تغییر عجیب قیمت گوشت فقط در یک‌سال/ گوساله از ۲۴۰ هزار تومان به ۷۵۰ هزار تومان تغییر کرد

[ad_1] به دنبال تداوم روند افزایش قیمت گوشت گوساله در بازار، گمرک کشور تعرفه واردات این محصول را تا پایان امسال حذف کرد. بر اساس بخشنامه جدید دفتر واردات گمرک ایران به گمرکات اجرایی سراسر کشور، سود بازرگانی واردات گوشت گوساله تازه و منجمد شامل لاشه، شقه و قطعات با استخوان با تعرفه های مشخص

کد خبر : 428471
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
تغییر عجیب قیمت گوشت فقط در یک‌سال/ گوساله از ۲۴۰ هزار تومان به ۷۵۰ هزار تومان تغییر کرد

[ad_1]

به دنبال تداوم روند افزایش قیمت گوشت گوساله در بازار، گمرک کشور تعرفه واردات این محصول را تا پایان امسال حذف کرد.

بر اساس بخشنامه جدید دفتر واردات گمرک ایران به گمرکات اجرایی سراسر کشور، سود بازرگانی واردات گوشت گوساله تازه و منجمد شامل لاشه، شقه و قطعات با استخوان با تعرفه های مشخص شده تا پایان سال صفر درصد لحاظ خواهد شد.

هیات وزیران خرداد امسال نرخ گمرکی گوشت قرمز را از ۴ درصد به یک درصد کاهش داده بود که بر اساس ابلاغیه جدید گمرک قرار است واردات گوشت گوساله تا پایان سال مشمول تعرفه صفر شود. این اقدام، ۱۰ روز بعد از آن انجام می‌شود که روزنامه همشهری در گزارشی به افزایش خزنده قیمت گوشت گوساله در ماه‌های اخیر به رغم واردات گسترده این محصول پرداخته بود.

رشد قیمت گوشت گوساله با وجود واردات

در گزارشی که ۹ آبان‌ماه با تیتر «دلایل افزایش قیمت گوشت گوساله» در صفحه اقتصادی خود منتشر کرد به رشد ۲۰۰ هزار تومانی قیمت هر کیلو گوشت گوساله از خرداد تا شهریور پرداخت. در این گزارش که نسخه کامل آن با تیتر «افزایش خزنده قیمت گوشت گوساله» در همان تاریخ نیز منتشر شد، ضمن پرداختن به دلایل رشد شدید قیمت گوشت گوساله در نیمه اول امسال، به این نکته پرداخته شده بود که برخلاف مورد گوشت گوسفندی، واردات مداوم گوشت گوساله از شهریورماه به کاهش قیمت این محصول منجر نشده و رشد قیمت آن تحت‌الشعاع قیمت گوسفندی قرار گرفته و مغفول مانده است.

سید مهدی میرزا امین، نایب‌رئیس اتحادیه گوشت گاوی تهران در آن زمان، دلیل اصلی رشد قیمت گوشت کوساله را کاهش کشتار دام سنگین داخلی و دلیل فرعی آن را توقف مقطعی واردات گوشت منجمد عنوان کرد که به گفته او، باعث شد فشار تقاضای مصرف‌کنندگان گوشت منجمد شامل رستوران‌ها، کترینگ‌ها و تولیدکنندگان سوسیس و کالباس به بازار گوشت گرم هدایت شود.

در حال حاضر بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی روزانه ۲۵۰ تن گوشت گرم گوسفندی و گوساله به کشور وارد می‌شود و بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده و با هدف تعدیل قیمت گوشت در بازار، این واردات تا پایان امسال ادامه خواهد داشت. آغاز واردات گسترده گوشت گرم که از اواخر مرداد آغاز شد، قیمت گوشت گوسفندی را به طور محسوسی در بازار کاهش داده و با حذف تعرفه واردات گوشت گوساله پیش‌بینی می‌شود روند کاهش قیمت این محصول نیز آغاز شود.

تغییر عجیب قیمت گوشت فقط در یک‌سال/ گوساله از ۲۴۰ هزار تومان به ۷۵۰ هزار تومان تغییر کرد

۲۳۳۲۲۰

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.