تصمیم بانک انگلستان (BoE) در مورد نرخ بهره چه زمانی است و چگونه می تواند بر GBP/USD تأثیر بگذارد؟

[ad_1] اشتراک گذاری: تصمیم سیاست پولی BoE – بررسی اجمالی بانک مرکزی انگلیس (BoE) قرار است تصمیم سیاست پولی خود را پنجشنبه ساعت 11:00 به وقت گرینویچ اعلام کند. انتظار می رود بانک مرکزی بریتانیا نرخ بهره را 25 واحد در ثانیه دیگر افزایش دهد و دوازدهمین افزایش متوالی را در بحبوحه افزایش

کد خبر : 358097
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
تصمیم بانک انگلستان (BoE) در مورد نرخ بهره چه زمانی است و چگونه می تواند بر GBP/USD تأثیر بگذارد؟

[ad_1]


اشتراک گذاری:

تصمیم سیاست پولی BoE – بررسی اجمالی

بانک مرکزی انگلیس (BoE) قرار است تصمیم سیاست پولی خود را پنجشنبه ساعت 11:00 به وقت گرینویچ اعلام کند. انتظار می رود بانک مرکزی بریتانیا نرخ بهره را 25 واحد در ثانیه دیگر افزایش دهد و دوازدهمین افزایش متوالی را در بحبوحه افزایش مداوم تورم مصرف کننده در بریتانیا رقم بزند. جدا از این، سرمایه گذاران بر بیانیه سیاست پولی همراه که پیش بینی های اقتصادی و تورمی کمیته سیاست پولی (MPC) را ارائه می کند، تمرکز خواهند کرد. پس از آن کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست در ساعت 11:30 به وقت گرینویچ برگزار خواهد شد، جایی که نظرات فرماندار اندرو بیلی برای یافتن سرنخ هایی در مورد چشم انداز سیاست به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گفته ماتیاس سالورد، تحلیلگر ارشد در FXStreet، انتظارات زیاد از بازار ممکن است به این معنی باشد که یک غافلگیری از طرف دوویش ممکن است در کار باشد: «لحن جنگ طلبی مورد انتظار باید ارز را تقویت کند. با این حال، برخی از این موارد در حال حاضر وارد بازار شده است، بنابراین اگر بانک مرکزی انگلیس (BoE) موضع بدتری اتخاذ کند، پوند ممکن است با فشار نزولی مواجه شود.

تحلیلگران Nomura پیش‌نمایش کوتاهی ارائه می‌کنند و می‌نویسند: «ما انتظار داریم BoE نرخ‌ها را 25 bps افزایش دهد. در حالی که ما می‌بینیم که ریسک‌ها برای دیدگاه مرکزی ما به سمت صفر به جای 50 واحد در ثانیه متمایل می‌شوند (مخصوصاً با نگرانی‌های بانکی مجدد)، ما فکر می‌کنیم که شانس چیزی غیر از افزایش 25 واحدی در ثانیه کم است. این یک جلسه MPR است و ما انتظار داریم که بانک اگر نگوییم تمام رکودی را که قبلاً انتظار داشت حذف کند. پیش‌بینی‌های تورم در افق پایانی بانک هنوز بسیار پایین به نظر می‌رسند، و اگر بانک انتظارات خود را بالا ببرد، شگفت‌زده نخواهیم شد – به خصوص با توجه به تورم اصلی و پیش‌بینی‌های تولید ناخالص داخلی قوی‌تر. ما شاهد هستیم که بانک در ماه ژوئن مجدداً نرخ‌ها را 25 واحد در ثانیه افزایش داد و به اوج 4.75 درصد رسید. پس از آن، شاهد کاهش نرخ از نیمه دوم سال 2024 هستیم تا نرخ ها را تا اوایل سال 2025 به 3.50 درصد کاهش دهیم.

چگونه می تواند بر GBP/USD تاثیر بگذارد؟

با توجه به ریسک رویداد بانک مرکزی، GBP/USD در روز پنجشنبه تحت فشار شدید فروش قرار گرفت و در بحبوحه افزایش تقاضای دلار آمریکا (USD) از بالاترین سطح یک ساله خود که روز قبل لمس شد، بیشتر عقب نشینی کرد. اگر چه بعید است، یک شیب ضعیف BoE می‌تواند فشار نزولی بیشتری بر پوند انگلیس وارد کند و زمینه را برای عقب‌نشینی اصلاحی معنی‌دار برای این شرکت فراهم کند.

در مقابل، واکنش بازار به 25 bps و (یا) یک موضع خنثی ممکن است نتواند گاوها را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو (فدرال رزرو) به پایان چرخه افزایش نرخ بهره در یک سال نزدیک می‌شود، می‌تواند گرین‌بک را حفظ کند و از جفت پوند/دلار آمریکا حمایت کند. این به نوبه خود نشان می دهد که معامله گران ممکن است ترجیح دهند قبل از انجام شرط بندی های جهت دار جدید منتظر انتشار گزارش تولید ناخالص داخلی بریتانیا در روز جمعه باشند.

Eren Segezer، تحلیلگر ارشد نشست اروپا در FXStreet، سطوح فنی مهم را برای معامله عمده نشان می دهد و می نویسد: “GBP/USD نزدیک به مرز پایین کانال رگرسیون صعودی معامله می شود که در حال حاضر در 1.2570 قرار دارد. میانگین متحرک 50 دوره ای (SMA) این پشتیبانی را نیز تقویت می کند. در صورتی که جفت آن سطح را به عنوان مقاومت تایید کند، 1.2520 (SMA دوره 100) به عنوان هدف نزولی بعدی قبل از 1.2500 (سطح روانی، سطح ایستا) و 1.2460 (SMA دوره 200) همسو می شود.

در مسیر صعودی، 1.2600 (سطح استاتیک) قبل از 1.2650 (نقطه میانی کانال رگرسیون صعودی) مقاومت موقت را تشکیل می دهد. یک بسته چهار ساعته بالاتر از دومی می‌تواند خریداران را جذب کند و به سمت 1.2700 حرکت کند.»

نکات کلیدی

• پیش نمایش بانک انگلستان: بیلی با بی میلی به افزایش بیشتر نرخ ها، صعود پوند را شکست.

• پیش‌نمایش بانک انگلستان: یک رویداد ریسکی برای رالی GBP/USD

• پیش بینی GBP/USD: خریداران از تصمیمات سیاست BoE چشم پوشی می کنند

درباره تصمیم بانک مرکزی برای نرخ بهره

تصمیم BoE Interest Rate توسط بانک انگلستان اعلام شده است. اگر BoE نسبت به دورنمای تورمی اقتصاد بدبین باشد و نرخ های بهره را افزایش دهد، برای پوند مثبت یا صعودی خواهد بود. به همین ترتیب، اگر BoE دیدگاه بدی نسبت به اقتصاد بریتانیا داشته باشد و نرخ بهره را حفظ کند یا نرخ بهره را کاهش دهد، منفی یا نزولی تلقی می‌شود.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.