تصویب قطعنامه تحریم جمهوری آذربایجان در سنای فرانسه و اعتراض باکو

به نقل از خبرگزاری آناتولی، سنای فرانسه روز سه‌شنبه با ۲۹۵ رای موافق در مقابل یک رای موافق، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن از دولت فرانسه می‌خواهد آذربایجان را به دلیل حملات این کشور به ارمنستان و قره‌باغ کوهستانی تحریم کند. این قطعنامه همچنین آذربایجان را به دلیل حمله به خاک ارمنستان در

کد خبر : 281661
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴
تصویب قطعنامه تحریم جمهوری آذربایجان در سنای فرانسه و اعتراض باکو



به نقل از خبرگزاری آناتولی، سنای فرانسه روز سه‌شنبه با ۲۹۵ رای موافق در مقابل یک رای موافق، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن از دولت فرانسه می‌خواهد آذربایجان را به دلیل حملات این کشور به ارمنستان و قره‌باغ کوهستانی تحریم کند.

این قطعنامه همچنین آذربایجان را به دلیل حمله به خاک ارمنستان در ماه سپتامبر محکوم می‌کند و از باکو می‌خواهد نیروهای خود را از ارمنستان خارج کند و قطعنامه سنا در سال ۲۰۲۰ را که از دولت فرانسه می‌خواهد قره باغ کوهستانی را به رسمیت بشناسد، مجدداً تأیید می‌کند. همچنین خواستار تضمینی می‌شود که وضعیت کریدور لاچین، که منطقه را به ارمنستان متصل می کند، بدون تغییر باقی بماند.

در این قطعنامه آمده است: ما از دولت می‌خواهیم تا همراه با متحدان اروپایی، قوی‌ترین و مناسب‌ترین ابزارها را برای پاسخ به حملات جدید آذربایجان، از جمله مصادره اموال رهبران آذربایجان و امکان ممنوعیت واردات آذربایجان در نظر بگیرد.

سنای فرانسه همچنین از دولت فرانسه می‌خواهد با توجه به «تقویت توان دفاعی ارمنستان»، موضوع راه‌اندازی دفتر کمک‌های بشردوستانه در قره‌باغ کوهستانی و همچنین «حمایت پاریس از ایروان را به هر طریق» بررسی کند.

اولیویه بشت، وزیر تجارت خارجی فرانسه که به نمایندگی از وزیر امور خارجه این کشور در مناظره سنا حضور داشت، اعتراضی به پذیرش این قطعنامه نکرد. اما وی همچنین توضیح نداد که آیا دولت راه تحریم را در پیش خواهد گرفت یا خیر. او گفت: “هیچ کشوری در جهان برای حمایت از ارمنستان بیشتر از این کار نمی کند.”

بحث درباره این قطعنامه در مجلس سنای فرانسه در پاریس با اعتراضی که توسط نمایندگان جامعه محلی آذربایجان سازماندهی شده بود همراه بود.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز با انتشار بیانیه‌ای عنوان داشت: «این قطعنامه سنای فرانسه دارای شروط بسیار غیرواقعی، غلط و توهین‌آمیز است و همچنین به تضعیف روند عادی‌سازی روابط میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان کمک می‌کند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «فرانسه بار دیگری به عنوان کشوری که ادعا می‌کند قصد کمک به روند عادی‌سازی را دارد، موضع یکجانبه سیاسی و مغرضانه خود را نشان داد و تصمیم آن‌ها کاملا غیرقانونی است. به طور کلی، ادعاهای دور از ذهن و این قطعنامه سنای فرانسه نشان می‌دهد که آن‌ها وقایع تاریخی و وضعیت کنونی در منطقه را نادیده می‌گیرند.»

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌اش ضمن بیان اینکه منطقه مورد مناقشه قره‌باغ به عنوان “سرزمین جمهوری آذربایجان” به رسمیت شناخته شده است، تاکید کرد: «سنای فرانسه، اشغال شدن خاک جمهوری آذربایجان توسط ارمنستان را به مدت تقریبا سه دهه نادیده گرفته است. حقوق و امنیت مردم ارمنستانی که در این منطقه زندگی می‌کنند، به مسائل داخلی جمهوری آذربایجان مربوط می‌شود و حقوق آن‌ها براساس قانون اساسی کشور ما تضمین خواهد شد.»

سفیر جمهوری آذربایجان در فرانسه در توییتر نوشت: «قطعنامه سنا فرانسه در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۲۲ باری دیگر نشان داد که این کشور موضع مغرضانه‌ای دارد و به روند عادی‌سازی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان کمک نمی‌کند و به تلاش‌هایی در راستای ایجاد صلح در منطقه ضربه می‌زند.»

الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه روز شنبه درخصوص روند عادی‌سازی روابط میان باکو و ایروان تلفنی گفت‌وگو کردند.

310310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.