تغییر روند بازارهای سنتی سرمایه‌ای/ پربازده‌ترین بازار ایران در تیرماه شناسایی شد

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی کاشناسان به استناد معاملات صرت گرفته در بازار سرمایه معتقدند سایه زیان از سر بورس تهران کم شده است و بحران این بازار استراتژیک در حال جمع شدن است. بازگشت رونق به بازار سرمایه البته سبب شده است برخی گرانی شدید خود را از بازگشت انتظارات تورمی به اقتصاد مطرح

کد خبر : 80690
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
تغییر روند بازارهای سنتی سرمایه‌ای/ پربازده‌ترین بازار ایران در تیرماه شناسایی شد


 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی کاشناسان به استناد معاملات صرت گرفته در بازار سرمایه معتقدند سایه زیان از سر بورس تهران کم شده است و بحران این بازار استراتژیک در حال جمع شدن است.

بازگشت رونق به بازار سرمایه البته سبب شده است برخی گرانی شدید خود را از بازگشت انتظارات تورمی به اقتصاد مطرح کنند.

بیشتر بخوانید:

                       صنعت ساخت و ساز در رکود/قیمت ساخت هر مترمربع واحد مسکونی چقدر است؟

مصطفی صفاری معتقد است بورس اوراق بهادار روند صعودی خود را از سر گرفته است اما نکته مهم اینجاست که در این روند صعودی نباید در انتظار شکسته شدن رکوردها و رشد شارپی بازار سرمایه بود.  از سوی دیگر نوید خاندوزی، کارشناس اقتصادی نیز گفته است: بازار سهام اکنون در معاملات خود بر مدار درستی در حال حرکت است، مشکل کنونی بسیاری از سرمایه گذاران حاضر در بورس، مقایسه معاملات این بازار در روزهای کنونی با روند سال گذشته است.

وی، تغییر در ذهنیت‌ها را لازمه ایجاد تعادل در معاملات بازار سرمایه دانست و به ایرنا گفت: سهامداران بهتر است این موضوع را برای همیشه در سرمایه‌گذاری‌های خود مورد توجه قرار دهند که امکان دارد دیگر هیچ وقت روند معاملات سال ٩٩ بازار سهام تکرار نشود.

خاندوزی ادامه داد: سهامدارانی که این موضوع را سرلوحه سرمایه‌گذاری خود در بازار قرار دهند، متوجه این موضوع خواهند بود که بورس اکنون بر مدار درستی در حال حرکت است و روند آن به هیچ عنوان غیرطبیعی نیست.

بررسی وضعیت بازدهی بازارها نشان می‌دهد که بورس اوراق بهادار با فاصله معنا داری از سایر بازارها رشدی ۱۲ درصدی را در تیرماه سال ۱۴۰۰ تجربه کرده است.

این فاصله، تفاوتی چند برابری با رشد تمامی بازارهای سرمایه‌ای در ایران دارد. نکته اینجاست که پس از مدتها بار دیگر تمامی بازارهای ایران مثبت شده و همین امر نگرانی از بازگشت تورم به اقتصاد را تقویت کرده است.

 بازدهی یورو بالاتر از دلار

بازار ارز در ماه‌های اخیر نوسانی قابل توجه را تجربه کرده است. در حالی که انتظارات بر کاهش قیمت ها در بازار ارز استوار بود اما در روند قیمت ها در این بازار افزایشی شد و حتی دلار تا آستانه کانال ۲۵ هزار تومان نیز پیشروی کرد.

 در نهایت اما با عقب‌نشینی پله ای به کف کانال ۲۴ هزار تومان بازگشت و بازدهی این بازار در تیرماه در محدوده دو درصد گزارش شد. موج خرید ارز از صرافی بانکی با استفاده از کارت ملی اما افزایش یافت. معامله‌گران دو دولیل را عامل رشد معاملات می‌دانند. از یک سو ذخیره دلاری پس‌انداز برای مصون ماندن از دستبرد تورم و از سوی دیگر بهره‌گیری از فاصله قیمتی ارز در بازار آزاد و صرافی ملی.

میزان بازدهی قیمت یورو در بازار نیز در همین دوره زمانی بالاتر از دلار و در محدوده سه درصد برآورد می‌شود.

طلا در چه وضعیتی است؟

بازار طلا، دیگر بازار سرمایه‌گذاری سنتی در ایران نیز همگام با نوسان قیمت دلار فرازو فرودهای متعددی راتجربه کرده است. قیمت طلا در بازار ایران البته جدا از بهای دلار تحت تاثیر قیمت طلا در بازارهای جهانی نیز هست و ریزش و افزایش نرخ ها در بازار زمینه را برای نوسان بهای طلا فراهم کرد. قیمت سکه تمام بهار آزادی در محدوده یک میلیون و ۵۹۰ قرار دارد و تعطیلی روزهای ایخر زمینه را برای ثبات قیمت طلا در بازار مهیا کرده است. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در حدود یک یملیون و ۵۰ هزار تومان است.

هر چند تحت تاثیرنوسان نرخ دلار، بهای طلا نیز افزایشی بود اما با رشد ۱.۷درصدی هر گرم طلای ۱۸عیار و ۱.۸درصدی سکه امامی، کمترین بازدهی نصیب سرمایه‌گذاران این بازارها شد.

وقتی مسکن راکد است

گزارش های رسیده حکایت از آن دارد که بازار مسکن در رکودی سخت و سنگین به سر می برد اما صدای پای تورم در ان به گوش می رسد. رشد بهای مصالح ساختمانی یکی از مهمترین دلایل رشد قیمت ها در آتی اعلام شده است. بازار خودرو نیز هر چند با رکود مواجه است اما در تیرماه پذیرای افزایش قیمت ها بود.

223223



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.