد طبق سیستم امتیازی جدید انگلیس، با پیشنهاد شغلی با حقوق سالانه 23 هزار پوند به انگلیس مهاجرت کند.

بازه کلی میزان حقوق: 25 هزار و 600 پوند

امتیازات

پیشنهاد شغلی

20

RQF 3 یا بالاتر

20

مهارت زبان انگلیسی

10

میزان حقوق

0

شغل با کمبود نیرو

20

جمع کل

70

 

همان طور که می‌بینید، علی هر سه شرایط اصلی را دارد. از آن جایی که شغل طراح گرافیک جزء مشاغل با کمبود نیرو است، ولی در این بخش نیز 20 امتیاز کسب می‌کند. او 70 امتیاز داشته و اکنون واجد شرایط دریافت ویزا است. علی با توجه به حقوق دریافتی‌اش که کم‌تر از 25 هزار و 600 پوند تعیین شده برای آن شغل است هیچ امتیازی برای حقوق دریافتی خود کسب نمی‌کند، ولی هنوز هم حقوق وی بالاتر از حداقل 20 هزار و 480 پوندی تعیین شده می‌باشد.

تصور کنید شغل علی جزء مشاغل با کمبود نیروی کار نبود. در این صورت وی واجد شرایط ثبت نام برای دریافت ویزای کار انگلیس نمی‌توانست باشد. حال رضا را در نظر بگیرید که مدرک PhD در رشته طراحی کامپیوتر دارد. در این شرایط رضا 20 امتیاز مدرک PhD را دریافت کرده و واجد شرایط ویزای کار جدید انگلیس خواهد بود.

نهایتاً احسان یک مدیر تولید است که با سیستم امتیازی جدید با حقوق سالانه 28 هزار پوند قصد مهاجرت کاری به انگلیس را دارد.

 

بازه کلی میزان حقوق: 34 هزار و 600 پوند

پیشنهاد شغلی

20

RQF 3 یا بالاتر

20

مهارت زبان انگلیسی

10

میزان حقوق

0

مدرک تحصیلی: PhD در یکی از رشته‌های STEM (علوم، تکنولوژی، مهندسی، ریاضیات)

20

جمع کل

70

 

همان طور که می‌بینید، احسان 70 امتیاز لازم برای مهاجرت به انگلیس به عنوان یک کارگر ماهر را کسب می‌کند. از ان جایی که حقوق وی پایین‌تر از حقوق تعیین شده برای آن شغل است، ولی هیچ امتیازی از بخش حقوق به دست نمی‌آورد. اگر احسان مدرک PhD نداشت چه اتفاقی می‌افتاد؟ او 20 امتیاز از دست می‌داد. حال تصور کنید او PhD ندارد، ولی پیشنهاد شغلی او با حقوق سالانه 35 هزار پوند است. از آن جایی که این حقوق سالانه بالاتر از حداقل تعیین شده برای شغل وی است، او حداکثر نمره بخش حقوق را که معادل 20 امتیاز می‌باشد به دست خواهد آورد. او اکنون بدون داشتن مدرک PhD واجد شرایط مهاجرت کاری به انگلیس است.

مشاوره اقامت انگلیس

این سیستم مهاجرت کاری جدید به انگلیس اکنون فعال شده است. ما انتظار داریم جزئیات بیشتری از این شرایط جدید ویزای کار انگلیس را در طول سال جاری به دست بیاوریم. اگر هر نوع کمکی در زمینه مهاجرت به انگلیس از طریق ویزای کاری دارید می‌توانید با دفاتر سیمرغ سفر در تهران و بیرمنگام تماس بگیرید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.