تصمیمات سنگین وزن نرخ بهره در میان ترس از رکود

[ad_1] در بحبوحه ترس از رکود جهانی، بازارها در حال پیش بینی تصمیمات نرخ بهره بانک های مرکزی سنگین وزن در این هفته هستند. فدرال رزرو، بانک انگلستان (BoE) و بانک مرکزی اروپا (ECB) تصمیمات و بینش خود را در مورد سیاست های پولی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه منتشر خواهند کرد. تصمیم فدرال رزرو

کد خبر : 293482
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
تصمیمات سنگین وزن نرخ بهره در میان ترس از رکود

[ad_1]

در بحبوحه ترس از رکود جهانی، بازارها در حال پیش بینی تصمیمات نرخ بهره بانک های مرکزی سنگین وزن در این هفته هستند. فدرال رزرو، بانک انگلستان (BoE) و بانک مرکزی اروپا (ECB) تصمیمات و بینش خود را در مورد سیاست های پولی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه منتشر خواهند کرد.

تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره فردا منتشر می شود و نظر اجماع نشان می دهد که نرخ بهره از سطح فعلی 4 درصد به 4.5 درصد افزایش می یابد. آیا تصمیم منعکس کننده دیدگاه اجماع خواهد بود؟ اخیراً، همانطور که بسیاری از فعالان بازار امیدوارند، لفاظی فدرال رزرو کمتر جنگ طلبانه بوده است، نه بیشتر کینه توزانه. بانک مرکزی همچنان مصمم به سبقت گرفتن از تورم است، با این حال، در صورتی که آخرین سیگنال های جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، محقق شود، زمان کاهش نرخ بهره می تواند در این ماه باشد.

یک نکته احتیاطی: هنوز احتمال افزایش نرخ بهره بالاتر وجود دارد، به این معنی که سرمایه گذاران و معامله گران عاقلانه هستند که هر دو سناریو را در نظر بگیرند.

نشست دسامبر FOMC به دلیل سیاست های پولی و گزارش پیش بینی های اقتصادی مهم است. این انتشار شامل تغییرات در تولید ناخالص داخلی (GDP)، پیش بینی نرخ تورم و بیکاری است. بازار کار به ویژه یکی از نقاط مهم اقتصاد ایالات متحده پس از همه گیری بوده است. اگر FOMC یک بخش کار آسیب پذیر را در اوایل سال 2023 پیش بینی کند، فعالان بازار ممکن است واکنش نشان دهند زیرا بیکاری بالاتر یکی از نشانه های اصلی ضعف اقتصادی است.

در بریتانیا، تعداد مدعیان برای ماه نوامبر ناامید کننده انتظارات بود و در 30.5K در مقابل اجماع 3.5K و سطح قبلی منهای 6.4K در ماه اکتبر به دست آمد. این بزرگترین افزایش مطالبات مزایای بیکاری از فوریه 2021 بوده است و این پیشرفت درست قبل از تصمیم بانک مرکزی برای نرخ بهره در روز پنجشنبه صورت می گیرد.

انتظار می‌رود که BoE راهنمایی نرخ بهره کلیدی خود را از 3 درصد به 3.5 درصد در پس زمینه تورم بالا که در اکتبر به 11.1 درصد رسیده بود، افزایش دهد. یک تصمیم جنگ‌طلبانه‌تر می‌تواند ترس از رکود اقتصادی را اغراق‌آمیز کند و منجر به افزایش بیکاری شود. همانطور که در مورد ایالات متحده، بیکاری بالاتر به رشد کلی ضعیف تر اشاره دارد، روندی که به دلیل افزایش حمایت مالی از بیکاران، هزینه های متورم زندگی را بر مصرف کنندگان و ایالت سنگین تر می کند.

حال به تصمیم بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه. انتظار می رود بانک مرکزی اروپا سیاست نرخ بهره کلیدی خود را از 2 درصد در حال حاضر به 2.5 درصد در اقدامی متعادل بین کنترل تورم بالا و حمایت از رشد اقتصادی افزایش دهد. هرگونه غافلگیری در سیاست پولی بانک مرکزی اروپا می تواند واکنشی مانند نوسانات در بازارهای ارز و سهام را ایجاد کند.

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگان

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.