تضعیف USD/CAD در پشتیبانی، چشم انداز دلار کانادا به احساسات بازار بستگی دارد

[ad_1] پیش بینی دلار کانادا: دلار کانادا در هفته های اخیر به شدت در برابر دلار آمریکا تضعیف شده است، علیرغم اینکه قیمت نفت قوی در بالاترین حد چندین ساله قرار دارد. اگرچه فاندامنتال ها به نفع قدرت دلار کانادا هستند، اما احساسات همچنان در کوتاه مدت جهت ارزهای بتای بالا را تعیین خواهند کرد.

کد خبر : 207772
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹
تضعیف USD/CAD در پشتیبانی، چشم انداز دلار کانادا به احساسات بازار بستگی دارد

[ad_1]

پیش بینی دلار کانادا:

  • دلار کانادا در هفته های اخیر به شدت در برابر دلار آمریکا تضعیف شده است، علیرغم اینکه قیمت نفت قوی در بالاترین حد چندین ساله قرار دارد.
  • اگرچه فاندامنتال ها به نفع قدرت دلار کانادا هستند، اما احساسات همچنان در کوتاه مدت جهت ارزهای بتای بالا را تعیین خواهند کرد.
  • زمانی که چین قرنطینه ها و سایر اقدامات محدودکننده تحرک را لغو کند، وضعیت بازار می تواند به زودی بهبود یابد

بیشترین خوانده شده: آخرین پوند بریتانیا – آیا GBP/USD 1.2000 را آزمایش خواهد کرد؟

نفت پس از سال 2008 به یکی از صادرات اصلی کانادا تبدیل شد. در نتیجه، این کشور شرایط تجارت خود را بهبود بخشیده و ارز خود را در دوره های افزایش قیمت کالاها افزایش داده است. حالا اما به نظر می رسد چیزی اشتباه است. طی چند ماه گذشته، با افزایش قیمت نفت خام به بالاترین حد در چند سال اخیر، دلار کانادا به طور غیر مستقیم در برابر دلار آمریکا تضعیف شده است. با USD/CAD بیش از 4 درصد از پایین ترین سطح ماه آوریل خود.

اقدام اخیر قیمت دو سوال مهم را مطرح می کند: چه چیزی باعث عملکرد بهتر دلار می شود و آیا این روند ادامه خواهد داشت؟ با بررسی کاتالیزورهای احتمالی، این نمی‌تواند صرفاً واگرایی سیاست‌های پولی یا اختلاف بازدهی باشد، زیرا بانک کانادا تقریباً همگام با فدرال رزرو حرکت کرده است و به‌شدت افزایش نرخ بهره را برای کنترل تورم افزایش داده است. دوم، ایالات متحده قدرت دلار را نیز نمی توان صرفاً با استثناگرایی ایالات متحده هدایت کرد، زیرا اقتصاد کانادا در وضعیت بسیار بهتری قرار دارد و تحلیلگران پیش بینی می کنند رشد تولید ناخالص داخلی آن در سال جاری 4.5 درصد و در سال 2023 به 3 درصد برسد که تقریباً دو برابر انتظار برای ایالات متحده است. ایالت ها.

اگر اصول اساسی نیست، چه چیزی USD/CAD را تقویت کرده است؟ احساس بازار محتمل است مقصر لحن ریسک گریز اخیر و سطوح شدید نوسانات به دلیل اضطراب رکود تورمی پیشنهادی قوی برای دارایی‌های امن ایجاد کرده‌اند و معامله‌گران را به سمت تخلیه ارزهای بتا بالا سوق داده‌اند. نمودار زیر، که قراردادهای آتی S&P 500 و USD/CAD (مقیاس معکوس برای تجسم بهتر) را پوشش می‌دهد، به نظر می‌رسد که از استدلال احساسات پشتیبانی می‌کند. در آن، ما تقریبا می بینیم همبستگی منفی کامل بین این دو دارایی از زمان شروع جنگ در اوکراین، با هر فروش سهام همزمان با افزایش دلار/کادر کانادا.

USD/CAD (معکوس) در مقابل S&P 500 Futures

معاملات آتی USDCAD در مقابل S&P 500

منبع: TradingView

با توجه به اینکه احساسات منفی کاتالیزور اصلی نزولی برای دلار کانادا بوده است، منطقی است استدلال کنیم که این روند می تواند به سرعت معکوس شود پس از بهبود وضعیت و جهانی سهام خون ریزی را متوقف می کند و به ارز اجازه می دهد تا با پایه های محکم خود هماهنگ شود. با پیشنهاد چین مبنی بر اینکه دولت می تواند تخریب شانگهای را آغاز کند قفل ها در روزهای پیش رو، وضعیت شدید بدبینی می تواند شروع به کاهش کند و راه را برای تثبیت دارایی های ریسک هموار کند. گفت، تیاو “لونی” است اگر خلق و خوی از ترس به شادی تغییر کند، در موقعیت مناسبی برای قدرت گرفتن در برابر دلار آمریکا قرار دارد. این یعنی که الف بزرگ عقب کشیدن در USD/CAD می تواند در گوشه و کنار باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال، پس از دفع مقاومت فیبوناچی در 1.3025، USD/CAD به سمت حمایت کلیدی در ناحیه 1.2900 سقوط کرده است. اگر خرس‌ها بتوانند این کف را در جهت نزولی بشکنند، فعالیت فروش می‌تواند تسریع شود و راه را برای حرکت به سمت 1.2725 هموار کند. در ضعف بیشتر، تمرکز به پایین‌ترین سطح سال 2022 تغییر می‌کند که از 1.2460 تا 12400 را شامل می‌شود. در سمت دیگر، اگر خرید مومنتوم از سر گرفته شود، مقاومت اولیه در 1.3025 ظاهر می شود. اگر این سقف شکسته شود، گاوها می توانند به 1.3180 حمله کنند.

نمودار فنی USD/CAD

USDCAD

نمودار USD/CAD با استفاده از TradingView تهیه شده است

ابزارهای آموزشی برای تاجران

  • تازه شروع کردی؟ دانلود مبتدیان راهنمای معامله گران FX
  • آیا می خواهید در مورد شخصیت تجاری خود بیشتر بدانید؟ را بگیرید مسابقه DailyFX و دریابید
  • داده های موقعیت یابی مشتری IG اطلاعات ارزشمندی را در مورد احساسات بازار ارائه می دهد. راهنمای رایگان خود را دریافت کنید در مورد نحوه استفاده از این اندیکاتور تجاری قدرتمند در اینجا.

— نوشته شده توسط دیگو کولمن، استراتژیست بازار برای DailyFX



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.