تقریباً 50 بانک روسیه در میان تقاضای کم برای حساب های دلاری سپرده های یوان را می پذیرند – اخبار مالی بیت کوین

[ad_1] تعداد فزاینده‌ای از مؤسسات بانکی در روسیه به مشتریان این امکان را می‌دهند که با یوان چین پس‌انداز کنند. این روند همزمان با کاهش تقاضا برای سپرده های دلاری و یورویی آمریکا در بحبوحه محدودیت های ارزی است که باعث فرار وجوه به حساب های بانکی در خارج از کشور شد. انتظار می رود

کد خبر : 352527
تاریخ انتشار : شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
تقریباً 50 بانک روسیه در میان تقاضای کم برای حساب های دلاری سپرده های یوان را می پذیرند – اخبار مالی بیت کوین

[ad_1]

تعداد فزاینده‌ای از مؤسسات بانکی در روسیه به مشتریان این امکان را می‌دهند که با یوان چین پس‌انداز کنند. این روند همزمان با کاهش تقاضا برای سپرده های دلاری و یورویی آمریکا در بحبوحه محدودیت های ارزی است که باعث فرار وجوه به حساب های بانکی در خارج از کشور شد.

انتظار می رود تقاضا برای دلار و یورو کاهش بیشتری پیدا کند، تقاضا برای سپرده های یوان در روسیه افزایش یافت

تعداد کمتری از روس‌ها می‌خواهند حساب‌های بانکی محلی را در ارزهای اصلی غربی باز کنند، در میان محدودیت‌هایی که در مورد کارهایی که می‌توانند با پول خود انجام دهند. روزنامه ایزوستیا در مقاله‌ای نوشت: داده‌های بانک روسیه نشان می‌دهد که حدود نیمی از کل پس‌اندازهای ارزی در بانک‌های روسیه در سال 2022 به حساب‌های بانک‌های خارجی منتقل شده است و سود سپرده‌های جدید به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

به گفته آنا روماننکو، مدیر ارتباطات در بازار مالی Vbr.ru، “کاهش گسترده” در تقاضا برای سپرده ها به دلار و یورو انتظار می رود. این کارشناس خاطرنشان کرد: تعداد بانک های حمایت کننده از سپرده گذاری به این ارزها نیز کاهش یافته است. در حال حاضر، بیش از سه دوجین وام دهنده چنین حساب هایی باز می کنند.

روماننکو خاطرنشان کرد: «طبق داده‌های ما، تا ژانویه سال جاری، تعداد درخواست‌های آنلاین برای سپرده‌گذاری به دلار و یورو در دو سال گذشته به حداقل رسیده است». او توضیح داد در حالی که به دلیل تضعیف روبل در ماه مارس، علاقه به دلار به طور موقت افزایش یافته است، تقاضا برای یورو “هنوز کم است”.

در صورت تمدید محدودیت های ارزی، کاهش بهره در حساب های دلاری و یورویی ادامه خواهد داشت.

از جمله دلایل این روند محدودیت 10000 دلاری برای برداشت است که تا 9 سپتامبر 2022 وجود داشت. علاوه بر این، روس ها فقط در صورتی می توانند دلار را برداشت کنند که قبل از 9 مارس 2022 به حساب آنها واریز شده باشد، در حالی که هر مبلغی که به تازگی بستانکار شده باید تبدیل شود. به روبل روسیه قبل از خروج. روماننکو متقاعد شده است: «اگر محدودیت‌ها تمدید شوند، بهره در چنین سپرده‌هایی همچنان کاهش خواهد یافت.

در عین حال، این کارشناس معتقد است که افزایش تقاضا برای یوان چین به عنوان ارز جایگزین قابل انتظار است. آنا روماننکو تاکید کرد که 49 بانک در فدراسیون روسیه در حال حاضر چنین پیشنهادهایی دارند.

از ماه مارس، ما شاهد افزایش تقاضا برای یوان بوده‌ایم – علاقه به ارز چین در یک ماه سه برابر شده است و به افزایش 15 تا 20 درصدی در هفته ادامه می‌دهد. جذابیت شرایط نیز در حال افزایش است – شما می توانید سپرده هایی با نرخ تا 3٪ پیدا کنید.

گزارش ها در ماه مارس نشان داد که یوان جایگزین یورو در سه ارز برتری است که روس ها برای پس انداز خود ترجیح می دهند. بر اساس مطالعه پورتال مالی Finam، 17 درصد از افراد خصوصی دارای فیات چینی و 8 درصد دارای پول اروپایی بودند، در حالی که بیش از یک سوم روبل را انتخاب کردند.

برچسب ها در این داستان

حساب ها، حساب های بانکی، سپرده های بانکی، بانک ها، یوان چین، سپرده ها، دلار، یورو، روبل، روسیه، روسیه، پس انداز، دلار آمریکا، یوان

آیا فکر می کنید محبوبیت سپرده های یوان چین در روسیه به رشد خود ادامه خواهد داد؟ ما را در بخش نظرات زیر بگویید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که از فن‌آوری آگاه است و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.