تفاوت کرونا با آنفلوآنزا چیست؟

با رسیدن فصل پاییز و سرما بسیاری از افراد نگران ابتلا به کرونا یا آنفلوآنزا هستند و هر عطسه و سرفه‌ای را نشانه ابتلا می‌دانند، رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره تفاوت این دو بیماری گفت: آنفلوانزا ناگهانی و با بدن درد شدید، کوفتگی و تب بالا همراه است، اما کرونا

کد خبر : 260603
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
تفاوت کرونا با آنفلوآنزا چیست؟



با رسیدن فصل پاییز و سرما بسیاری از افراد نگران ابتلا به کرونا یا آنفلوآنزا هستند و هر عطسه و سرفه‌ای را نشانه ابتلا می‌دانند، رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره تفاوت این دو بیماری گفت: آنفلوانزا ناگهانی و با بدن درد شدید، کوفتگی و تب بالا همراه است، اما کرونا خفیف تر شروع شده و علائم آن معمولا بعد از ۲۴ تا ۴۸ ساعت نمایان می‌شود.

به گزارش هوشمند نیوز، دکتر ابراهیم قادری در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه در این فصل گردش ویروس‌ها افزایش پیدا می‌کند، گفت: همه بیماری‌های عفونی تنفسی که از طریق راه تنفسی منتقل می‌شوند کم و بیش دارای علائم مشابهی هستند و تفاوت‌هایی نیز دارند.

وی افزود: تفاوت آنفلوانزا با کرونا در این است که شیوع آنفلوانزا خیلی پر سر و صدا و ناگهانی و با بدن درد شدید، کوفتگی و تب بالا همراه است، اما کرونا حالات موذیانه‌ای دارد و خفیف تر شروع می‌شود و معمولاً علائم آن بعد از ۲۴ تا ۴۸ ساعت نمایان می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه سیستم بهداشتی وزارت کشور برای افراد پرخطر و پرسنل بهداشت و درمان علاقمند به تزریق واکسن، واکسن آنفلوانزا تهیه کرده است، گفت: ۹۰۰ هزار دز واکسن آنفلوانزا برای سیستم بهداشتی تأمین شده که شامل برخی گروه‌های پرخطر، مادران باردار و پرسنل بهداشتی که به شدت در خطر هستند فراهم شده و بقیه افراد باید از بخش خصوصی تهیه کنند.

دکتر قادری درمورد نحوه پیشگیری از بیماری آنفلوانزا، گفت: پیشگیری از آنفلوانزا مانند کروناست. کسی که بیمار می‌شود باید مراقب باشد که دیگران را آلوده نکند، ماسک بزند، موقع سرفه و عطسه دستمال کاغذی استفاده کند، دستگیره‌های در را لمس نکند، از دست دادن و روبوسی پرهیز کرده و مایعات گرم و داروهای تجویز شده توسط پزشک را مصرف کند.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.