تشکیل کمیته‌های فنی اورژانس بیمارستانی در سطح ملی/کاهش ۵۰ درصدی ریسک عفونت با شستشوی دست‌ها

[ad_1] رییس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تشکیل کمیته‌های فنی اورژانس بیمارستانی در سطح ملی خبر داد. به گزارش هوشمند نیوز، دکتر حسن واعظی، گفت: اجرای طرح جهادی ساماندهی و ارتقای کیفی خدمات در اورژانس بیمارستان‌ها و ساماندهی تشکیل کمیته‌های راهبردی فنی ارتقای اورژانس

کد خبر : 364438
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
تشکیل کمیته‌های فنی اورژانس بیمارستانی در سطح ملی/کاهش ۵۰ درصدی ریسک عفونت با شستشوی دست‌ها

[ad_1]

رییس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تشکیل کمیته‌های فنی اورژانس بیمارستانی در سطح ملی خبر داد.

به گزارش هوشمند نیوز، دکتر حسن واعظی، گفت: اجرای طرح جهادی ساماندهی و ارتقای کیفی خدمات در اورژانس بیمارستان‌ها و ساماندهی تشکیل کمیته‌های راهبردی فنی ارتقای اورژانس بیمارستانی نیز از برنامه‌های سال ۱۴۰۲ این مرکز در معاونت درمان خواهد بود. کارگروه راهبردی ارتقای اورژانس بیمارستانی در سطح دانشگاه‌ها به صورت فصلی و کمیته‌های فنی ارتقا اورژانس بیمارستانی به صورت ماهانه تشکیل می‌شوند.

رییس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، مدیریت برنامه ثبت شدت تروما در بیماران حوادث ترافیکی بخش اورژانس بیمارستان و برنامه ثبت حوادث ترافیکی و ایمنی راه‌ها را برنامه‌های دیگر اداره اورژانس بیمارستانی معاونت درمان در حوزه خدمات اورژانس بیمارستانی در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد و گفت:‌ نظارت بر نحوه اجرای صحیح و دقیق دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی ستاد به دانشگاه‌ها به ویژه «دستورالعمل جامع اورژانس بیمارستانی» از مهم‌ترین انتظارات حوزه ستادی از معاونت درمان دانشگاه‌ها است.

وی در خصوص اهمیت ایمنی بیمار و پیشگیری و کنترل عفونت بیمارستانی، گفت: گزارش‌دهی عفونت‌های بیمارستانی موضوع بسیار با اهمیتی است و باید توجه ویژه‌ای به آن کرد. کمیته‌های مشترک معاونت بهداشت و درمان به صورت مستمر این موارد را رصد می‌کنند.

رییس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، اظهار کرد: از ۲۱ دی ماه ۱۴۰۱ «کمیته علمی، کشوری پیشگیری و کنترل عفونت بیمارستانی و مصرف منطقی آنتی بیوتیک» با ابلاغ وزیر و به ریاست معاون درمان در ستاد معاونت درمان تشکیل شده است.

وی افزود: ۱۳۵ استاندارد در حیطه پیشگیری و کنترل عفونت و ایمنی بیمار تدوین شده است. همچنین به روز رسانی و ابلاغ چارچوب استانداردهای بیمارستان‌های دوستدار ایمنی بیمار به عنوان برنامه عملیاتی ایمنی بیمار، آموزش استانداردهای بازنگری شده ایمنی بیمار دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور و به روزرسانی استانداردهای ایمنی بیمار در مصادیق اعتبار بخشی ملی از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

واعظی تاکید کرد: بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت اگر تنها بهداشت و شستشوی صحیح دست‌ها توسط کادر درمان رعایت شود بین ۴۵ تا ۵۰ درصد ریسک عفونت بیماران کاهش می‌یابد.

وی در خصوص مصرف منطقی دارو و آنتی‌بیوتیک‌ها، افزود: با بهره‌مندی از دانش و تجربه استادان رشته‌های تخصصی مختلف، تجویز و مصرف منطقی دارو که یکی از دغدغه‌های وزارت بهداشت است و با آموزش و  فرهنگ‌سازی در این مسیر، اقدام عملی صورت می‌گیرد و می‌بایست نسبت به گذشته با جدیت بیشتری به این امور پرداخت.

واعظی ضمن اعلام آمادگی مراکز درمانی در خصوص ارئه خدمات جهادی در ایام برگزاری مراسم راهپیمایی عظیم اربعین، گفت: دستورالعمل جامع عملیاتی در این خصوص در حال تدوین است و به زودی ابلاغ می‌شود.

وی افزود: در تمام مراکز درمانی دانشگاه‌های مناطق مرزی اربعین از جمله ایلام، کرمانشاه، ارومیه، کردستان، اهواز، آبادان و دانشگاه های شهرهای مرزی در شرق کشور از جمله ایرانشهر، زاهدان، مشهد برای تردد زوار کشورهای همسایه آمادگی زیرساختی و عملیاتی جهت ارائه خدمات درمانی بهینه و به هنگام به زائرین و عشاق اباعبدالله وجود دارد.

وی گفت: تجهیز، آماده سازی و ارتقای ظرفیت خدمات بیمارستان‌ها، برنامه ریزی منسجم جهادی، ملی و اعزام نیروهای پرتلاش و همیشه در صحنه پزشک و پرستار و کادر داوطلب با مشخص شدن دانشگاه‌های معین، جهت همکاری و ارائه خدمات برای برگزاری باشکوه این مراسم در دست اقدام است.

رییس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، گفت: تامین دارو، تجهیزات ضروری در مراکز درمانی جهت ارایه خدمات بهنگام پزشکی در حوادث پرتلفات احتمالی، برنامه ریزی شده و همانند سنوات گذشته تامین خواهد شد.

بنابر اعلام وبدا، وی افزود: تیم واکنش سریع برای هماهنگی اعزام نیرو به صورت شبانه روزی در آن ایام فعال و آماده ارائه خدمات در ستاد معاونت درمان وزارت و حضور در مراکز مرزی و مبادی تردد زائران عزیز هستند.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.