تقدیر جامعه جهانی روزنامه‌نگاری از بنفشه سام گیس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در سومین دوره جایزهٔ جهانی روزنامه‌نگاری، هیات برگزارکنندهٔ جایزهٔ جهانی مستقل روزنامه‌نگاری با عنوان «داستان واقعی» (The True Story Award) بنفشه سام گیس را برای گزارش «محکومان» شایسته تقدیر دانست. این گزارش که طی یک سال و مصاحبه تلفنی هفتگی با تعدادی از زندانیان زندان تهران بزرگ انجام شده، گزارشی است

کد خبر : 243315
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
تقدیر جامعه جهانی روزنامه‌نگاری از بنفشه سام گیس



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در سومین دوره جایزهٔ جهانی روزنامه‌نگاری، هیات برگزارکنندهٔ جایزهٔ جهانی مستقل روزنامه‌نگاری با عنوان «داستان واقعی» (The True Story Award) بنفشه سام گیس را برای گزارش «محکومان» شایسته تقدیر دانست.

این گزارش که طی یک سال و مصاحبه تلفنی هفتگی با تعدادی از زندانیان زندان تهران بزرگ انجام شده، گزارشی است که به شیوه ای خاص و منحصر به فرد تهیه شده و در رقابت با روزنامه‌نگاران مشهور دیگر، شایسته تقدیر شناخته شده است.

اهمیت این جایزه که به ابتکار دنیل ‌پانتاس سوئیسی و در شهر برن برگزار می شود، مستقل بودن آن است. یعنی هیچ یک از مقامات سیاسی و دولتی هیچ کشوری در آن دخالتی ندارد و هیات داوران آن دو گروه اروپایی و بین المللی هستند که در دو مرحله به قضاوت آثار نهایی و منتخب می پردازند.

از دیگر مواردی که این مسابقه را حائز اهمیت می کند، قرار گرفتن زبان فارسی در کنار حدود دوازده زبان دیگر از جمله انگلیسی، چینی، اسپانیولی، عربی، آلمانی، فرانسه، ایتالیایی، پرتقالی، روسی و زبان محدوده آسیای جنوبی یعنی هندی و اردو است.

این جشنواره در هر کشور یک هیات داوری سه نفره دارد که هر پنج سال یک بار تغییر می کنند. در حال حاضر محمد قائد( روزنامه نگار)، امیر حسن چهل تن (داستان نویس) و سرگه بارسقیان (روزنامه نگار) داوران ایرانی این جشنواره هستند.

روزنامه نگاران ایرانی و نیز روزنامه نگاران فارسی زبان از افغانستان یا تاجیکستان با ارسال گزارش های خود به داوران ایرانی، شانس خود را در این رقابت سخت و تنگاتنگ امتحان می کنند. هیات داوران هر کشور حق دارد از بین آثار رسیده، سه گزارش را انتخاب و به زبان انگلیسی ترجمه و در اختیار ‌داوران دو مرحله دیگر قرار دهند.

گفتنی است هدف از برگزاری این مسابقه، شنیده شدن صدای خبرنگاران فراتر از مرزهای کشورشان است. در نخستین دوره برگزاری این جشنواره ۳ اثر فارسی زبان انتخاب و در مرداد ۱۴۰۰ طی مراسمی در برن سوئیس، با دعوت از ۴۲ کاندیدای منتخب، از جمله منتخبین ایرانی، جوایز آنان به مبلغ ۳۰۰۰ فرانک سوئیس اعطا شد.

این جشنواره که داورانش یک هیات ۵۰ نفره هستند، بهترین آثار را از میان ۲۹ کشور جهان انتخاب و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۳۰، ۲۰ و ۱۰ هزار فرانک سوئیس جایزه می دهند.

هیات داوران در این دوره سه اثر برگزیده فارسی‌زبان دومین دوره این جایزه را انتخاب کرد:

۱- بنفشه سام‌گیس/ شهر محکومان/ روزنامه اعتماد

۲- روی پنهان اسارت/ الناز محمدی/ روزنامه شهروند

۳- صادق امامی/ ۱۳ کیلومتر با کولبرها/ روزنامه فرهیختگان

آثار عذرا فراهانی، حمیده امینی‌فرد، یزدان مرادی، محمد باقرزاده، فاطمه صابری نیز در کنار سه اثر اعلام شده، جزو لیست ۸ اثر برگزیده ایرانی انتخاب و در سایت جایزه نیز منتشر شده است.

۵۷۲۴۴



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.