تشکیل شورای راهبردی سرمایه گذاری گردشگری در گیلان برای نخستین بار در کشور

ایسنا/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه گیلان کوه و جنگل و دریا را در خود جای داده و با ۳۴۰۰ واحد گردشگری و اقامتی از مسافران میزبانی می کند، گفت: به زودی شورای راهبری سرمایه گذاری گردشگری گیلان را برای نخستین بار در کشور تشکیل خواهیم داد. ولی جهانی در آیین اختتامیه اولین

کد خبر : 282145
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸
تشکیل شورای راهبردی سرمایه گذاری گردشگری در گیلان برای نخستین بار در کشور



ایسنا/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه گیلان کوه و جنگل و دریا را در خود جای داده و با ۳۴۰۰ واحد گردشگری و اقامتی از مسافران میزبانی می کند، گفت: به زودی شورای راهبری سرمایه گذاری گردشگری گیلان را برای نخستین بار در کشور تشکیل خواهیم داد.

ولی جهانی در آیین اختتامیه اولین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری استان گیلان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با اشاره به برگزاری این همایش برای نخستین بار در کشور، اظهار کرد: این نمایشگاه چهار روزه با حضور ۴۶ شهرداری و پنج دستگاه اجرایی برگزار شد و مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفت.

وی گیلان را دارای بیش از ۵۰۰۰ جاذبه تاریخی و طبیعی دانست و افزود: امسال گام اساسی برای ثبت جهانی ماسوله برداشتیم و امیدواریم این نگین درخشان را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به وجود ۸۵ رشته صنایع دستی در گیلان از جمله هنر فاخر چادرشب بافی، خاطرنشان کرد: ۲۷ هزار هندمند صنایع دستی در گیلان مشغول فعالیت هستند و ۷۰ منطقه و ۵۰ روستای هدف گردشگری داریم.

جهانی با بیان اینکه گیلان کوه و جنگل و دریا را در خود جای داده و با ۳۴۰۰ واحد گردشگری و اقامتی از مسافران میزبانی می کند، ادامه داد: ۷۰ پروژه گردشگری با سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومان در نیمه نخست امسال به بهره برداری رسید و برای ۷۰۰ نفر شغل ایجاد کرد. در حال حاضر نیز ۵۳ موافقت اصولی را با حجم سرمایه گذاری ۴۷۰۰ میلیارد تومانی و اشتغالزایی ۵۰۰۰ نفری صادر کردیم.

وی با اشاره به وجود ۳۰۰ بنای تاریخی در استان و ثبت ملی ۲۲۱ اثر، عنوان کرد: متاسفانه عناصر و اماکن و ابنیه فرهنگی و تاریخی گیلان نقش قابل توجهی را در فرایند توسعه استان ایفا نکرده، در حالی که هر یک از بناهای تاریخی با مرمت و بازسازی به یک فرصت سرمایه گذاری تبدیل می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، با بیان اینکه علاوه بر مقصد سفر بر طول مدت اقامت گردشگران اضافه کنیم، متذکر شد: به زودی شورای راهبری سرمایه گذاری گردشگری گیلان را برای نخستین بار در کشور تشکیل خواهیم داد.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.