تقدیر ایران از موضع تونس در حمایت از فلسطین/ دیدار وزیران امور خارجه ایران و ترکیه

[ad_1] وی در خصوص روابط دوجانبه نیز گفت: خرسندیم که انگیزه های بسیار خوبی نزد دو دولت برای توسعه روابط دوجانبه وجود دارد. فرصتهای زیادی پیش روی ماست و باید بتوانیم روابط خوب سیاسی را به حوزه های اقتصادی و تجاری و علم وفناوری نیز توسعه دهیم. وزیر امور خارجه تونس نیز با اظهار خرسندی

کد خبر : 417466
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲:۵۷
تقدیر ایران از موضع تونس در حمایت از فلسطین/ دیدار وزیران امور خارجه ایران و ترکیه

[ad_1]

وی در خصوص روابط دوجانبه نیز گفت: خرسندیم که انگیزه های بسیار خوبی نزد دو دولت برای توسعه روابط دوجانبه وجود دارد. فرصتهای زیادی پیش روی ماست و باید بتوانیم روابط خوب سیاسی را به حوزه های اقتصادی و تجاری و علم وفناوری نیز توسعه دهیم.

وزیر امور خارجه تونس نیز با اظهار خرسندی از این دیدار گفت: ما حمایت از قضیه فلسطین را حمایت از قضیه حق می دانیم.

وی با اشاره به نگاه مشترک دو کشور در حمایت از قضیه فلسطین گفت: استمرار شرایط جاری در غزه و تداوم حملات رژیم صهیونیستی می تواند کل منطقه را تحت تأثیر خود قرار دهد.

وزیر امور خارجه تونس در خصوص روابط دوجانبه با اشاره به قدیمی و ریشه دار بودن روابط ایران و تونس گفت: لازم است که برای توسعه روابط دو کشور در تمام زمینه ها تلاش کنیم.

وی افزود: آماده توسعه روابط در تمام زمینه های مورد علاقه در چارچوب منافع مشترک هستیم.

دو وزیر امورخارجه بطور متقابل از یکدیگر برای سفر دوجانبه دعوت کردند.

همچنین در این راستا وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی در شهر جده عربستان دیدار کردند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده با هاکان فیدان همتای ترکیه‌ای خود دیدار و گفت وگو کرد.

ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مهم منطقه‌ای، موضوعات گسترده‌ای را جهت توسعه تعاملات و همکاری‌های دوجانبه با یکدیگر دارند، اما باتوجه به شرایط حاکم بر فضای منطقه و تحولات سرزمین‌های اشغالی، پیش بینی می‌شود مهمترین دستورکار دو طرف هماهنگی در خصوص چگونگی مقابله با نسل کشی و جنایتی است که رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین به کار گرفته است.

پس از پیگیری‌های گسترده دیپلماتیک ایران و اعلام آمادگی جهت میزبانی از نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی، این نشست نهایتا از ظهر امروز در جده عربستان به منظور جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان برگزار شد.

در حاشیه برگزاری این نشست امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و برخی وزرای امور خارجه کشورهای حاضر در این نشست از جمله اندونزی، آذربایجان، عربستان، موریتانی، کویت و وزیر مشاور در امور خارجی قطر هم دیدار و تبادل نظر کرده بود.

ی است، در حاشیه برگزاری نشست مزبور امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و برخی وزرای امور خارجه کشورهای حاضر در این نشست از جمله اندونزی، لبنان، عراق، عربستان، تونس، موریتانی، کویت و وزیر مشاور در امور خارجی قطر هم دیدار و تبادل نظر کرده بود.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.