تشییع جنازه شینزو آبه، نخست‌وزیر کشته شده در ژاپن، واکنش‌های شدیدی را برانگیخت

ترور آبه در ماه ژوئیه مجموعه‌ای از افشاگری‌ها را در مورد روابط بین قانون‌گذاران حزب حاکم لیبرال دموکرات (LDP) که زمانی رهبری می‌کرد و کلیسای اتحاد، سازمانی که منتقدان آن را فرقه می‌نامند، منتشر کرد. کیشیدا به دنبال کنترل آسیب، عذرخواهی و قول قطع پیوند LDP با کلیسایی است که در دهه 1950 در کره

کد خبر : 259575
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ - ۵:۰۰
تشییع جنازه شینزو آبه، نخست‌وزیر کشته شده در ژاپن، واکنش‌های شدیدی را برانگیخت


ترور آبه در ماه ژوئیه مجموعه‌ای از افشاگری‌ها را در مورد روابط بین قانون‌گذاران حزب حاکم لیبرال دموکرات (LDP) که زمانی رهبری می‌کرد و کلیسای اتحاد، سازمانی که منتقدان آن را فرقه می‌نامند، منتشر کرد.

کیشیدا به دنبال کنترل آسیب، عذرخواهی و قول قطع پیوند LDP با کلیسایی است که در دهه 1950 در کره جنوبی تأسیس شد و به خاطر عروسی های دسته جمعی و جمع آوری کمک های مالی تهاجمی معروف است. اما پیامدها برای حزب و دولت او بسیار زیاد بوده است.

به گفته پلیس، قاتل آبه مظنون کلیسا را ​​به فقیر کردن خانواده اش متهم کرد. او در پست های رسانه های اجتماعی قبل از قتل، آبه را به دلیل حمایت از این گروه مقصر دانست.

سخنگوی کلیسا به دلیل مشکلاتی که ممکن است برای مردم ژاپن یا قانونگذاران LDP ایجاد کرده باشد عذرخواهی کرده و گفته است که هرگونه درخواست بیش از حد برای کمک های مالی بیش از حد را سرکوب خواهد کرد. کلیسا همچنین قول داده است که به شکایات یا درخواست‌ها برای بازپرداخت کمک‌های مالی پاسخ دهد.

افشای اینکه حداقل 179 عضو LDP، از جمله چندین قانونگذار برجسته، با کلیسا ارتباط داشته اند، رتبه کیشیدا را به پایین ترین سطح خود از زمان روی کار آمدن او در حدود یک سال پیش رسانده است، و این احتمال را افزایش می دهد که تسلط او بر حزب ضعیف شود و آن را به وجود آورد. اجرای تعهدات سیاستی برای او دشوارتر است.

حدود 62 درصد از پاسخ دهندگان در نظرسنجی اخیر روزنامه ماینیچی گفتند که با برگزاری مراسم تشییع جنازه آبه مخالفند. از جمله دلایلی که پاسخ دهندگان بیان کردند این بود که نخست وزیر سابق شایسته این افتخار نبود و قیمت بالای آن. دولت هزینه را 12 میلیون دلار تخمین می زند – بیش از شش برابر برآورد قبلی – اما نظرات در رسانه های اجتماعی نشان می دهد که بیشتر آنها معتقدند هزینه بیشتری خواهد داشت.

توموآکی ایوای، کارشناس سیاست ژاپن و استاد بازنشسته در دانشگاه نیهون، گفت که برگزاری مراسم تشییع جنازه دولتی «یک اشتباه محاسباتی بزرگ» برای کیشیدا بود. زمانی که او در ابتدا تصمیم به تشییع جنازه گرفت، افراد زیادی موافق بودند، اما پس از آن گزارش‌هایی مبنی بر دخالت آبه با کلیسای اتحاد منتشر شد و بنابراین مخالفت‌ها افزایش یافت.»

رسانه‌های ژاپنی گزارش دادند که این خشم عمومی روز چهارشنبه زمانی که مردی 70 ساله خود را در نزدیکی اقامتگاه نخست‌وزیر در اعتراضی آشکار در مراسم تشییع جنازه دولتی به آتش کشید، به طرز وحشتناکی برجسته شد. مرد در حالی که هوشیار بود به بیمارستان منتقل شد.

چهره تفرقه انگیز

کیشیدا این مراسم را با استناد به دوره طولانی و دستاوردهای آبه در داخل و خارج توجیه کرده است.

مخالفت با مراسم تشییع جنازه نشان می دهد که آبه تا چه حد در جامعه ژاپن تفرقه انگیز باقی مانده است. در حالی که ملی گراها و بسیاری از جناح راست به خاطر سیاست های دفاعی عضلانی و طرفدار بازار او را دوست داشتند، از سوی بسیاری که می خواهند قانون اساسی صلح طلبانه کشور را بدون تغییر نگه دارند مورد تحقیر قرار گرفت.

آخرین مراسم تشییع جنازه یک نخست‌وزیر سابق ژاپن با بودجه کامل دولتی، مراسم تشییع جنازه شیگرو یوشیدا در سال 1967 بود. از آن زمان، هزینه مراسم توسط دولت و LDP پرداخت شده است.

حتی ایساکو ساتو، برنده جایزه صلح نوبل، که 50 سال پیش بر بازگشت اوکیناوا به ژاپن از کنترل ایالات متحده نظارت داشت و قبل از آبه طولانی‌ترین نخست‌وزیر بود، در سال 1975 هنگام مرگش مراسم تشییع جنازه دولتی برگزار نکرد. دولت احساس کرد هیچ مبنای قانونی وجود ندارد. برای این.

یک مراسم تشییع جنازه خصوصی برای آبه در 12 ژوئیه، چهار روز پس از قتل او برگزار شد. برای بزرگداشت عمومی، 6000 مهمان از جمله بیش از 190 هیئت خارجی در سالن نیپون بودوکان توکیو گرد هم می آیند. انتظار می رود حدود 50 رئیس دولت یا دولت حضور داشته باشند و گزارش های رسانه ها می گویند کیشیدا ممکن است با حدود 30 نفر از آنها دیدار کند.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، نارندرا مودی از هند و آنتونی آلبانیز از استرالیا و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا قرار است در این مراسم شرکت کنند.

(گزارش توسط Elaine Lies؛ گزارش اضافی توسط تیم کلی ویرایش توسط دیوید دولان و ویلیام مالارد)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.