تصادفات؛ اولین عامل مرگ و میر در کشور/لزوم توجه به زمان طلایی در نجات بیمار

وزیر بهداشت گفت: سرعت رسیدن اورژانس به بالین بیمار بسیار حیاتی است. سرعت رسیدن اورژانس به بیمار باید به حداقلی ترین زمان ممکن برسد. مردم باید احساس و یقین پیدا کنند که اورژانس هر لحظه در کنارشان است. به گزارش هوشمند نیوز، دکتر بهرام عین اللهی در نشست نوروزی روسای اورژانس پیش بیمارستانی که در

کد خبر : 178329
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
تصادفات؛ اولین عامل مرگ و میر در کشور/لزوم توجه به زمان طلایی در نجات بیمار



وزیر بهداشت گفت: سرعت رسیدن اورژانس به بالین بیمار بسیار حیاتی است. سرعت رسیدن اورژانس به بیمار باید به حداقلی ترین زمان ممکن برسد. مردم باید احساس و یقین پیدا کنند که اورژانس هر لحظه در کنارشان است.

به گزارش هوشمند نیوز، دکتر بهرام عین اللهی در نشست نوروزی روسای اورژانس پیش بیمارستانی که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت حضرت ولیعصر (عج)، بیان کرد: در آستانه نزدیک شدن به ایام نوروز، سفرهای نوروزی و آمادگی برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم هستیم. نیروهای اورژانس نیز به لحاظ نوع خدمتشان، شبانه روزی در حال تلاش هستند که نوعی جهاد محسوب می شود.

وی گفت: ایران، از جمله کشورهای حادثه خیز در آسیا و جهان است، زیرا دارای اقلیم های مختلف و کشوری چهارفصل است. ایران همچنین جاده های زیادی داشته و جزو نوزدهمین کشور جهان از لحاظ پهناوری جاده ای، است. ایران بیش از 293 هزار کیلومتر جاده دارد که بسیاری از آنها استاندارد نیستند.

تصادفات اولین عامل مرگ و میر در کشور است

وی بیان کرد: به غیر از کرونا که در دو سال اخیر جهان را گرفتار کرده است، تصادفات اولین عامل مرگ و میر در کشور است.

توجه به زمان طلایی در نجات بیمار

عین اللهی تصریح کرد: در علم پزشکی، زمان طلایی از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر پس از وقوع حادثه، فرد دچار خونریزی یا ضربه شود و در زمان طلایی به او امدادرسانی نشود، امکان نجات یافتنش کمتر می شود و چنانچه در زمان طلایی امدارسانی شده یا به مرکز درمانی منتقل شود، به احتمال بیشتری می توان نجاتش داد. نیروهای اورژانس در زمان طلایی خود را به بالین بیمار می رسانند و اقدامات حیاتی و پیش بیمارستانی را انجام می دهند. اگر می خواهیم شاخصه های سلامت در کشورمان بالا رود، باید به اورژانس توجه کنیم. یعنی اولین گام ها باید در حوزه اورژانس باشد.

وی ضمن تاکید به استفاده از روش و تجهیزات به روز در حوزه اورژانس، گفت: گام بعدی این است که اورژانس به روز شده و از تکنولوژی های جدید استفاده کند.

ضرورت آموزش های به روز در حوزه اورژانس

عین اللهی به آموزش های دوره ای اشاره و عنوان کرد: سازمان اورژانس باید گام های مهمی در حوزه آموزش مردم و همچنین کادر اورژانس بردارد. ما در زمینه اورژانس نیاز به نیروهای ورزیده و آپدیت داریم. لازم است در برنامه های آموزشی بازنگری و تغییراتی ایجاد شود. تدوین دوره های آموزشی در سطوح مختلف الزامی است. از طرفی، شاید بهتر باشد که نیروهای اورژانس به صورت تخصصی آموزش ببینند؛ یعنی اورژانس روانی، قلبی و تصادفی و ..

ضرورت آموزش عمومی در حوزه اورژانس

وی درخصوص آموزش مردم، گفت: بسیاری از حوادث به دلیل عدم آشنایی مردم با مخاطرات یا اقدامات اولیه برای امدادرسانی اتفاق می افتد. بنابراین، باید آموزش عمومی برای مردم را جدی بگیریم. این آموزش ها می تواند از سطح مدارس آغاز شود.

وی گفت: مدیریت در حوزه اورژانس بسیار مهم است. زیرا همانطور که گفته شد، کشورمان، حادثه خیز است و با وقوع هر نوع حادثه ای، مدیریت بحران اهمیت پیدا خواهد کرد.

وی ضمن تاکید بر استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها مانند تله مدیسین و آی تی در حوزه اورژانس، خاطرنشان کرد: سهولت تماس مردم با اورژانس نیز یکی دیگر از نکاتی است که می تواند در ارتقای خدمات اورژانس کمک کننده باشد، در این زمینه، تعامل با مخابرات مهم است.

وزیر بهداشت درخصوص سرعت رسیدن به صحنه حادثه، گفت: سرعت رسیدن اورژانس به بالین بیمار بسیار حیاتی است. سرعت رسیدن اورژانس به بیمار باید به حداقلی ترین زمان ممکن برسد. مردم باید احساس و یقین پیدا کنند که اورژانس هر لحظه در کنارشان است.

عین اللهی گفت: علاوه بر تامین و ارتقای آمبولانس ها، باید به فکر ارتقای بالگردها و وسایل نقلیه دریایی نیز باشیم. امروزه از پهبادها در جاده ها در زمینه امدارسانی می توان کمک گرفت. کما اینکه در سپاه و وزارت دفاع نیز در زمینه پهباد پیشرفت های خوبی حاصل شده است.

وی درخصوص استفاده از نیروهای داوطلب گفت: این موضوعی است که باید روی آن کار کنیم. مثلا در مورد همیار پلیس کارهایی انجام شده، اما در مورد همیار اورژانس کار نشده است. در اوایل انقلاب مساجد در حوزه کمک های امداد اولیه فعال بودند و در زمینه آموزش فعالیت های زیادی داشتند.

وزیر بهداشت گفت: مردم ایران، مردمانی جهادی هستند. برای مثال، در مبحث کرونا و واکسیناسیون همه به میدان آمده و کمک کردند. اکنون به آمار تزریق روزانه بیش از یک میلیون و 500 هزار واکسن رسیده ایم که به دلیل حضور مردم در صحنه اتفاق افتاده است. اورژانس نیز باید از همراهی مردم استفاده کند.

بنابر اعلام وبدا، وی ضمن تاکید بر اورژانس بیمارستانی و ارتقای خدمات مراکز درمانی پس از رسیدن بیمار، گفت: گاهی اورژانس پیش بیمارستانی تمام تلاش خود را می کند و بیمار را به موقع و با کمترین عارضه به مراکز درمانی می رساند، اما در بیمارستان به دلیل شلوغی بخش اورژانس، ممکن است بیمار دیرتر خدمت دریافت کند که این موضوع هم باید تقویت شود.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.