تصمیم نرخ بهره RBA چه زمانی است و چگونه می تواند AUD/USD را تحت تاثیر قرار دهد؟

[ad_1] مانند هر سه‌شنبه اول ماه، بانک مرکزی استرالیا (RBA) در حوالی ساعت 03:30 بامداد به وقت گرینویچ آماده است تا آخرین جلسه سیاست پولی و تصمیم‌گیری نرخ بهره را ارائه کند. انتظار می رود RBA نرخ بهره معیار را بدون تغییر در حدود 0.10٪ نگه دارد و هیچ تغییری در خرید هفتگی اوراق قرضه

کد خبر : 139171
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۰۲
تصمیم نرخ بهره RBA چه زمانی است و چگونه می تواند AUD/USD را تحت تاثیر قرار دهد؟

[ad_1]

مانند هر سه‌شنبه اول ماه، بانک مرکزی استرالیا (RBA) در حوالی ساعت 03:30 بامداد به وقت گرینویچ آماده است تا آخرین جلسه سیاست پولی و تصمیم‌گیری نرخ بهره را ارائه کند.

انتظار می رود RBA نرخ بهره معیار را بدون تغییر در حدود 0.10٪ نگه دارد و هیچ تغییری در خرید هفتگی اوراق قرضه 40 میلیارد دلاری خود ایجاد نکند.

به نظر می رسد ضعف اخیر در داده های تورم سه ماهه سوم استرالیا و شاخص قیمت دستمزد قوی تر به سیاست گذار کمک می کند تا وضعیت موجود را حفظ کند.

با این حال، ترس های ناشی از نوع کووید آفریقای جنوبی، معامله گران AUD/USD را به توجه دقیق به بیانیه نرخ RBA برای دستورالعمل های واضح، با در نظر گرفتن عملکرد فروش بیش از حد جفت استرالیایی در حدود پایین ترین سطح سال 2021، می طلبد.

پیش از این رویداد Westpac گفت:

به این ترتیب، تمرکز دوباره بر روی عبارت بیانیه تصمیم فرماندار، به ویژه هرگونه ارزیابی از آخرین دور داده های اقتصادی، از جمله حساب های ملی سه ماهه سوم، و تغییر محیط خارجی، به ویژه با توجه به تورم قیمت ها در اقتصادهای توسعه یافته، خواهد بود. نشست بعدی بانک، در اول فوریه سال آینده، احتمالا شاهد تغییرات معنادارتری با بررسی برنامه ریزی شده برنامه خرید اوراق قرضه خواهد بود که انتظار می رود خریدها از 4 میلیارد دلار در هفته به 2 میلیارد دلار در هفته قبل از کاهش قیمت اوراق قرضه کاهش یابد. برنامه تا اواسط اردیبهشت

در همین راستا، والریا بدناریک از FXStreet می گوید:

به احتمال زیاد، بانک مرکزی استرالیا یک یادداشت محتاطانه در میان نوع جدید ویروس کرونای Omicron که منجر به محدودیت‌های سفر در این کشور شد، در نظر خواهد گرفت، اگرچه هیچ قرنطینه جدیدی اعلام نشده است. در نهایت، بانک مرکزی وضعیت خوش بینانه خود را حفظ کرده است چشم انداز پیشرفت اقتصادی در همه گیری جاری، چیزی که نباید سرمایه گذاران را شگفت زده کند.

تصمیم RBA چگونه می تواند بر AUD/USD تأثیر بگذارد؟

AUD/USD قبل از تصمیم کلیدی RBA در اوایل روز سه شنبه به بالاترین حد روزانه در حدود 0.7055 رسید. به نظر می‌رسد جفت استرالیایی در میان بازارهای خوش‌بینانه محتاطانه، برای اظهارنظرهای ضعیف RBA آماده می‌شوند. با این حال، باید توجه داشت که وزیر بهداشت استرالیا، گرگ هانت، اخیراً از تزریق واکسن کووید در کشور استقبال کرد و از این رو به بیانیه محکم تر RBA اشاره کرد.

با این حال، معامله گران AUD/USD احتمالاً توجه کمی به رای RBA خواهند داشت، مگر اینکه بانک مرکزی به کاتالیزورهای اصلی یا اشاره ای به کاهش خرید اوراق بهادار در فوریه اشاره کند. با این حال، خوش بینی نسبت به برنامه ملی واکسیناسیون ممکن است به این زوج کمک کند تا آخرین دستاوردها را پس از تصمیم سیاست پولی حفظ کنند.

از نظر فنی، AUD/USD در میان شرایط RSI بیش از حد فروش، جهش را از نوامبر 2020 پایین نگه می دارد. با این حال، عقب نشینی اصلاحی در یک کانال روند نزولی پنج هفته ای باقی می ماند. در حالی که پایین آگوست 2021 در حدود 0.7105 خریداران کوتاه مدت را پیش از رویداد جذب می کند، همگرایی 10-DMA و خط بالای کانال اعلام شده، نزدیک به 0.7125، تبدیل به مهره ای سخت برای گاوها می شود.

نقل قول های کلیدی

تحلیل قیمت AUD/USD: گاوها به دنبال آزمایش 0.71 هستند

خرس‌های AUD/USD از نظر نزولی و ریسک در RBA محروم هستند

پیش‌نمایش بانک رزرو استرالیا: بازیگران بازار به دنبال نکات سخت‌گیرانه هستند

درباره تصمیم نرخ بهره RBA

تصمیم نرخ بهره RBA توسط بانک مرکزی استرالیا اعلام می شود. اگر RBA در مورد چشم انداز تورمی اقتصاد بدبین باشد و نرخ های بهره را افزایش دهد، برای AUD مثبت یا صعودی است. به همین ترتیب، اگر RBA دیدگاه بدی نسبت به اقتصاد استرالیا داشته باشد و نرخ بهره جاری را حفظ کند یا نرخ بهره را کاهش دهد، منفی یا نزولی تلقی می شود.

.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.