تقاضای قوی هنوز با عرضه محدود مواجه شد

[ad_1] قیمت نفت در ماه مارس به دلیل اختلالات ناشی از جنگ روسیه و اوکراین به بالاترین حد سالانه (130.50 دلار) رسید. شرایط فعلی بازار ممکن است منجر به افزایش قیمت‌های نفت خام شود زیرا انتظارات برای تقاضای قوی با نشانه‌هایی از عرضه محدود برآورده می‌شود. ذخایر نفت خام ایالات متحده در زیر سطح قبل

کد خبر : 188754
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۳:۱۰
تقاضای قوی هنوز با عرضه محدود مواجه شد

[ad_1]

قیمت نفت در ماه مارس به دلیل اختلالات ناشی از جنگ روسیه و اوکراین به بالاترین حد سالانه (130.50 دلار) رسید. شرایط فعلی بازار ممکن است منجر به افزایش قیمت‌های نفت خام شود زیرا انتظارات برای تقاضای قوی با نشانه‌هایی از عرضه محدود برآورده می‌شود.

ذخایر نفت خام ایالات متحده در زیر سطح قبل از همه گیری باقی می ماند

به نظر می رسد افزایش اخیر قیمت نفت قبل از رکورد (147.27 دلار) متوقف شده است زیرا افزایش سریع چشم انداز مصرف را کاهش می دهد. با این حال، داده های چاپ شده اخیر از ایالات متحده نشان می دهد که تقاضا در سال 2022 در بحبوحه روند نزولی موجودی انبارهای نفت خام همچنان قوی خواهد بود.

سهام پایانی هفتگی ایالات متحده به استثنای SPR نفت خام

لطفا توضیحی برای تصویر اضافه کنید.

منبع: اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده

ذخایر ایالات متحده بسیار کمتر از سطح مشاهده شده در زمان شروع همه گیری باقی مانده است و در پایین ترین سطح خود از سال 2018 قرار دارد. کاهش محدودیت های COVID-19 ممکن است به افزایش مصرف نفت خام ادامه دهد. سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) چشم انداز خوشبینانه ای را برای سال 2022 حفظ کرده است.

اوپک پیش بینی خود را برای سال 2022 حفظ می کند

گزارش ماهانه بازار نفت اوپک (MOMR) برای ماه مارس نشان داد که «تقاضای جهانی نفت در دسامبر 2021 رشد قوی 6.5 میلیون بشکه در روز سالانه را ثبت کرده است.» این به روز رسانی ادامه داد که «در حال حاضر، رشد تقاضای جهانی نفت در سال 2022 همچنان ادامه دارد. بدون تغییر در 4.2 مگابایت در روز، با توجه به عدم قطعیت بالا و سیالیت شدید تحولات در هفته های اخیر.

لطفا توضیحی برای تصویر اضافه کنید.

با این وجود، MOMR بیان می‌کند که «آخرین داده‌های ماهانه موجود برای ایالات متحده حاکی از افزایش شدید نیاز نفت است». انتظارات برای تقاضای قوی ممکن است باعث شود که اوپک و متحدانش برنامه فعلی تولید خود را حفظ کنند. این گروه در نظر دارد “تولید کلی ماهانه را 0.4 میلیون بشکه در روز برای ماه آوریل 2022 افزایش دهد.”

تولید نفت خام آمریکا همچنان راکد است

این چشم‌انداز خوش‌بینانه نشان می‌دهد که اوپک رویکردی تدریجی را برای بازگرداندن تولید به سطح قبل از همه‌گیری حفظ خواهد کرد. در همین حال، شرایط فعلی بازار ممکن است قیمت نفت را در ماه‌های آینده سرپا نگه دارد، زیرا تولید ایالات متحده همچنان راکد است.

سهام پایانی هفتگی ایالات متحده به استثنای SPR نفت خام

لطفا توضیحی برای تصویر اضافه کنید.

منبع: اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی (EIA)، تولید نفت خام ایالات متحده برای شش هفته متوالی ثابت مانده است، با تولید 11.6 میلیون بشکه در هفته منتهی به 18 مارس. از آنجایی که انتظارات برای تقاضای قوی با نشانه‌هایی از عرضه محدود برآورده می‌شود، ممکن است اصلاحی در روند گسترده‌تر باشد، تا زمانی که اوپک تمایلی به تعدیل برنامه تولید نداشته باشد، نفت خام ممکن است تلاش‌های بیشتری را برای آزمایش بالاترین رکورد (147.27 دلار) انجام دهد.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.