تلاش برای رفع چالش‌های گردشگری کشور با همایش‌های علمی فناورانه 

[ad_1] ایسنا/سمنان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان گفت: برگزاری رویداد حل نیازهای فناورانه گردشگری درپی نیازهای حوزه گردشگری است. امیر کرم‌زاده امروز (چهارشنبه، ششم دی‌ ماه) در همایش حل نیازهای فناورانه گردشگری با رویکرد فناوری‌های نوین، اظهار کرد: با توجه به نیازهای متفاوت در حوزه گردشگری کشور و وجود ظرفیت‌های فراوان

کد خبر : 447823
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
تلاش برای رفع چالش‌های گردشگری کشور با همایش‌های علمی فناورانه 

[ad_1]

ایسنا/سمنان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان گفت: برگزاری رویداد حل نیازهای فناورانه گردشگری درپی نیازهای حوزه گردشگری است.

امیر کرم‌زاده امروز (چهارشنبه، ششم دی‌ ماه) در همایش حل نیازهای فناورانه گردشگری با رویکرد فناوری‌های نوین، اظهار کرد: با توجه به نیازهای متفاوت در حوزه گردشگری کشور و وجود ظرفیت‌های فراوان در حوزه فناوری کشور برای حل چالش‌ها، این رویداد ملی برگزارشده است.

وی با تأکید بر اینکه در عصر حاضر فناوری حرف اول را می‌زند، افزود: با حضور فناوران برجسته در کشور، باید برای بهره‌وری بیشتر در حوزه گردشگری، از ظرفیت فناوران استفاده کرد و با ایجاد تحول در حوزه گردشگری، اقتصاد کشور را متحول کرد.

کرم‌زاده با بیان اینکه کشور ایران به‌ویژه استان سمنان، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی دارد و به زیرساخت‌های گردشگری نیاز دارد، ادامه داد: یکی از راه‌های توسعه گردشگری و جذب گردشگران، استفاده از طرح‌های فناورانه و خلاقانه شرکت‌کنندگان در این رویداد است.

او با اشاره به حمایت‌های همه‌جانبه دولت از گردشگری و فناوری، گفت: تمام اتفاق‌ها و پیشرفت‌های این نظام به برکت خون شهدایی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی، سید رضوی موسوی افتخار استان سمنان، بصیرت مردم در ۹ دی و… است و برای توسعه و تداوم این اقتدار و پیشرفت‌ها باید مشارکت همگانی در انتخابات ۱۱ اسفند ماه انجام شود.

بررسی چالش‌های گردشگری کشور در همایش‌های علمی فناورانه

علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی نیز در این همایش، گفت: رفع چالش‌های گردشگری کشور با رویداد ملی حل نیازهای فناورانه گردشگری با رویکرد فناوری‌های نوین محقق می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری این رویداد در پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود، ادامه داد: در این رویداد، حل ۹ چالش فناورانه گردشگری از جمله واقعیت افزوده در گردشگری، راهنمای صوتی گردشگری، تصاویر ۳۶۰ درجه، سفرهای بومی و محلی، اقامتگاه‌ها، پویانمایی، واقعیت مجازی، اینترنت اشیا در گردشگری و هتلداری، راهنمای مسافران و گردشگران با استفاده از رویکرد فناوری‌های نوین مدنظر است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی از تلاش برای رفع چالش‌های گردشگری کشور در همایش‌های علمی فناورانه خبر داد و با بیان اینکه طرح‌های رسیده به دبیرخانه، در صورت عملیاتی شدن باعث‌ رونق و توسعه گردشگری خواهند شد، افزود: به دبیرخانه این رویداد نزدیک به ۱۰۰ طرح از سراسر کشور از جمله از استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، سیستان و بلوچستان و… رسیده است.

 شالبافیان با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری و اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سمنان به‌عنوان برگزارکننده این رویداد، حمایت‌های ویژه‌ای از طرح‌ها و محصولات منتخب ارائه‌شده در این رویداد خواهند داشت، بیان کرد: ارائه مجوز لازم برای استفاده از محصولات توسعه داده‌شده در استان با مدل‌های درآمدی مختلف، ترویج محصولات توسعه داده‌شده در استان و کشور از طریق وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، فراهم کردن بستری مناسب برای ارائه محصولات به مخاطبان و گردشگران، از جمله حمایت‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان است.

او گفت: برگزاری جلسات سرمایه‌گذاری با صنعتگران و صاحبان صنایع و کمک به استقرار واحدها در مراکز پارک علم و فناوری استان سمنان از جمله خدمات پارک علم و فناوری بوده است.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی و زیست‌بوم در شاهرود

وی از ارائه خدمات ویژه مهارت‌افزایی و اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت به‌عنوان دیگر خدمات ارائه‌شده به فعالان بخش‌های فناورانه گردشگری نام برد و گفت: این پارک در زمینه ارتقای تخصصی گروه توسعه‌دهنده ایده در راستای تکمیل محصولات خلاقانه، گام‌های خوبی در استان سمنان برداشته است.

معاون وزیر از فراهم کردن امکان حضور در نمایشگاه‌های معتبر به‌عنوان یکی از خدمات وزارت میراث فرهنگی به فعالان این بخش نام برد و بیان کرد: وزارت میراث فرهنگی در صورت رسیدن به محصول اولیه، از صاحبان ایده‌ها حمایت بیشتری خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، معاون وزیر میراث فرهنگی، مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در امور فناوری‌های نوین، معاون فناوری و کاربردی‌سازی پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مسؤولان استانی از نمایشگاه صنایع دستی و زیست‌بوم که در حاشیه همایش بزرگ حل نیازهای فناورانه گردشگری با رویکرد فناوری‌های نوین برپا شده است، دیدن کردند.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.