تلویزیون های عمومی ایتالیا و آلمان به دلیل قانون جدید رسانه ها گزارش در روسیه را متوقف کردند

[ad_1] رم (رویترز) – رادیو تلویزیون دولتی ایتالیا روز شنبه اعلام کرد که فعالیت‌های خود را در روسیه به منظور “حفاظت از ایمنی” خبرنگاران خود پس از تصویب قانونی که مسکو به دلیل انتشار اخبار جعلی آن را به 15 سال زندان تهدید می‌کند، به حالت تعلیق در می‌آورد. ARD و ZDF برترین پخش‌کننده‌های عمومی

کد خبر : 174624
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹
تلویزیون های عمومی ایتالیا و آلمان به دلیل قانون جدید رسانه ها گزارش در روسیه را متوقف کردند

[ad_1]

رم (رویترز) – رادیو تلویزیون دولتی ایتالیا روز شنبه اعلام کرد که فعالیت‌های خود را در روسیه به منظور “حفاظت از ایمنی” خبرنگاران خود پس از تصویب قانونی که مسکو به دلیل انتشار اخبار جعلی آن را به 15 سال زندان تهدید می‌کند، به حالت تعلیق در می‌آورد.

ARD و ZDF برترین پخش‌کننده‌های عمومی آلمان نیز روز شنبه گفتند که پوشش استودیوهای مربوطه خود در مسکو را “فعلا” به حالت تعلیق درآورده‌اند.

آنها به تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌های رسانه‌ای بین‌المللی، از جمله بی‌بی‌سی بریتانیا، شرکت پخش کانادایی و بلومبرگ نیوز پیوستند تا گزارش‌دهی در روسیه را متوقف کنند.

RAI در بیانیه ای گفت: “این اقدام به منظور محافظت از ایمنی خبرنگاران در محل و (تضمین) حداکثر آزادی اطلاعات در مورد کشور ضروری است.

این سازمان افزود که اخبار مربوط به روسیه توسط خبرنگارانی که در کشورهای همسایه و یا در ایتالیا کار می کنند، ارائه خواهد شد. RAI نگفت چه تعداد روزنامه نگار در حال حاضر در روسیه دارد.

سخنگوی WDR، وابسته منطقه ای ARD، گفت: “ARD و ZDF در حال بررسی عواقب قانون تصویب شده در روز جمعه هستند و در حال حاضر پوشش استودیوهای مسکو خود را به حالت تعلیق در می آورند.”

این سخنگوی گفت که این دو پخش کننده به ارائه اطلاعات در مورد رویدادهای روسیه و اوکراین از مکان های دیگر خود به مخاطبان ادامه خواهند داد.

مقامات روسیه بارها گفته‌اند که اطلاعات نادرستی از سوی دشمنان روسیه مانند ایالات متحده و متحدانش در اروپای غربی در تلاش برای ایجاد اختلاف بین مردم روسیه منتشر شده است.

رئیس مجلس سفلی روسیه، رئیس دوما، ویاچسلاو ولودین، روز جمعه گفت: «به معنای واقعی کلمه تا فردا، این قانون مجازات – و مجازات بسیار سخت – را برای کسانی که دروغ گفته اند و اظهاراتی که باعث بدنامی نیروهای مسلح ما می شود، تحمیل می کند.»

ایتالیا به طور سنتی نسبت به بسیاری از کشورهای غربی روابط نزدیک تری با روسیه داشته است و سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر سابق، روابط گرمی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برقرار کرده است.

ماریو دراگی، نخست وزیر این کشور در ماه دسامبر این سوال را مطرح کرد که آیا تحریم های اتحادیه اروپا می تواند علیه مسکو موثر باشد، اما او از آن زمان محدودیت های سختی را علیه روسیه تایید کرده است، حتی اگر مقامات دولتی گفته اند این امر می تواند باعث ایجاد یک بحران انرژی در ایتالیا شود که حدود 40 درصد گاز خود را از روسیه وارد می کند.

(گزارش توسط کریسپین بالمر در رم؛ گزارش اضافی توسط الکه اهلسوید در فرانکفورت؛ ویرایش توسط فرانسیس کری)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.