تمام آنچه نیاز است بدانید

یکی از بدترین رکودهای اقتصادی در تاریخ، رکود بزرگ است. امروزه می توان از بسیاری از بینش های ارزشمند آن استفاده کرد. این مقاله ساختار و داستان کامل رکود بزرگ را از منشأ آن تا جهش نهایی در فعالیت های اقتصادی نشان می دهد. رکود بزرگ چه بود؟ رکود بزرگ یک رکود اقتصادی شدید جهانی

کد خبر : 257392
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
تمام آنچه نیاز است بدانید


یکی از بدترین رکودهای اقتصادی در تاریخ، رکود بزرگ است. امروزه می توان از بسیاری از بینش های ارزشمند آن استفاده کرد. این مقاله ساختار و داستان کامل رکود بزرگ را از منشأ آن تا جهش نهایی در فعالیت های اقتصادی نشان می دهد.

رکود بزرگ چه بود؟

رکود بزرگ یک رکود اقتصادی شدید جهانی بود که از ایالات متحده شروع شد و تقریباً ده سال طول کشید. این پدیده با کاهش مشخص شد تولید ناخالص ملی ارقام، کاهش تورم و بالا بیکاری نرخ‌هایی که موج‌های سیستماتیک را در سراسر جهان ارسال کردند.

چه چیزی باعث رکود بزرگ شد؟

سقوط بازار سهام در سال 1929: سه شنبه سیاه

اعتقاد بر این بود که سقوط وال استریت در سال 1929، کاتالیزور رکود بزرگ ویرانگر بود. باور عمومی بر این است که سقوط بازار در نتیجه رونق بی سابقه بازار سهام (حباب سوداگرانه) توسط سرمایه گذاران بیش از حد اعتماد به نفس در شرایط اقتصادی فعلی آن زمان بود.

در این دوره سرمایه گذارانی وجود داشتند که سهام را به صورت حاشیه ای خریداری می کردند – کسری از قیمت سهم را پرداخت می کردند و عملاً باقی مانده را وام می گرفتند. این باعث شد تا پول بیشتری به بازار سهام تخصیص داده شود که قیمت ها را به طور تصاعدی بالاتر برد. همراه با خرید شیدایی، افزایش استقراض (وام) از بانک ها و چشم انداز اقتصادی مطمئن، حباب رشد کرد.

نشانه‌های مشخصی مانند رو به زوال بخش کشاورزی آشکار بود. قیمت کالاهای کشاورزی سقوط کرد، زمانی که مصرف کنندگان نمی توانستند با عرضه فزاینده مواد غذایی همراهی کنند. سقوط قیمت مواد غذایی باعث کاهش شدید قیمت زمین های کشاورزی شد. الگوی مشابهی در سایر بازارها مانند صنعت خودرو اتفاق افتاد که در آن پیشرفت‌های تکنولوژیکی باعث پیشی گرفتن عرضه از تقاضا شد. بسیاری از مصرف کنندگان خرید خودروهای جدید را متوقف کردند که باعث شد شرکت ها سهام ثابتی داشته باشند.

پنجشنبه سیاه (24 اکتبر 1929) با اعلام درآمدهای ناامیدکننده شرکت ها، آغاز اصلاح بازار بود. تغییر در چشم انداز بازار باعث کاهش محبوبیت سه شنبه سیاه (29 اکتبر 1929) شد که منجر به “سقوط بازار سهام” شد که امروز می شناسیم.

نرخ بیکاری در افسردگی بزرگ

اغلب به عنوان اولین شاخصی که جدی بودن کاهش اقتصادی در دوران رکود بزرگ را نشان می دهد، بیکاری است. با توجه به اینکه ایالات متحده در شرایط پیش از رکود اشتغال تقریباً کامل قرار دارد، نمودار زیر افزایش چشمگیر بیکاری را پس از سقوط بازار سهام در سال 1929 نشان می دهد. بیکاری به بالاترین حد 25٪ رسید که به دلیل کمبود تولید به دلیل تقاضای کم بود (جزئیات بیشتر پوشش داده شده است). زیر). این به مشکلات اقتصادی محلی افزود و از رکود بیشتر حمایت کرد.

خریدهای سرمایه گذاری ایالات متحده

ارقام ضعیف تولید ناخالص داخلی پس از سقوط وال استریت به دنبال ورشکستگی کسب و کار و کند شدن اقتصاد بود. عامل اصلی کاهش تولید ناخالص داخلی در دوره اولیه رکود بزرگ، سرمایه گذاری ناخالص است (جدول زیر را ببینید). سرمایه گذاری ناخالص که امروزه می شناسیم شامل هزینه های خانوار برای خانه ها، خرید تجهیزات توسط مشاغل و ساخت و ساز می شود. این بخش‌های اقتصاد پس از سقوط بازار که منجر به کاهش مداوم ارقام تولید ناخالص داخلی در سال‌های بعد شد، قادر به حفظ هزینه‌های قبلی نبودند.

سال تولید ناخالص ملی مصرف سرمایه گذاری ناخالص خریدهای دولتی صادرات واردات
1929 790.9 593.9 92.4 105.4 35.6 46.3
1930 719.7 562.1 59.8 116.2 29.4 40.3
1931 674.0 544.9 37.6 121.2 24.4 35.2
1932 584.3 496.1 9.9 117.1 19.1 29.2
1933 577.3 484.4 16.4 112.8 19.2 30.4
1934 641.1 519.0 31.5 127.3 21.4 31.1
1935 698.4 550.9 58.0 131.3 22.6 40.7

منبع: دفتر تحلیل اقتصادی (BEA) – وزارت بازرگانی ایالات متحده

تورم و نرخ بهره واقعی

کاهش عرضه پول در زمان سقوط بازار سهام و چند سال پس از آن منجر به کاهش تولید ناخالص داخلی و کاهش تورم شد (نمودار زیر را ببینید). تأثیر کاهش تورم بر نرخ بهره واقعی (تفاوت بین نرخ بهره اسمی و تورم) جنبه مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

ایالات متحده نرخ های تورم

CPI ایالات متحده 1919-1933

منبع: FRED، داده های اقتصادی ذخیره فدرال

در طول دهه 1930 نرخ بهره واقعی به طور قابل توجهی نسبت به نرخ های اسمی توسط تورم منفی افزایش یافت. ایالات متحده در این دوره نرخ بهره را کاهش داد (نمودار زیر را ببینید) اما از نرخ تورم سبقت گرفت زیرا بسیار بالاتر از نرخ کاهش نرخ بهره بود. این عدم تطابق بین کاهش تورم و نرخ بهره را می توان به عنوان یکی از دلایل اصلی رکود بزرگ و دلایل خوبی در نظر گرفت.

نرخ بهره آمریکا

نرخ بهره ایالات متحده 1918-1938

منبع: FRED، داده های اقتصادی ذخیره فدرال

رهاسازی استاندارد طلا: اثرات سرایت

را استاندارد طلایی یکی از دلایل اصلی گسترش رکود بزرگ به کشورهای دیگر است. استاندارد طلا سیستمی است که به موجب آن ارزش پول محلی یک کشور مستقیماً به آن مرتبط است طلا. سپس کشورهای بزرگ جهان سیاست های نرخ بهره خود را حول این استاندارد طلا هماهنگ کردند. در دهه 1920 بسیاری از کشورها استاندارد طلا را به دلیل سطوح بالای بدهی در نتیجه جنگ – برای افزایش عرضه پول کنار گذاشتند.

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

نحوه معامله طلا

پس از سقوط بازار سهام، ایالات متحده و بریتانیا استاندارد طلا را کنار گذاشتند و به افزایش عرضه پول ادامه دادند. این امر بازار را با ارز فیات پر کرد که باعث آسودگی خاطر برای مصرف کنندگان شد. بسیاری بر این باورند که استاندارد طلا باعث رکود بزرگ شد، اما در واقع این رد استاندارد طلا بود که منجر به اثر سیستمیک بزرگتر شد. در مقایسه بین قرن 19 (عمدتاً تحت تأثیر طلا) و قرن بیستم (ارز فیات)، تمایز واضحی بین محیط اقتصادی شکوفا در قرن 19 نسبت به فراوانی بیشتر مسائل اقتصادی در قرن بیستم وجود دارد.

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

استاندارد طلا یک لنگر برای بازارها و تجارت در آن زمان بود که حاوی دستورالعمل ها و قوانینی بود که باید به آن پایبند بود. به نظر من، بدون استاندارد طلا، بانک‌ها و تجارت از استقلال بیشتری برخوردار بودند که اساساً به رکود بزرگ کمک مالی می‌کردند.

رکود بزرگ چگونه حل شد

دیدگاه های متفاوتی در مورد چگونگی خروج ایالات متحده از رکود وجود دارد، اما سه بحث مشترک همچنان در خط مقدم بحث باقی مانده است.

رئیس جمهور هربرت هوور

از زمانی که سقوط بازار سهام در سال 1929 تحت نظارت او اتفاق افتاد، معمولاً به نظر می رسد که سهم رئیس جمهور هوور مضر باشد. او همچنین قانون تعرفه اسموت هاولی را امضا کرد – که اساساً جنگ تجاری بین ایالات متحده و اروپا را آغاز کرد. با این حال، اقدامات متعددی توسط پرزیدنت هوور انجام شد که پایه و اساس سیاست‌های «معامله جدید» رئیس‌جمهور فرانکلین دی. برخی از این اقدامات عبارت بودند از:

  • افزایش یارانه کشاورزی
  • تامین مالی سد هوور
  • قانون گلس استگال 1932 – اقدامات محدود بانک های تجاری.

رئیس جمهور فرانکلین دی. روزولت: معامله جدید

نیو دیل به مجموعه ای از سیاست ها اشاره دارد که نفوذ و عملکرد دولت فدرال در اقتصاد را برای مقابله با رکود بزرگ تا حد زیادی گسترش داد. نیو دیل دو بخش داشت که به صورت محاوره ای به این نام ها شناخته می شد:

اولین معامله جدید – این اولین اقدام رئیس جمهور تازه منتخب در بحبوحه مصیبت شدید اقتصادی بود. تمرکز اولیه بر بیکاری، صنعت، بازار سهام و بانکداری بود. برخی از قوانین عبارتند از اما محدود به موارد زیر نیستند:

  • کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)
  • سپاه حفاظت غیرنظامی (CCC)
  • شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC)
  • قانون امداد اضطراری فدرال (FERA)
  • قانون بازیابی ملی (NRA)
  • قانون تعدیل کشاورزی (AAA)

دومین قرارداد جدید – این فصل بعدی از نیو دیل تلاش کرد تا تاکید بیشتری بر بازار کار و همچنین طول عمر سیستم مالی و امنیت شهروندان ایالات متحده داشته باشد. چند قانون قابل توجه در جریان دومین نیو دیل عبارتند از:

  • قانون تامین اجتماعی
  • اداره پیشرفت کارها (WPA).
  • قانون استانداردهای کار منصفانه
  • قانون روابط کار واگنر

ماهیت کلی نیو دیل افزایش مخارج را در نظر گرفت تا اقتصاد را تحریک کند. با این حال، دادگاه عالی از اجرای طرح های متعدد نیو دیل جلوگیری کرد که مانعی بر سر راه استراتژی رئیس جمهور روزولت گذاشت.

پایان جنگ جهانی دوم

پایان جنگ جهانی دوم برای بسیاری از دانشگاهیان و دانشمندان پایان رکود بزرگ بود زیرا داده های قبل از جنگ جهانی دوم ممکن است تا حدی تحریف شده باشند. به عنوان مثال، ارقام بیکاری و تولید ناخالص داخلی در طول جنگ بسیار بهبود یافت، اما در استاندارد زندگی که ضعیف باقی ماند، منعکس نشد. ارقام بیکاری صرفاً به دلیل پیوستن میلیون ها آمریکایی به ارتش امیدوارکننده به نظر می رسید. تولید ناخالص داخلی به لطف افزایش تولید تجهیزات نظامی بهبود یافت. افزایش مخارج، منابع مالی را از بخش خصوصی به سمت تولیدات دولتی (نظامی) هدایت کرد.

پس از پایان جنگ، میلیون ها سرباز به اقتصاد بازگشتند در حالی که هزینه های دولت کاهش یافت. بسیاری انتظار بازگشت رکود اقتصادی داشتند، اما با رونق خلاقیت، اقتصاد با هزینه های کمتر دولتی شکوفا شد.

با وارن در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @WVenketas





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.