تقویت سیستم ایمنی با مصرف ویتامین ها

تقویت سیستم ایمنی را شروع کنید شاید شما هم درباره اثر بخشی مصرف مکمل ها یا  ویتامین هایی مثل ویتامین سی در درمان کرونا و یا جهت پیشگیری از ابتلا به آن شنیده باشید در واقع به علت تاثیری که ویتامین سی در تقویت سیستم ایمنی و درمان عفونت ها دارد و بحث داغی که

کد خبر : 41291
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
تقویت سیستم ایمنی با مصرف ویتامین ها


تقویت سیستم ایمنی را شروع کنید

شاید شما هم درباره اثر بخشی مصرف مکمل ها یا  ویتامین هایی مثل ویتامین سی در درمان کرونا و یا جهت پیشگیری از ابتلا به آن شنیده باشید در واقع به علت تاثیری که ویتامین سی در تقویت سیستم ایمنی و درمان عفونت ها دارد و بحث داغی که این روز ها در بین مردم و جامعه پزشکی چه سنتی و چه مدرن وجود دارد بررسی این موضوع اهمیت بیشتری پیدا کرده است.  

چگونه سیستم ایمنی قوی داشته باشیم

بی شک نمی توان تاثیرات تنظیم خواب بر سیستم ایمنی را انکار کرد چون در خواب عمیق است که بازسازی ارگان های بدن اتفاق می افتد و سیستم پاکسازی مغز در این زمان فعال می شود. علاوه بر آن پرهیز از مصرف سرخ کردنی ها و فست فود ها و ورزش کردن می تواند در این امر نقش بسزایی داشته باشد. اما مهم تر اینکه باید رژیم غذایی خود را بررسی کنیم تا متوجه شویم میزان ویتامین هایی که از غذا ها دریافت می کنیم کافی است یا خیر. یکی از ویتامین هایی که حتما در برنامه روزانه باید وجود داشته باشد ویتامین سی است.

ویتامین سی در چه غذاهایی وجود دارد؟

خوشبختانه افرادی که قصد کاهش وزن را دارند یا گیاه خواران مشکلی برای دریافت نیاز روزانه شان به این ویتامین نخـواهند داشت؛ چراکه بسیاری از گیاهان با کمترین کالری می توانند ویتامین سی مورد نیاز را تامین کنند. فقط توجه داشته باشید که دادن حرارت زیاد باعث ازبین رفتن ویتامین سی و یا املاح مورد نیاز دیگرمی شود. بخشی از این مواد ارگانیک در این جا معرفی شده است.

  • آویشن:این گیاه به خاطر تاثیر مثبتی که بر عملکرد سیستم ایمنی دارد و تاثیری که بر بهبود دستگاه تنفس در هنگام سرماخوردگی یا آسم و یا عفونت ها دارد، برای پیشگیری و یا کاهش علائم کرونا که تنگی نفس و سرفه بخشی از آن است پیشنهاد می شود.
  • گوجه فرنگی:گوجه فرنگی با داشتن مقدار کافی آنتی اکسیدان ها مثل ویتامین سی یا همان آسکوربیت اسید می تواند علاوه بر درمان عفونت ها و سلامت پوست، در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان و یبوست تاثیر گذارباشد.

  • فلفل دلمه :این فلفل ها که آب بخش عمده آن را تشکیل می دهد سرشار از ویتامین سی است و با داشتن فیبر کافی به کاهش وزن می تواند کمک کند و طعم ملایم آن نسبت به سایر فلفل ها مصرف آن را دلپذیر تر کرده است.
  • کیوی:  شاید باورش سخت باشد ولی ویتامین سی موجود در این میوه 2 برابر پرتقال است و آن را می توان به عنوان درمان گر بیماری سرماخوردگی معرفی کرد. جالب است بدانید مصرف این میوه در کودکان تنگی نفس را بهبود می بخشد و مصرف آن در دوران بارداری باعث استحکام اسکلت بدن جنین می شود.
اگرچه اولویت همیشه دریافت کامل ویتامین از طریق غذا ها است ولی درصورتی که مصرف غذاها نتواند نیاز ویتامین سی را برطرف کند مصرف مکمل های ویتامین سی پیشنهاد می شود؛ ولی نباید درمصرف آن زیاده روی کرد تا اختلالی در سیستم بدن ایجاد نشود. به طور کلی مصرف مکمل ها زیر نظر پزشک باشد بهتر است و خوب است بدانید مصرف ویتامین ها هیچ وقت نباید متوقف شود و ما در هر مرحله از زندگی از تولد تا کهن سالی نیاز به مصرف آن ها خواهیم داشت.

تقویت سیستم ایمنی درکودکان

خوشبختانه با توجه به اطلاع رسانی هایی که در سال های اخیر انجام شده پدر و مادر ها در تقویت سیستم ایمنی کودک خود اهتمام بیشتری نشان می دهند. اگرچه با مصرف غذاهای سالم و مفید این امر امکان پذیر است ولی تقویت سیستم ایمنی کودک آن قدر اهمیت دارد که در صورتی کودک نتواند مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن خود اعم از ویتامین سی، دی، ای و.. را دریافت کند پزشکان مصرف مکمل ها را توصیه می کنند. یکی از این مکمل ها مولتی ویتامین کودک است که به صورت شربت یا قرص و یا حتی پاستیل موجود است.

متاسفانه گاهی اوقات مادران تصور می کنند که شیر خشک حاوی تمام مواد ریز مغذی مورد نیاز کودک است ولی باید توجه شود که ویتامین هایی مثل E و A به این شیر خشک ها افزوده نمی شود و نیاز به تقویت سیستم ایمنی کودک توسط مولتی ویتامین ها وجود دارد. البته این موضوع تنها در کودکانی که شیر خشک مصرف می کنند صدق نمی کند بلکه ممکن است شیر مادر هم بعضی از مواد مورد نیاز را نداشته باشد و اگر تقویت سیستم ایمنی در کودک صورت نپذیرد توانایی مقابله با بیماری های عفونی و ویروسی را نخواهد داشت و همچنین  عدم دریافت ویتامین ها به مقدار کافی خطر ابتلا به بیماری های قلبی در سنین بزرگسالی را افزایش می دهد. درصورتی که پزشک برای کودک زیر دو سال مصرف مولتی ویتامین را تجویز کرد باید توجه شود که مصرف این مکمل نباید همراه شیر باشد، چون کلسیم موجود در شیر مانع جذب ویتامین های مورد نیاز می شود.  پس بهتر است آن را با آب میوه و یا آب مصرف کنند.

داروخانه آنلاین

داروخانه آنلاین دکتر شهبازی برای راحتی هموطنان با تیم مجرب خود اعم از کارشناس، مشاور، پیک در تلاشند تا خدمات شایسته ای را مطابق سلایق مختلف ارائه کنند. از مزیت های این داروخانه این است که 10 داروخانه به طور هم زمان و آنلاین بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی از بهترین برند ها در اختیار هم وطنان قرار دهند. برای بهره مندی از این خدمات می توانید به سایت darookhaneonline.come مراجعه فرمایید.
 

 

تقویت سیستم ایمنی با مصرف ویتامین ها

51

این مطلب مفید بود ؟10



لینک منبع :
هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.