تقارن نوروز و رمضان نیازمند نگاهی متفاوت و برنامه‌ای منسجم است

[ad_1] ایسنا/خراسان رضوی معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: ما باید به تقارن ایام نوروز با ماه رمضان نگاهی متفاوت و برای آن برنامه منسجمی داشته باشیم و تدابیری را برای سال آینده نیز اتخاذ کنیم تا مشکلات امسال دوباره تکرار نشود.   یوسف بیدخوری امروز، ۲۷ فروردین

کد خبر : 346732
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸
تقارن نوروز و رمضان نیازمند نگاهی متفاوت و برنامه‌ای منسجم است

[ad_1]

ایسنا/خراسان رضوی معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: ما باید به تقارن ایام نوروز با ماه رمضان نگاهی متفاوت و برای آن برنامه منسجمی داشته باشیم و تدابیری را برای سال آینده نیز اتخاذ کنیم تا مشکلات امسال دوباره تکرار نشود.  

یوسف بیدخوری امروز، ۲۷ فروردین ماه، در سمینار «زیارت نوروزی، تکریم زائر در رمضان» که در پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ما برای اولین بار تجربه پیک سفر نوروز همزمان با ماه رمضان را شاهد بودیم و در این زمینه مشکلی نداشتیم. ما در حوزه‌هایی که اصناف با محدودیت‌هایی مواجه بودند و در زمینه واحدهای اقامتی با مشکلی روبه‌رو نشدیم.

وی افزود: هر سال مساعدت‌هایی در واحدهای اقامتی صورت می‌گیرد که به این وسیله با مشکلاتی مواجه نبوده‌ایم. با توجه به خدماتی که اداره کل میراث فرهنگی در ستاد خدمات سفر بر عهده داشت نظارت بر واحدها انجام شد. 

معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی تصریح کرد: فراهم شدن مراکزی برای اسکان زائران و مسافران توسط دستگاه‌های خدمت‌رسان تحت نظارت کمیته اسکان خدمات سفر بوده است. عمده واحدهایی که در مشهد داریم، ارزان‌قیمت است. حتی فضاهای اضطراری که فراهم می‌شود، طبیعتا با هزینه اندک در اختیار زائران و مسافران قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بزرگترین مشکل ما بحث اسکان و نظارت است، گفت: همانطور که امسال از آبان ماه جلساتی را در کمیته خدمات سفر برگزار کردیم، باید برای سال آینده نیز تدابیر خود را در زمینه تعطیلات نوروز و ماه رمضان اتخاذ کنیم تا مشکلاتی که امسال با آن مواجه بودیم را در سال آینده شاهد نباشیم.

بیدخوری تصریح کرد: تصور می‌کنم باید در بحث رمضان یک متولی مانند آستان قدس رضوی وجود داشته باشد تا از هم‌اکنون برنامه‌هایی را متناسب با ماه رمضان در نظر بگیرد. همانطور که در سال‌های گذشته شاهد آن بودیم که رستوران‌ها در ماه رمضان فعالیت زیادی نداشتند و تنها هتل‌ها آن هم پذیرایی از مهمان‌های خود را در دستور کار قرار می‌دادند.

وی اضافه کرد: بنابراین ما باید از امروز که می‌دانیم سال آینده همزمان با تعطیلات نوروز ماه رمضان را نیز در پیش داریم، برنامه داشته باشیم زیرا با توجه به اینکه ماه رمضان با نوروز تلاقی پیدا کرده بود، زائران نتوانستند بدون مشکل ایامی را در مشهد بگذارنند و تصمیم گرفتند که سفر خود را در بازه زمانی ۲ الی سه روزه خاتمه دهند.

بیدخوری ادامه داد: در سنوات گذشته ما مسائلی مانند کرونا و تورم را داشتیم که روی سفر افراد تاثیر گذاشته بود. همچنین مشکلی که امسال و در گذشته با آن روبه‌رو بودیم، موضوع حمل‌ونقل است که ضربه زیادی به واحدهای اقامتی زده و ۸۰ درصد افراد با وسایل نقلیه خود سفر می‌کنند.

انصراف از سفر نوروزی به دلیل مشکل بودن تهیه بیلت

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات امسال این بود که افراد برای سفر به مشهد با نبود یا کمبود بلیت هواپیما و قطار روبه‌رو شده بودند که همین موضوع آن‌ها را از سفر منصرف کرده بود. این اتفاق باعث می‌شود که به صنعت گردشگری آسیب وارد شود؛ به همین علت باید برای وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز تدابیری درست اندیشیده شود. دستگاه‌های متولی باید از امروز به فکر باشند تا در سال آینده و آغاز ماه رمضان مشکلاتی برای زائران و گردشگران به وجود نیاید.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.