تفنگداران آمریکایی وارد یمن شدند

[ad_1] به نوشته آژانس مطبوعات یمن، ورود این تفنگداران نیروی دریایی آمریکا پس از ورود نیروهای مشترک آمریکا و انگلیس به فرودگاه استان المهره در اواخر ژانویه انجام شده است.   فعالیت‌های آمریکا و انگلیس در استان‌های تحت کنترل نیروهای ائتلاف و دولت فراری منصور هادی به ویژه پس از سفر «کریستوفر هنزل»  سفیر آمریکا به

کد خبر : 43770
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
تفنگداران آمریکایی وارد یمن شدند

[ad_1]

به نوشته آژانس مطبوعات یمن، ورود این تفنگداران نیروی دریایی آمریکا پس از ورود نیروهای مشترک آمریکا و انگلیس به فرودگاه استان المهره در اواخر ژانویه انجام شده است.  

فعالیت‌های آمریکا و انگلیس در استان‌های تحت کنترل نیروهای ائتلاف و دولت فراری منصور هادی به ویژه پس از سفر «کریستوفر هنزل»  سفیر آمریکا به فرودگاه الغیضه در اوایل دسامبر سال گذشته ، انجام می‌شود.  

پیشتر در تیرماه سال گذشته سخنگوی نظامی جنبش انصارالله از کشف سلاح‌های ارسال‌شده از سوی آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا برای ائتلاف سعودی در یمن خبر داده بود و در یک کنفرانس خبری گفته بود که ماهیت اصلی آژانس آمریکایی این است که تلاش می‌کند برنامه‌ها و اهدافش را بر مردم یمن تحمیل کند. این آژانس نقش‌های اطلاعاتی خود را با شعارهای انسانی به انجام می‌رساند.

سرتیپ یحیی سریع تاکید کرد: آمریکا از حمایت‌های نظامی،‌ لجستیکی و اطلاعاتی ائتلاف سعودی در جنگش علیه یمن دست برنداشته است. آژانس یادشده نیز زیرنظر مستقیم وزارت خارجه آمریکاست و به نفع دشمنان یمن عمل می‌کند.

وی افزود: واشنگتن پشت‌سر ائتلاف متجاوز سعودی قرار دارد. این آمریکاست که این ائتلاف را مجهز به سلاح می‌کند،‌ اهدافش را مشخص می‌کند و بر جنایت‌های وحشیانه‌اش در حق مردم یمن سرپوش می‌گذارد. 

سخنگوی انصارالله ادامه داد: مردم ما با سلاح‌های آمریکایی کشته می‌شوند. مردم ما در رنج و سختی هستند زیرا آمریکا از دست‌ نشانده‌هایش در منطقه یعنی عربستان و امارات حمایت ‌می‌کند.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت با حمایت آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما پس از گذشت ۶ سال از این تجاوز وحشیانه، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند. 

در طی این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.    

310 310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.